Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Gears Tactics

28.04.2020
10.11.2020
78
23 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Tahová strategie na způsob série XCOM, která však staví na známé značce Gears of War. Gears Tactics se odehrává 12 let před událostmi prvního dílu série, kdy lidstvo na planetě Sera čelí hrozbě hordy Locust, vedené monstrózním Ukkonem.

Chopíme se role vojáka Gabea Diaze (otce Kait Diaz, hlavní hrdinky Gears 5), který na cestě za Ukkonovou porážkou nezůstane sám, ale naopak se do jeho oddílu postupně přidá celá řada dalších bojovníků. Následně budeme moct upravovat vybavení našich vojáků a odemykat nové schopnosti, které potom využijeme v samotných tahových bitvách. Těch bude opravdu hodně, včetně velkolepých bossfightů. Vývojáři slibují, že celá kampaň by měla zabrat víc než 40 hodin hraní.


Poslední diskuzní příspěvek

Ty vole, ty vedlejsi mise jsou neskutecne random. Jsem hral jednu control misi se dvema hrdiny. Naprosto v pohode, ale nesplnil jsem vedlejsi ukol s legendarnim zbranovym modem jako odmenou, tak jsem misi zkusil znovu, tentokrat s jinymi hrdiny, kteri jsou pro ten vedlejsi cil vhodnejsi a po trech kolech jsem byl obklicen asi 20 locusty a naprosto bez sance. Wtf?!

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Peklo je jenom tam, kde mrtvoly andělů nejde už počítat. A tady je peklo všude okolo, mrtvoly všude okolo a co si budeme nalhávat, krev, střeva a uřezané končetiny jsou na denním pořádku.

A co je vlastně Gears Tactics? Kdo si naivně myslí, že nějaká jednoduchá odbočka na 5-6 hodin, kdy nejtěžší věcí bude správné oblečení pro svého bojového Simíka, bude zklamán. Hra rozhodně není naprosto jednoduchá a troufám si tvrdit, že v některých věcech si rozhodně nezapře se svým bratrancem XComem. A hlavně, jde vidět, že do té hry dali nejenom svou krev, srdce, ale i peníze, kdy jde vidět, že se na hře nešetřilo.

A jaká je tedy hra samotná? Za mě boží ze dvou důvodů. Je to z mého oblíbeného světa steroidových vojáků s příruční motorovkou pod hlavní Vaší zbraně a je k dispozici v rámci skvělé služby Microsoftu Game Pass. Takže za drobný peníze se dostanete k jedné z nejlepší Turn-base strategií, co se nám hýbe na pc. A vraťme se ke hře.

Grafické zpracování je nadprůměrné. Co si budeme nahlávat, Unreal engine dělá svoje a je nádhera se na to koukat:) Rozhodně budete potěšení zničenou industriální krajinou a dalšími překvapeními, kde se budou Vaši vojáci pohybovat. Zpracování nepřátel i přátel je detailní, skvěle se pak doplňuje zkrze animované filmečky. Působí to stejně jako známe z klasických Gearsů. Tam není co vytknout.

