Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Remnant: From the Ashes

20.08.2019
21.03.2023
kompatibilní
71
52 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Mimozemská rasa The Root již celá tisíciletí pokračuje ve své dobyvačné cestě vesmírem a zanechává po sobě pouze spoušť a destrukci. Další zastávkou na jejich trase není nic jiného, než naše Země, kterou se jim taktéž povede ovládnout a vyhladit půlku lidstva. Není však vše ztraceno, jelikož přeživším lidem se povedlo objevit artefakt World Stone, dovolující vmžiku cestovat na jiné světy. Malá jednotka vojáků se tak vydává na misi najít zdroj síly The Root a osvobodit svou planetu...

Remnant: From the Ashes je third-person akce od tvůrců série Darksiders, odehrávající se v postapokalyptickém světě s prvky fantasy a po stránce hratelnosti značně inspirovaná sérií Dark Souls. Na rozdíl od svého vzoru se však souboje soustředí převážně na zbraně na dálku mnoha druhů, ne na blízko. Hra je taktéž primárně zaměřená na kooperativní multiplayer, který podporuje skupiny až tří hráčů. Herní svět sestává z celkem čtyř různých světů s unikátním prostředím i sadou nepřátel, mezi kterými lze libovolně cestovat a plnit úkoly. Hráčské postavy mohou levelovat, získávat nové vybavení a dále ho vylepšovat. Samozřejmostí jsou i obtížné bossfighty.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 60
Tato hra je důkazem, že počítače ještě nejsou lepší než stroje. Zdejší náhodně generované mapy asi měly sloužit znovuhratelnosti, ale řeknu vám, raději si znovu projdu první Dark Souls sice se stejnými, ale dobře promyšlenými a krásnými levely, než Remnant, který má levely pokaždé trochu jiné, ale jsou všechny unylé, zaměnitelné, prázdné a nezapamatováníhodné.

I když se tvůrci sérii Dark Souls inspirovali, úplně nepochopili, jak v DS fungují bossové. Oni totiž jsou v Dark Souls možná někdy malinko OP, ale s trochou umu se naučíte číst jejiích pohyby a při každém dalším pokusu máte větší šanci, že je porazíte. V Remnant bosse přečtete docela brzo, tvůrci proto zvýšili jejich náročnost tím, že u téměř každého boss fightu na vás zaroveň posílají nekonečné vlny nepřátel. A ti umí velmi často i střílet. Takže nejčastěji chcípáte ne na to, že jste udělali nějaký špatný krok, ale na to, že jste se věnovali určitému nepříteli a pak vás zezadu zabil někdo jiný. Třeba i na dálku. A dávat si na všechny během boss fightu pozor je téměř nemožné. I ve dvou jsme některé bossy tak tak dávali a hrát to solo musí být ještě větší vopruz.

Jinak je to ale celkem zábavná hra. Střílení je fajn, zbraní je dost a každá je zároveň trochu jiná... jen mám pocit, že tato hra těží zejména z toho, že podobných her, kde by byl zároveň bezproblémový online co-op (hrát totiž co-op v DS je napřesdržku), zase tolik není.

Shrnutí:
Solo hráčům bych hraní asi úplně nedoporučil. Tato hra toho totiž oproti Dark Souls, Bloodborne nebo Ashen nemá zase tolik co nabídnout. Pokud jste na to ale dva, je to hned větší zábava.
+27
  • XboxX/S 70
Remnant by se dal nejsnadněji popsat jako souls hra se střelnými zbraněmi. V dobových recenzích byl často řazen do looter shooter žánru, ale s tím musím nesouhlasit. Výbava tady nikdy nepadá z nepřátel nebo není v truhlách, zbroje najdete většinou po splnění poměrně specifických questů a lepší zbraně získáte po poražení bossů. Jinak je tady v základu jedna puška, jedna útočná puška, jedna brokovnice a tak dále.

