Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Ready Or Not

13.12.2023
76
12 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Ready or Not je duchovním pokračování herní série SWAT. Hra je zasazena do moderní verze USA, kde vypukl chaos způsobený prohlubováním rozdílu mezi bohatými a chudými. Hráč se z pohledu první osoby vžije do role člena protiteroristické jednotky, jehož cílem je zneškodňování nepřátel a zachraňování rukojmí. Důraz je zejména kladen na taktické překonávání různých typů překážek, což také vede k rozsáhlým možnostem ovládání (například pomocí kolečka myši hráč reguluje rychlost pohybu postavy apod.) Autentičnost hry se vztahuje také k pancéřování výzbroje týmu, které je zpracováné tak, aby simulovalo přesnou úroveň balistické ochrany. Ve hře nechybí ani autentická reakce těla na zásah, realistický inventář či nepředvídatelné chování civilistů.

Podobně jako ve čtvrtém dílu SWAT, tak i zde nejsou mise při opakovaném hraní stejné a obsahují náhodně generované prvky v podobě jinak umístěných různorodých pastí, nepřátel či rukojmí. Hráč si navíc před každou misí může dle libosti vyzbrojit zbraněmi s gumovými projektily, oslepujícími granáty, balistickými štíty, beranidlem a dalším podobným vybavením. Ostatní členové týmu jsou ovládáni umělou inteligencí nebo v online kooperaci dalšími až 7 hráči.


Poslední diskuzní příspěvek

@Vynex (15.12.2023 19:46): na non-lethal je primárne taser a potom sa dá vybrať beanbag brokovnica. je pravda, že UI (užívateľské rozhranie) je trochu komplikované a niekedy hľadať všetko, kde vlastne je a ako si vybrať jednotlivé veci je trochu blbo spracované, ale treba sa v tom povŕtať, prípadne nájsť na internete ako si tieto položky vybrať. Lebo treba uznať, že UI v SWAT4 bolo jednoduché. Tu to miestami dosť prekombinovali. Ale zase môže mať človek u seba viac vecí, keď si ich dá do inventára.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Ready or Not je intenzivní, taktická střílečka z pohledu první osoby. Hra zobrazuje moderní svět USA z pozice policejních jednotek SWAT. Hráč se ocitá v roli velitele protiteroristické jednotky, jejíž cílem je zneškodňování nepřátel a osvobozování rukojmích. Čtvrtému SWATu se tedy pomalu rýsuje víc než zdatný nástupce.

Začínáte na střelnici, kde si můžete měnit například vaše vybavení. K dispozici máte útočné pušky, samopaly, brokovnice, různé druhy pistolí, ale například i balistický štít, beranidlo, oslepující a plynové granáty, světlice a další. Vaší postavě lze změnit vzhled, maskování, ale například i typ brnění, helmy, nasadit jí noční vidění a další serepetičky jako omračovací výzbroj. Samozřejmostí je i typ munice dle průraznosti. Po vašem vybavení je na místě si jej osahat na střelnici a rovněž si projít cvičiště. Zbraně mají na můj vkus velmi realistické ozvučení, ale překvapilo mě, že příliš nekopou. Samozřejmostí je jejich osazení různými zaměřovači, lasery, svítilnami, kompenzátory nebo tlumiči. Poté vám už nic nebrání vrhnout se chytat zloděje.

