Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Solasta: Crown of the Magister

27.05.2021
05.07.2022
06.03.2024
75
13 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Solasta: Crown of the Magister je ťahové RPG, inšpirované pravidlami Pen & Paper RPGs a teda založené na virtuálnych hodoch hracou kockou. Vydávate sa v ňom na prieskum sveta Solasta, z ktorého zostali len ruiny. Aby ste zistili, čo sa tu stalo a prečo je tento svet taký zničený, máte k dispozícii štyroch hrdinov. Vytvoríte ich v klasickom editore postáv, v ktorom im môžete nastavíte nielen základné atribúty, ale aj vlastnosti, ktoré sa budú následne odrážať v samotných dialógoch.

Čaká vás teda prevažne prieskum dungeonov a podzemia, pretože budovy na povrchu sú v ruinách. V podzemí musíte pátrať po artefaktoch, kde sa v temnotách skrývajú nebezpečné príšery. Niektoré priláka svetlo vašich pochodní, ale oheň ich môže aj zahnať, iné napríklad vidia dobre aj v úplnej tme. S protivníkmi sa musíte vysporiadať v súbojoch, v ktorých sa dá využiť aj zničiteľné prostredie. To zahŕňa napríklad nielen padajúce múry, či stĺpy, ale aj mosty. Pohyb postáv je možný v troch rozmeroch, takže môžete šplhať, skákať alebo aj lietať, aby ste získali výškovú výhodu.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Lehce nadprůměrná béčková hra, která kdyby se nebrala tolik vážně a zůstala ještě chvíli v early accessu, tak by z ní něco mohlo být. Takhle zůstane s komickýma cut scénama, nefunkčníma modelama postav, spoustou bugů a vydáváním placených DLC, který sklízí jenom kritiku, někde na okraji propadliště dějin.

Jako kdybych to tušila, jsem si na začátku vytvořila 4 kašpary - hlavní hrdiny.
Trpasličí válečnici s černým tetováním přes celej obličej, která se jmenovala Bethylda Boo-Boo-Bee.
Elfskou kouzelnici s modrou kůží, zrzavýma vlasama a bílým tetováním přes celej obličej, která se jmenovala René Descartes, protože byla filozofka.
Obřího člověka rangera s modrýma vlasama, basama, fousama a jizvou na nose, který se jmenoval Definitely Not a Spy, protože byl kupodivu spy.
Půl elfího klerika se zlatýma vlasama a očima, hezounek k pohledání, který se jmenoval Jeff.

Takže každá cut scéna s debilním rozhovorem, který buď nedával smysl nebo byl jenom debilní, obsahovala 1 až 4 kašpary, který se ještě občas nějak bugnuli, např. vyskočili ze sedu, i když vůbec neměli sedět nebo se různě toporně motali dokola. Veskrze to byla celou dobu veliká komedie odehrávající se během putování družiny po naprosto generickym příběhu v nezajímavym světě s ještě nezajímavějšíma vedlejšíma questama.

Naštěstí to všechno zachraňuje soubojovej systém, který běží na 5. edici Dungeons & Dragons a funguje moc dobře. V podstatě to je jako hrát s partou kámošů D&D, škoda, že to nemá mulťák. Magie mi přišla trošku OP, René bezkonkurenčně kotlila ze všech nejvíc. " Čaruji, tedy jsem."
Někdy v polovině hry jsem musela přepnout obtížnost na hard, normal byl totiž absolutně bez výzvy. Až na pár bossů byl i hard celkem lážo plážo procházka.

Existuje spousta RPG, který jsou mnohem lepší než Solasta a ze zároveň kterých čerpá/kopíruje je.
Pokud jde o tahové souboje: Divinity: Original Sin, Divinity: Original Sin II 
Pokud jde o příběhové RPG s filmečkama: Dragon Age: Origins, Dragon Age II 
Pokud jde o D&D: Baldur's Gate, Baldur's Gate II 
Pokud jde o modernější table top: Pathfinder: Kingmaker, Pathfinder: Wrath of the Righteous 

Pokud jste všechny uvedený hry už hráli, tak si dejte Solastu - jako rozcvička před Baldur's Gate III dobrý.

Pro: 5. edice D&D, tahové souboje

Proti: bugy, grafika, placené DLC s dalším povoláním, vedlejší questy a recycklace prostředí

+14
  • PC 75
Takže dohráno. Záměrně jsem si počkal až na full release, resp. dokonce pár měsíců po. Není to špatný, ale klidně to mohlo ještě chvíli vydržet v beta verzi a mohlo to být lepší.

I přes to, že jsem hrál verzi 1.11.1, tak se vyskytovaly bugy - hlavně grafické. Některé herní mechaniky a ovládací prvky nejsou úplně dotažené do konce. Teda on to dost možná ze strany vývojářů konec je, ale zkrátka trochu toho ladění a leštění by si to ještě zasloužilo. Ale některé herní mechaniky jsou naopak dobře vymyšlený - například nemusíte řešit bolest všech RPG - plný inventář. Protože cech sběračů lokaci pročistí za vás a loot donese.

Herní doba kolem 30 hodin. Což je na RPG tohohle typu docela málo. Ve hře je poměrně málo variabilního vybavení, takže customizace postav nic moc. Dabing a různý ingame scénky jsou poměrně repetetivní, což časem otravuje. Příběh neurazí, nenadchne.

Co chválím je design a variabilita lokací. Zase jich není až tolik.

Pro: design a různorodost lokací

Proti: bugy, krátká herní doba, málo variabilní vybavení

+11
  • PC 65
Tohle je RPG s příšerně podprůměrným příběhem o záchraně světa, který postrádá jakékoliv zajímavé charaktery, ale velmi pěkně funguje v soubojové části (na tahy), v pohybu po pěkném prostředí a v tom, že ovládáte celkem 4 postavy, které se střídají během konverzací, takže mnohem víc fungují jako jedna partička dobrodruhů než jiná RPG, kde všechno stojí a padá s hlavní postavou. Nicméně díky tomu, že tady vlastně žádná hlavní postava není a příběh je tak skutečně jen o zachraňování světa, nezažijete žádná dramata s postavami či s jejich vztahy s NPC, takže to působí dost odtažitě. Samotný herní systém je založen na SDR 5.1 (D&D) a hraje se to moc příjemně. Postavy postupně znatelně sílí, mají lepší a lepší vybavení, herní prostředí se mění, ale pokud někdo hledá kvalitní příběh, asi by měl sáhnout jinam.

Pro: funkční herní systém, fajn tahové souboje, v partě mluví všechny postavy

Proti: nezajímavý příběh, nezajímavé charaktery, žádná osobní dramata

+6