Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Void Bastards

28.05.2019
07.05.2020
kompatibilní
73
14 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

V akční rogue-lite hře s prvky strategie Void Bastards se ocitnete v roli velícího člena skupiny odsouzených Bastardů, snažících se uniknout z nebezpečné oblasti Sargasso Nebula. K tomu bude třeba pro získání nedostatkových surovin nutných k přežití navštívit a prozkoumat spousty kosmických lodí a vraků plných smrtonosných pastí a ještě smrtonosnějších nepřátel.

Ač se hra na první pohled může tvářit jako frenetická střílečka z pohledu první osoby, nedílnou součástí hry bude také každý další postup pečlivě zvážit a naplánovat. Před každou misí tak dostanete přibližný souhrn co vás na lodi může čekat, s jakými protivníky anebo odměnami můžete počítat a na základě toho se předem vybavit. Je na vás, zda se rozhodnete misi raději přeskočit, vrhnout se bezhlavě do akce, zvolit tichý postup nebo přednostně nahodit obranné systémy a využít je ve svůj prospěch. K dispozici budete mít širokou škálu originálních zbraní a vybavení, které lze nalézt či si vyrobit a se kterými můžete experimentovat během kořistění k životu nutných surovin a paliva pro svou loď.

Hra vyniká především unikátní komiksovou vizuální stylizací, údernými hláškami a všudypřítomným černým humorem.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Tohle je hra, na kterou jsem se vážně těšil. Věděl jsem ale o ní jen to, že se budu pohybovat po vesmírných stanicích/lodích z pohledu první osoby, že na ní pracovali někteří tvůrci Bioshocku a že má velice osobitý komixově laděný vizuální styl.

V roli oživeného vězně se vydáváte ze své mateřské lodě (převážející kupu Vám podobných vězňů) na náhodně generované ztroskotané lodě, kde hledáte vybavení potřebné pro výrobu lepších/nových zbraní, úkolových předmětů a dalších nápomocných udělátek. Pokud zemřete, vůbec to nevadí, protože na Vaší mateřské lodi vytáhnou prostě dalšího vězně, ten dostane základní balíček (jídlo, palivo a nějaké náboje) a vy tak začnete hrát za novou postavu. Předměty, co už si člověk jednou vyrobil, po smrti neztrácí, ale veškeré náboje jsou ty tam. Každý nový vězeň má navíc jiné perky, které dále ozvláštňují hru - může to být například barvoslepost, velká výška, u které málem mlátíte hlavou o strop, nebo třeba moje oblíbená familiérnost, kdy má každý nepřítel namísto typového označení jméno (takže místo "útočná věž" člověk vidí "Suzie" nebo třeba "Jane").

Jak uvádí popisek hry, všechno ve hře prostupuje perfektní černý a suchý britský humor - od návrhu nepřátel (například "juves" od anglického "juvenile", kteří neustále pořvávají nějaké nadávky), přes příběh, kdy Vám úkoly zadává velice korektní palubní počítač mateřské lodi (namluvený skvělým Kevanem Brightingem, kterého jsem si zamiloval už ve The Stanley Parable), který ale nezmiňuje důležité detaily o dalším postupu, až po vyráběné předměty (výbušný kočičí robot na kolečkách).

Ačkoliv se prozkoumávání lodí může po čase zdát repetetivní, dokud jsem měl co vyrábět, hodně mě bavilo sledovat a skládat si v hlavě až epizodické příběhy jednotlivých oživených vězňů (protože smrt může přijít velmi snadno). Překvapilo mě zároveň, že vlastně nejde tolik o střílečku, protože nábojů není nikdy dost a nepřátelé je většinou jednodušší nějak šikovně obejít (zvlášť protože se téměř na každé lodi rodí z jakési líhně další a další).

Trochu mě mrzelo, že si konkrétní vězně nemůžete nějak dále vylepšovat nad rámec perků, díky čemuž by mi snad více přirostli k srdci a nepůsobili by pouze jako "spotřební zboží". I když on je to vzhledem k příběhu nejspíš záměr.

Jedna epizoda z průzkumu lodí:
Epizoda č. 5 - Vězeň Taylor - Zatčen za létání na hoverboardu u reaktoru krellské elektrárny. Radiace mu způsobuje pouze poloviční poškození. Měl za úkol najít kuličku do myši, což byla poslední část k postavení HR počítače. Našel ji v lodi plné radiace a raketových věží, kde ani kyslíku nebylo moc, a tak ji raději proběhl, něž nějak důkladně prošmejdil. Podařilo se mu vylepšit pár kusů vybavení, pak ale narazil na měnič genů a začal být barvoslepý. Naštěstí se mu po návštěvě lodi s dalším genetickým měničem vrátily barvy do života, ale jen proto, aby ho na stejném místě stihla smrt, když ho obklíčili Juves a Janitoři...