Mise jsou rozmanité a stejně tak jejich zaměření. Obvykle se ale jedná o souhrn akcí ve stylu najdi, zajisti, svaž, nahlas, zabezpeč zbraně, případně pokud protivníci kladou tuhý odpor, zabij. Nepřátelé jsou velice vynalézaví a pokud se hned nevzdají, budou po vás pálit a poté se v úprku schovají třeba za roh a zaútočí na vás například nožem. Po posledním patchi se dokonce schovávají ve skříních nebo za překážkami a mohou na vás kdykoliv vyběhnout zezadu. Toto nebo zásah do hlavy obvykle znamená okamžitou smrt a nutnost restartovat misi. Je tedy na místě zvolit pomalý a taktický postup. Dívat se pod dveře zrcátkem, odhalovat nastražené pasti a především spolupracovat s ostatními členy týmu. Ať už vyražením dveří a následným hozením oslepovacích granátu nebo pomalým přemísťováním, což vám postup misí rozhodně usnadní. Protivníci jsou totiž rozmístěni náhodně, což je víc než potřebné u těchto typů her. Splněním úkolů mise vás hra ohodnotí body na stupnici F, E, D, C, B, A, A+ a S. Nejnižší stupeň F je vyloženě propadák, kdy obvykle rychle zemřete a nejvyšší S je absolutně učebnicová čistá práce bez jediné chybičky. Tedy zatčení všech nepřátel aniž by jediný z nich zemřel, záchrana všech civilistů, jejich nahlášení velitelství, zajištění všech zbraní, žádná střelba do vlastních řad, žádná smrt vašich mužů a žádné přehnané násilí navíc při zatýkání. Hrát se dá buď sólo se čtyřmi AI a nebo až v pěti lidech v kooperaci. Většina misí má i hodně potemnělou a hororovou atmosféru okořeněnou hudebním doprovodem dle aktuální situace. A někdy vás tlačí i čas a to je teprve pořádné maso. Brutalita v misích je převeliká. Budete čistit varny drog, místa kde se natáčela dětská pornografie, nebo osvobozovat místa ovládaná teroristy. Kolem vás budou pobíhat zdrogovaní kriminálníci, po zuby ozbrojená nepřátelská bezpečnostní agentura nebo zmínění teroristé odněkud z blízkého východu. Prostě surová realita jak ji ani možná neznáte. Hra z výše uvedených důvodů není absolutně vhodná pro děti.

Vývojáři z VOID Interactive jsou v kontaktu s policejními týmy, aby vytvořili co nejrealističtější herní zážitek. A to zejména z hlediska balistiky, odrazů, reakcí kevlarového brnění a podobně. Bohužel, hra jakožto verze v předběžném přístupu je stále ještě plná zásadních bugů. Například nelze vylézt určitá schodiště, ale sejít je lze. Nebo při hře sólo se dva členové vašeho týmu někde zaseknou a nejsou schopni se k vám dostat. Jednou se mi toto stalo s celým týmem a musel jsem misi dohrát sám. Co opravdu naštve je pokud se zabuguje nepřítel nebo civilista do zdi nebo objektu a nejde svázat, nahlásit ani nosit. O zbraních, které zalehne mrtvola a taktéž se nedají nahlásit ani nemluvě. Rovněž nelze kolečkem myši měnit vybavení jako v drtivé většině FPS. Otravné také bude, když se zaseknete ve hře a nebudete moci najít nějaký konkréní předmět nutný k dokončení mise. Prostě budete muset hledat, hledat a ještě jednou hledat. Doufejme, že se bugy povede postupně odstranit a budeme tu mít po letech plnohodnotnou policejní hru s hodnocením přes 90%. Potenciál zde rozhodně je.

Pro: atmosféra, zvuky zbraní a okolí, chování protivníků, místy až hororové stavy ve hře, spolupráce s AI, COOP až v pěti lidech, počet misí a jejich zaměření, extrémní brutalita

Proti: zásadní bugy kazící zážitek z hraní, nevhodné pro děti a publikum mladší 18 let

+14
  • PC 80
Oproti tomu čo som písal vo svojej recenzii hodnotenie ešte predsa len trochu zdvihnem. Môžu za to primárne updaty, ktoré nedávno hra dostala a minimálne niekoľko problémov, ktoré som s hrou mal dokázala fixnúť. Teraz už minimálne nemám pocit, že miestnosti na vašej policajnej stanici sú úplne zbytočné a aj strelnica konečne dostáva zásahy do terčov a môžem si ich pozrieť. Toto som rád, že bolo fixnuté, lebo ma to neskutočne štvalo, že som nikde nevidel žiadne stopy po zásahu. Neviem čo to reálne bolo.

Každopádne to len tak na okraj. Ako fanúšik SWAT 4 som sa na Ready or Not skutočne tešil. Nie som však ten, ktorý si roky užíva early access, no snažím sa počkať na plnú verziu, aby som si mohol hru konečne užiť v plnej paráde. Dokonca Baldurs Gate 3 čo som mal roky kúpený na Steame som reálne začal hrať až keď bol spustený v plnej verzii. Nechcel som, aby som si pokazil zážitok nepríjemnými bugmi alebo problémami, ktoré by boli neskôr opravené. Ready or Not v mnohom naplnil moje očakávania a priniesol presne to, v čo som dúfal. Taktickú akčnú hru, v ktorej bolo potrebné si spolu so svojim tímom poriadne rozplánovať akciu a na konci dať situáciu do poriadku, a aby bolo čo najmenej mŕtvych, pričom sa postarať aj o seba svoj tím.