Herní mechaniky? Řekl bych klasický XCom. Nevidíte zde čtvercovou mapu pohybu, která pro mnohé může být rušivá, pro jiná ale slouží k orientaci na mapě. Pohyb je intuitivnější a pro mě i plynulejší než ve zmíněném XComu. Navíc mi vyhovuje i systém více tahů pro jednoho hráč než je tomu právě u XComu. A více nemyslím dva, ale například až 5 za jeden tah. Což pro Vás může znamenat, 3 krát střelba, přebití a zapnutí tzv. hlídkování. Což je taktéž lépe zpracované než ve zmíněném XComu. Člověk si totiž může přesně nastavit dostřel své postavy a to včetně rozptylu. Dál už je klasická hratelnost, která propojuje známe mechaniky z tahových strategií se systémem krytí, střídání kol atd. Samotné Vaše postavy se pak dělí na hrdiny a klasické Gearsy vojáčky, co cestou rekrutujete a zachraňujte z mrtvého světa zmítaného válkou. Každá jednotka je vybavena určitým vybavením, která máte v základu a následně jej můžete získat plněním úkolů nebo najít na bojišti. Samozřejmě zde najdeme klasické třídy jako voják, kulometčík, brokovnice lady a odstřelovač. Prostě stará známá klasika se vším, co k tomu patří:) Co se týče zbraní, tak ty můžete upravovat v mnohých aspektech, což se týká i samotných zbrojí. Customizace samotných postav je pak mnohem nápaditější než v posledním XComu (nepočítáme-li módy a neběhá Vám tam 6 Doomů nebo Stormtrooperů) a defacto si ji můžete přizpůsobit sami. Co jsem nenašel je změna jména, ale to by u hrdinů nedávalo smysl. A když už jsme u hrdinů, čím více jich v misi máte, tím sice lepší pro Vás, ale nezapomínejte, že hrdinové neumírají, proto když umřou, mise končí a jede se znovu. A aby nedošlo k mýlce, toto opravdu není XCom, co se týče celkové komplexnosti hraní. Je jednoduší, ale rozhodně ne horší.

A co příběh? Znáte to, máte rozpočet na všechno, ale příběh musí být mixem složitého porna a krváku s Arnoldem na počátku 90. let. Příběh neurazí, ale není to něco na čem by hra samotná mohla stavět. Je to trochu hloupější Gear příběh než jsme zvyklí třeba ze skvělého 1. a 2. dílu. Ale pořád lepší než Gears of War: Judgment, takže si můžou znalci udělat obrázek, jakou roli v tom hraje příběh. Nemalou, skvěle doplněnou filmečky a cutscénami, ale pořád krapet jednodušší:)

A co že jsem to nezmínil? Jo, takové to, no když je to větší jak kamion, na ramenou počet střel na sestřelení všech družic na světě a palebnou silou menší Hvězdy Smrti. Bavíme se o Boss fightech, které Vás ve hře čekají. Za mě osobně asi nejméně zábavná část. Ne, že by bosové byli nudní či slabí, jenom to není můj šálek čaje.

Přesto, že mi jedna část moc nesedla, tak hra jako taková představuje příjemné zpestření světa tahových strategií a kdo vyloženě nechce styl XComu a vše, co k tomu patří, nebude zklamaný. Hra je skvěle optimalizovaná, příjemně se a za nějakých 26 hodin jsem viděl závěrečné titulky. Byla to skvělá jízda, doufám, že další odbočka z krvavé války s Locusty nám brzy přistane na našich počítačích:)

Pro: Součástí Game pass, grafika, hratelnost, customizace postav, hudební doprovod

Proti: Boss fights

+14
  • PC 50
Gears Tactics se do mých herních análů zapíše jako hra, která mi na nějaký čas znechutila hraní. Nemohl jsem nějakou dobu tu židli a klávesnici ani vidět. Ale konečně je to za mnou. Konečně si to odfajfknu a můžu se posunout zase k něčemu jinýmu.

GT ve své podstatě je vlastně dobrá hra, ale platí zde moje oblíbené pravidlo, že méně je někdy více. Takové herní vaty člověk jen tak nenajde. Hra je rozdělena na 3 akty po 6-8 misích. Už to je hodně, když si vezmu, že se střídají asi jen čtyři druhy encounterů. Ale do toho autoři naskládali naprosto ohavné množství side misí, které jsou úplně stejné jak ty hlavní, jenom mezi nimi nejsou příběhové cutscény. Místo aby autoři vymysleli progresivnější levelovací a skillovací systém, nutí mě hrát furt dokola to stejné, abych dostal lepší.. lepší co? Ani nevím.