Jádro vývojářů z Gunfire Games tvoří veteráni série Darksiders, některá prostředí a nepřátelé vypadají podobně, ale nejsou zde žádné puzzle/plošinovkové pasáže. Základem hry je souboj se vším co nás naučil From Software (úskoky, bonfiry, estus flašky, respawn soupeřů,vylepšování pomocí shardů (zde železo) a tak dále) a RPG složka, kdy ve hře získáváte postupem v příběhu nebo poražením bossů různé traity (po dohrání kampaně + endgame jsem jich měl lehce přes 30), které vylepšujete skillpointy do maximální hodnoty 20. Traity jsou například vyšší zdraví, vyšší stamina, vyšší critical damage nebo critical chance nebo lepší modifikace zbraní.

Remnant jsem rozehrával snad třikrát v průběhu let, první lokace město a kanály mě přišla nepřehledná a nezajímavá, další biomy poušť, džungle, sníh mě bavili výrazně více. Příběh je nepodstatný, asi jde o nějakou formu nákazy Root, která prorůstá všemi světy a hrdina jí musí zastavit. Na začátku hry si vyberete postavu podle hlavních zbraní, já jsem si zvolil brokovnici a v podstatě do konce kampaně jsem zbraň neměnil, protože se mi zdála lepší brokovnice +10 než nevylepšená zbraně z bosse. Do zbraní je možné vložit jednu modifikací a já jsem použil v brokovnici léčení a v pistoli jsem měl ohnivé náboje. Modifikace nemají cooldown, ale nabíjí se tím, jak danou zbraň často používate. Gunplay se vývojářům podařil a do konce hry neomrzí.

V každém prostředí jsou zhruba 3 boss fighty, bossové samotní jsou většinou zábavní a rozmanití, ale problém je že skoro všichni na vás během boje posílají hromadu základních nepřátel a to že jsem musel věnovat pozornost bossovi a ještě si hlídat záda, jestli mě tam nezačne pižlat pár pohůnků, mě moc nebavilo. Kampaň jsem dohrál asi za 20 hodin a když je hra zamyšlená spíš jako coop pro až tři hráče, tak jsem ji až na výjimky asi u dvou bossů prošel celkem bez problémů sám.
Nechtěl jsem končit a rozhodl se, že zkusím udělat všechny achievementy. Když jsem se podíval co mi chybí, tak mě překvapilo, že jsem nenarazil na spoustu bossů a zjistil jsem že hra má možnost (nevím jestli vždy nebo až po dohrání příběhu) zahrát si pouze jeden z pěti biomů s vaší vybavenou a vylevelovanou postavou a na základě náhody narazíte nebo nenarazíte na jiné soupeře a bossy než v původní kampaní. Tohle rozhodnutí tvůrců jsem nechápal, víc mi vyhovuje jak to mají mistři žánru v Dark Souls, kde všechny ty bossy máte, pouze někteří jsou nepovinní. Tady se mi stalo, že některý se objevil třeba až napopáté, abych prostě předtím čtyřikrát prošel jedno stejné prostředí (jeden průchod trvá zhruba 45 minut) vlastně zbytečně. Zastávám názor že trocha grindu ještě nikoho nezabila, ale tohle mi přišlo až moc a nebylo to to nejhorší. Po poražení těch několika bossů, co mi chyběla jsem potřeboval, aby mi padl nějaký prsten a mince k dokončení dvou achievementových questů. Podle návodu jsem zjistil, že oba mají být v prvním městě a zároveň jsem narazil na zoufalé komenty hráčů, kterým nepadly ani po 20 a více průchodech. Nicméně já postižen achievementovou horečkou jsem se do toho pustil a prsten padl v pátém a mince v devátém průchodu, takže k původním 20 hodinám jsem přidal asi 35 hodin na vyzobávání.

Pokud si chcete dobře zastřílet, tak můžu doporučit kampaň pokud jste kompletář jako já, tak se připravte na skřípání zuby po každém zbytečném průchodu. Za měsíc by měl vyjít druhý díl a doufám, že to co hře vytýkám tvůrci aspoň trochu vyladí a bude to lepší hra než tento první díl.
+11