Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Myst V: End of Ages

20.09.2005
73
3 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Pátý díl série Myst navazuje na události čtvrtého dílu. Setkáme se tedy se starými známými z předchozích dílů (mág Atrus, jeho dcera Yeesha nebo Eshar, poslední žijící z D'niů). Herní náplní je řešení různě těžkých logických hádanek a hlavolamů v detailních 3D prostředích, které představují jednotlivé věky (Todelmer - temný vesmírný věk se spoustou hvězd a obrovským měsícem, který sledují obrovské astronomické přístroje; Noloben - ostrovní věk, ve kterém zapadá Slunce, se skalisky u moře a vysokou trávou ve vnitrozemí; Myst - pustý poničený ostrov atd.). Novinkou oproti předchozím dílům jsou magické tabulky sloužící k dorozumívání s rasou Bahro, což jsou pomocníci při řešení hádanek. Na tabulku je třeba nakreslit magický symbol a Bahro vykoná činnost, jakou symbol představuje.


Poslední diskuzní příspěvek

@Marcusss (02.01.2014 14:47): Právě proto - oproti minulým dílům jde o velký pokles dolů směrem k redukovanějším principům sérii. Nový engine také znamená razantní zhoršení vizuální stránky (hudba, i přes Larkina, je však stále dobrá). V konečném důsledku nejde o tak špatnou hru (jakou je např. URU: Ages Beyond Myst), ale v rámci sérii Myst jde o to nejhorší.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Cesta je u konce... Přijde mi, jako bych s touto sérií strávil celé Věky, i když to nemohlo být víc, než patnáct let... Paměť už mi neslouží, jako dřív, ale přísahal bych, že jsem se s Mystem poprvé setkal prostřednictvím CD Levelu (nebo to bylo Score? Každopádně to nemůžu nikde dohledat) a vůbec netušil, co si o tom mám (odkojen Atlantis: The Lost Tales) myslet. Postupně jsem se prokousal každým dílem včetně remaku prvního Mystu i kompletním Uru a popravdě mě ani nemrzí, že už to mám za sebou... Vrcholem pro mně už navždy zůstane díl třetí.

Pátý díl bohužel neobsahuje FMV sekvence, což bylo pro mně asi největší zklamání. Oproti Uru hra vypadá lépe a lépe se i ovládá (přičemž je k dispozici jak volný pohyb pomocí klávesnice, tak i zjednodušený pohyb myší, budící dojem klasického pohybu po nodech, který je ovšem stále ještě plynulý - sice se mi zapnul jaksi omylem, ale ještě rád jsem u něj zůstal). Hudba neurazí, ale kompozice Jacka Walla z předchozích číslovaných dílů se mi zamlouvaly víc...

A to kreslení na tabulky, ježíš. Takový nemotornější MS Paintbrush/Malování. Někdy se mi podařilo dát to napoprvé, někdy až napodesáté, navíc Bahro občas nechtěli přijít (nejdřív jsem myslel, že jsem třeba moc blízko, ale jindy se stvoření spawnulo přímo pode mnou)... A co se týče savování, ještě nikdy se mi nestalo, abych si musel hledat na internetu, jak hru ksakru uložit. Něco tak neintuitivního jako zde jsem nezažil, to se musí vidět.

PS, hra má více konců, přičemž ty zjevné nejsou dobré...

Herní výzva 2020: ♫♫♫
+14