Z misí padá hrozná hromada vylepšováků a postavy mají na čtyři směry rozvětvené skill stromy, ale rozdíly ve výbavě nebo upgradované schopnosti těžko zaznamenáte, když se často jedná jen o jednotky % něčeho, co si stejně nikdy nezapamatujete, protože autoři nutí hráče nesmyslně často měnit složení týmu banováním konkrétních hrdinů. Přitom by bohatě stačilo nechat hráče vybrat, jestli chce side mise vůbec hrát a dostávat další gear a neomezovat mu možnosti při skládání týmu.

Co se samotného gameplaye týče, tady mě hra bavila. Nic v podobných hrách neudělá větší radost, než když během jednoho tahu nařetězíte skilly všech postav tak, že vybijete všech třeba 10 nepřátel. Variabilita je mimochodem docela slušná a každý vyžaduje trošku jiný přístup, ale jejich schopnosti jsou hezky vyrovnané a během kampaně žádný extra zádrhel nepředstavují. To se každopádně nedá říct o bossech.

Boss fighty jsou kapitola sama pro sebe. Jsou proti zbytku hry abnormálně těžké, jsou strašně dlouhé, nepřehledné a nudné. Především poslední boss je opravdu frustrující zážitek, kde se nedá pořádně taktizovat, ale jede se spíš na náhodu (tady se ty nafarmené upgradované jednotky procent criticalů nakonec hodí). Pokud vám jednoduše nepadne hodně kritických zásahů za sebou, naprosto vás přebije nekonečná horda obyč enemáků. Ten pocit, když jsem s posledním živým týpkem s jedním akčním bodem zabil bosse s 20% crit šancí, mě bude ještě dlouho strašit. Čistýho času mi asi na pět herních seancí boss vyšel na krásný 3-4 hodiny. Opravdu skvělá práce..

Graficky je to docela lahoda, hlavně v cutscénách. Semtam na sebe upozorní Unreal engine doskakujícími texturami, ale jinak klobouk dolů, že i tahová strategie může vypadat jako jakákoliv jiná AAA akční hra. Zvlášť bych chtěl ještě vypíchnout super dabing (hlavně Sid si mě získal hned na začátku).

Chvíli potom, co jsem si konečně koupil kompletní edici XCOM 2 jsem rozehrál toto a myslím, že ji můžu nechat ještě nějakou dobu u ledu, protože se musím vzpamatovat u něčeho real time a především krátkého. Přitom by stačilo jen trošku poladit herní mechaniky a byla by to vlastně super hra.
+13
  • PC 75
Chimera za mnou, další čas jsem věnoval taktickým Gearsům. Bylo to fajn, barevný, dobře optimalizovaný s hezkýma cutscénama a svý. Příběhově se jedná o prequel celé série a vaši jedinou starostí zde bude zabít záporáka jménem Ukkon jehož veškerý úkon je vás vyřadit ze hry (poté co se o vás vůbec dozví) a zmasakrovat u toho ideálně hordy dalších svalnatých enemáčů. Oproti XCOMU zde není "kostičkový" postup ale defakto můžete běžet kam vám body dovolí a ideálně tuto pouť zakončit za něčím schovaný a s overwatchem (hlídka se mi zde vyplatila v postupu mnohem více jak u exkomu). Tempo hry je akurátní a při použité normální obtížnosti potom ani tolik neumíráte (manuální sejvy nečekejte, jen ty automatické - zvlášť u bossů to bolí). Nepřátelé potom tvoří klasika kterou bylo možno porážet v ostatních hrách. Na výběr máte příběhové postavy nebo obyčejné gearsy, které buď zachráníte a v misích a následně naverbujete nebo si prostě seženete obyčejné maso do mlýnku i bez možnosti tyto levely podstupovat. Někdy je třeba na zteč vyrazit v jednom či dvou, jindy můžete použít skvadru až čtyřech bojovníků. Vedlejší vojáky lze pojmenovat a u všech je pak možnost hrát si s výbavou a její barvou. Každý vojcl potom leveluje a je možno mu dát do vínku nové skilly (nic extra, zhruba od půlky hry mi bylo docela jedno co komu naklikám). Mise samotné se dělí na vedlejší (zachraň někoho, podrž tyhle body, seber krabice - které se s postupem hraní neustále násobí - je to ubíjející, repetitivní a uměle to natahuje herní dobu) dále pak samozřejmě hlavní prokládané filmečky. Čeká vás zde i několik zajímavých bossfajtů které příjemně okoření konce kapitol a je zábava to podstupovat (až na ten finální, mě osobně teda moc nevoněl). Graficky je hra opravdu na úrovni, bugy se mi též vyhnuli a plynulý framerate byl vítanou komoditou. Zvuková stránka je perfektní a hudba jen dokresluje následnou řež (nechybí zde utržené končetiny a maso rozházené všude kolem). Svět a jeho architektura působí tak jak má, tedy přesně víte (ideálně po dohrání ostatních her) kde jste a co vás čeká. Vůbec však netuším co vývojáři mysleli tím že kampaň má až 40 hodin. 20-25 mi zní jako fér číslo (sic jsem s finálním bossem strávil asi 5 hodin a cca 15 ve zbytku hry - z toho pak dobře 12 hodin ve vedlejších misích) i tak se převážně jedná o kvalitní a dobře strávený čas.

