Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Mount & Blade II: Bannerlord

25.10.2022
83
18 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

The horns sound, the ravens gather. An empire is torn by civil war. Beyond its borders, new kingdoms rise.

Calradijská říše zažívá soumrak své existence, císař Arenicos zemřel bez nástupce a celou zemi zachvacuje občanská válka. Z nastalého chaosu vyvstaly tři menší útvary, jejichž vůdci jsou přesvědčeni o svých schopnostech znovu sjednotit Calradii v jeden stát. Nelení ani nepřátelé v zahraničí a hodlají využít situace ve svůj prospěch. Na čí stranu se přikloníte?

Bannerlord se odehrává zhruba dvě století před Mount & Blade: Warband (2010) a ačkoliv jde o fiktivní kontinent, připomíná nejvíce Evropu a Blízký východ zhruba v letech 600 až 1100 n. l. Rovněž frakce jsou inspirovány dobovými národy. Kromě zmíněných pohrobků Calradijské říše v podobě Severního, Jižního a Západního císařství, dále království Vlandie a Battanie na západě, Khuzaitský chanát na východě, Sturgianské knížectví na severu a konečně Aseraiský sultanát na jihu.

Stejně jako ve zmíněném Warband se výše zmíněné národy prezentují vlastním vzhledem osad, hradů, měst a stejnokrojů vojsk. Království Battanie se například specializuje na boj pomocí střelců, disponují tak nejlepšími lučištníky na kontinentě, naproti tomu se ale téměř vůbec nezaměřují na jezdectvo, v němž mají nedostatky oproti jiným stranám konfliktu.

Hratelnost opět stojí na kombinaci přesunů po strategické mapě s akčním režimem sloužícím k pohybu po městech, vesnicích, hradech a bitevních polích. Vrací se velká míra volnosti, díky níž se lze stát nejen slavným bojovníkem, ale třeba obchodníkem, který bohatne na výrobě a prodeji zboží po městských tržištích. Multiplayer se zase bohužel týká pouze bitev.

Stejně jako dříve je možné oženit/provdat se za NPC, avšak poprvé v sérii mít i potomky, jež po rodičích dědí schopnosti. V případě smrti vaší postavy se stávají nově hratelnými hrdiny. Výrazného vylepšení doznal režim obléhání hradů a měst. Při útoku lze zadat stavbu obléhacích strojů, které následně umístíte na zvolená místa. Zbraně tentokrát počítají s velikostí a vahou, stejně jako se silou a rychlostí, jíž se útok provedl.


Poslední diskuzní příspěvek

@Red (31.10.2022 15:21): Sice nemůžu moc porovnávat, ale je tam nová mechanika - kovářství, kde si můžeš vyrábět zbraně. Definitivně je to víc "smoothed out", méně otravné UI, mnoho quality of life změn a samože jiná doba, ve které se to odehravá, Je to raný středověk/konec doby temna, takže je tam v rozpadu říše (byzant), feudální vlandia, battanie (lesní muži od bahna), sturgia (vikingové), mongolské kmeny a blízký východ.
Co mi přijde opravdu špatné, je vizuál postav.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Tak i po vydání hra nabizí spoustu potenciálu ke zlepšení, ovšem většina mechanik je už funkčních a skilly konečně dávají smysl a v tomto ohledu je to slušné RPGčko. Největší potenciál vidím v modderské komunitě, kdy se z téhle hry může vyklubat nepřeberné množství totálních konverzí a dokonce už se některé klubou, autoři navíc modderství podporují.
Takže za mě jedině dobře.

Pro: Roleplay, bitvy, rozmanitost, potenciál v moderství.

Proti: Multiplayer padá, pořád to nepůsobí hotově, nelze si rozdělovat armádu, takže nejde companiony na koních dát ke kavalerii, vizuál postav.

+3 +4 −1