Keď som pozeral recenzie iných ľudí, často sa sťažovali na umelú inteligenciu v hre. Oponenti sú ohromne presní, ťažko vyviaznuť bez zranení, a je jedno o koho ide. Či je to nejaký drogový díler alebo profesionálny zabijak, všetci sú rovnako presní a najmä sa nikto nechce zo zásady vzdať. Čiastočne ten argument beriem, nakoľko SWAT 4 v tomto pôsobil realistickejšie, no vďaka tomu mi jednotlivé mapy prinášali väčšie výzvy a musel som sa s nimi vysporiadať. Keby sa vždy súperi iba vzdali a zložili zbrane, bolo by to asi moc jednoduché. A je fajn, že pokiaľ protivníkov podceníte, môžu predstierať smrť alebo sa rozhodnú predsa len zbraň opäť zdvihnúť zo zeme a risknúť útok. Keď ste v SWAT 4 oponenta donútili zložiť zbrane, už ich nezdvihol aj pokiaľ ste ich nezaistili. Tu mi to príde v tomto zaujímavejšie. Aj keď je pravda, že možno nemuseli ísť až takto tvrdo do tejto sféry.

Čo sa tímu týka, tak sú proaktívnejší než váš tím v SWAT 4 čo je niekedy super a inokedy úplne nie. Pokiaľ máte záujem nepriateľov primárne pozatýkať a byť nenápadní a vybehnú niekam, je náročné ich nejako usmerniť. Na plnenie príkazov sú fajn, ale na niečo hlbšie určite nie. Skôr vám v niektorých momentoch môžu prekážať. Plus hra priniesla k nim aj sledovanie ich mentálneho zdravia. To vám bude merané pomocou úspechu v jednotlivých misiách, koľko cieľov sa vám podarí splniť, ktoré sa podarí, ktoré naopak nie a podobne. Následne budú musieť ísť na terapiu, aby sa so situáciou nejako vysporiadali, no ako sa mi neskôr ukázalo, sú to v podstate len rôzne tváre s rôznymi informáciami. V princípe to nijako nerobí hru nejako zaujímavejšiu a jediný dôvod, pre ktorý by ste nechceli o nich prísť sú schopnosti, ktoré môžete u nich neskôr odblokovať a môžu vám priniesť do hry určitú výhodu. Môžete vďaka nim tak jednotlivé mapy prejsť efektívnejšie.

Mimochodom mapy sú podľa mňa veľmi dobre zvládnuté. Tu podľa mňa tvorcovia skutočne urobili maximum. Baví ma, že každá mapa je reálne zameraná na niečo trochu iné a nie je to len o tom, že všade máte veľké množstvo ozbrojených ľudí, ktorých treba spacifikovať. Niekedy budete musieť nájsť veľa civilistov, zaistiť menšiu oblasť, deaktivovať bomby a podobne. Takisto tu máte najrozličnejšie prostredia, od obyčajného domu, po podzemné tunely, dokonca aj misiu v škole alebo na zabarikádovanej chate, kde musíte dostať nebezpečného strelca.

Výbava je podobná ako v SWAT 4, akurát zrkadielko vám teraz môže ukázať aj pasce, ktoré sú pripravené na dverách, ktoré budete musieť odstrániť, pokiaľ nechcete dostať zásah granátom. Ale inak klasicky používate baranidlo, rôzne typy granátov a k nim aj rozličné typy masiek, korenený sprej a nezabudnem ani na zábrany, ktorými môžete zaistiť dvere. Zvuky v hre sú skvelé a vo všetkých ohľadoch dotvárajú atmosféru. So slúchatkami to znie skutočne skvele a vie vás preniesť do tej situácie, v ktorej sa nachádzate.

No a netreba ani zabudnúť na to, že ak by ste nechceli sa spoliehať na inteligenciu vašich parťákov, tak môžete hrať hru aj v multiplayeri až dokopy piati a takisto sa môžete spojiť aj s náhodnými hráčmi v ich hrách a pustiť sa do akcie. Ideálne však je, keď môžete medzi sebou komunikovať a potom sa skutočne cítite ako kompletný SWAT tím, ktorý potrebuje zaistiť oblasť. Stanete sa tak očami jeden druhému a to je veľmi dobré. Vo výsledku solídna hra, ktorá poteší všetkých milovníkov taktických FPS, kde sa dostávate do role veliteľa jednotky SWAT. Určite stojí za to vyskúšať.
+13