Pro: humor, spousta vybavení na výrobu, vizuální styl, většinou je třeba taktičtější přístup

Proti: po čase repetetivní, nemožnost dále zlepšovat jednotlivé vězně, po vyrobení všech předmětů není moc důvod pokračovat

+20
  • PC 75
Letošní pokořená hra číslo tři. Po dvou open worldech jsem si vybral něco méně náročného. Jedná se o indie záležitost kde se vtělíte do vězně (pak do dalšího, dalšího a dalšího - funguje takhle smrt) který má za úkol nastartovat FTL pohon lodi na které se nachází. Funguje to tak, že skočíte na mapu kde vás pohyb o políčko stojí jedno jídlo a jedno palivo a vybíráte si jakým směrem se vydáte. Skáčete od lodi k lodi, hledáte náhradní díly na vylepšování vaší výbavy, sháníte munici a věci nutné pro přežití a snažíte se doskákat na loď kde se nachází stěžejní náhradní díl (vždy jsou tři), pak se vydáte za dalšími a nakonec z toho složíte co je třeba (mnohokrát, vždycky se něco podělá). Jakmile se naboardujete na některou z lodí hra se přepne do FPS pohledu (klasická střílečka) a jde se lootovat. Problém je v tom umět si vybrat kam se nalodit (což se dozvíte z popisků lodí), někde vás mohou čekat hardcore nepřátele, jinde zase nesvítí světlo, nejde elektřina (nelze lootovat skříně) nebo tam všude hoří - do toho můžete trpět nedostatkem munice, jindy prostě není na výběr a musíte se vydat tam kam se vám fakt nechce a do toho všeho máte vždy omezený kyslík a tím pádem čas který můžete na lodích trávit. Posuny v příběhu jsou pro změnu řešeny komiksově a jsou plné suchého anglického humoru. Jo a nejde umřít, vždy začnete hrát za dalšího vězně který podědí něco málo z vaši předešlé výbavy a všechny apgrejdy a vydá se na cestu. Vzato kolem a kolem mě to prvních 8 hodin (celková doba hraní vám zabere 10-12 dle zvolené obtížnosti) neskutečně bavilo, pak začnou být věci repetetivní a snažíte se rychle dostat na konec. Nicméně dá se to hrát jak v kuse, tak pět minut denně, takže se hodí to pro všechny typy hráčů (s časem i bez).

Moje hodnocení je 75% a rozhodně to doporučuji minimálně zkusit. Pakliže si předplácíte Xbox Ultimate Pass, můžete si hru zdarma zkusit třeba hned. Just try it or leave it.

Pro: Humor, časová nenáročnost

Proti: Především repetetivnost

+18
  • PC 80
Na Void Bastards jsem se velice těšil už od prvního traileru, protože mi hra připomínala skvělé FTL: Faster Than Light. Podobné skoky lodí na mapě, navíc s možností dostat se přímo do lodi (vraku) a celou jí prozkoumat.

Hra má skvělou komiksovou grafiku a úžasný černý humor. V kůži náhodně vybraného vězně se tak vydáváte na průzkum s nadějí úspěchu a odměny, leč Void Bastards je v tomto poněkud jiného názoru a na standartní obtížnost přijde první smrt velice brzy. Tím, ale hra nekončí, vězňů je dostatek a vy dostanete dalšího člena a jediné od čeho se můžete odpíchnout dál jsou upgrady zbraní a výbavy, které se přesouvaní do dalších životů.

Každý vězeň má dobré i špatné vlastnosti, i zde je vidět ten zvláštní humor v tom, že vaše postava je na začátku třeba barvoslepá, nebo zakřičí pokaždé když něco sebere což dokáže nejen přilákat nepřátele, ale po chvilce je to i děsně otravné. Naštěstí vše jde v určitých místnostech vyléčit. Ale na lodích to není žádná procházka, s každým krokem se vás hra snaží dostat, ať už dost silnými turetami, ohněm, radiací, rozlitým olejem, kouřovou clonou, či jen tak pohozeným kabelem elektrického proudu.

A tím to nekončí, je tu velice častá možnost, že na lodi je vypnutý generátor, takže se nedostatnete k tak potřebným součástkám. Nebo jsou všechny dveře zamčené, nemůžete použít minimapu atd. Ale vše jde nějak přežít a po pár lodích už víte, kde nahodit elektřinu, že palivo je převážně u části s FTL, nebo že mapu najdete vždy v pilotní kabině.

Čím jsem byl nemile překvapen, byla četnost nepřátel. Na to, že to mají být opuštěné lodě tu je velice rušno. Navíc jsem doufal, že pokud je vystřílím, budu si moct loď pořádně prohledat, což trochu brzdí omezený kyslík který máte s sebou a hlavně znovu se obnovující nepřátelé na určitých místech, takže ani chvilku nemáte potřebný klid. Vždy vidíte jaký druh nepřítele vás ve vraku čeká, což je velké plus, protože jsem se snažil vždy vyhnout hajzlíkovi zvanému Screw, který má ohromné množství životů a je tak prakticky neodstranitelný, popř. i Zec, kteří mají neproniknutelný štít.

A tak musím i s pravdou ven, hru jsem poprvé dohrál asi za 20 hodin, protože jsem chtěl vylepšit každou zbraň a moc jsem nehledal hlavní potřebné součástky k mateřské lodi. Na druhý pokus už to bylo jen 5 hodin, protože už jsem věděl co a jak. To hlavní přiznání je, že to bylo na lehčí obtížnost. Zkoušel jsem i normal a vyšší obtížnosti, ale dost jsem umíral a přišlo mi, že se vlastně nikam neposouvám. Ale rozhodně to budu zkoušet dál a snad alespoň ten normal pokořím taky.

I tak jsem si Void Bastards velice užil, zasmál se a došel k zajímavému konci. A ještě nesmím zapomenout poděkovat slečně MsRepulsive, která mi hru darovala. Díky moc a já jdu zkusit další pokus....

Edit: Tak nakonec dohráno i na normal a byla to trochu jiná jízda. Hlavní překážkou je zde znovu počet nepřátel v jednotlivých lodích. Už mi tolik nezáleželo na vězních, protože jsem jich vystřídal snad kolem dvaceti. Pro mě to byla jednoznačně výzva, ale stejně bych řekl, že na lehčí obtížnost je hra více zábavná a mnohem víc věcí i prozkoumáte, takhle je to jen o tom rychle vše proběhnout a pokud možno zpátky na svojí loď.
+12