Jestli se ptáte co koupit a hrát dřív, zda nový spin-off XCOMu či Gearsy, tak odpověď je jasná. Pakliže bych měl GT kupovat a nepoužít přitom Game Pass, volil bych jednoznačně tábor ufounů protože tam je cena přijatelná na rozdíl od astronomické (a dle mě neopodstatněné - 69.99 Éček na Steamu) cenovky Tactics. Pokud GP máte tak je to celkem jedno, prostě hrajte na co máte větší chuť. Výběr tam spíš ovlivní to v jakém světě se cítíte pohodlněji a který je vašemu srdci blíž. Kdybych to měl shrnout tak Gearsy nejsou vůbec špatný počin - mise bývají okořeněny možností sbírat krabice s vybavením (časem však o ně ztratíte zájem), prostředí se také mění a když se do toho kousnete, celé to příjemně ubíhá. Jako taktická prvotina ze světa ozubených koleček a vůně nastartované pily jež je nedílnou součástí vaši guny to působí jako solidně odvedený avšak poměrně drahý titul jež rozhodně stojí za váš čas - gor jestli fandíte této značce. Směle do toho!

Pro: Celkem slušný příběh, povedená optimalizace, grafika, boss fighty, hratelnost

Proti: Neustále se opakující sekundární mise a jejich četnost, občasné dočítání textur před začátkem mise, nudné skilly u postav, nemožnost ukládat manuálně

+12
  • PC 90
Gears Tactics si ma naozaj získala. A to nie len preto, že mám sériu Gears veľmi rád. Autorom sa podarilo spraviť tento štýl tak, aby to bavilo aj mňa, človeka, ktorý tento štýl hier nehráva. A za toto im dávam veľký palec hore.

Už pár krát som si chcel zahrať nejakú hru na štýl XCOMu, ale nikdy ma žiadna dostatočne neoslovila. Vždy sa našlo niečo, prečo som to zabalil. Zrazu bola predstavená hra Gears Tactics a ja som si povedal, že toto by mohla byť hra, ktorá si ma získa. A naozaj bola. Teda je. Prvý krát som sa zažral do tohto štýlu a stálo to za to.

Gears Tactics je pre mňa vyvážená hra. Každý súboj ma bavil a tešil som sa na každú situáciu, ktorú mi hra ponúkne. V jednotlivých leveloch ovládate väčšinou 4 postavy a máte za úlohu ochrániť materiál, zničiť niečo nepriateľom, prípadne zobrať nejaký materiál a zničiť všetky príšery. Plus sú tu ešte misie, kde začínate s dvomi hráčmi a zachraňujete rukojemníkov. Do boja si vyskladávate tím. Ten je tvorený hlavnými postavami a ľuďmi, na ktorých narazíte počas hrania. Väčšinou máte voľnú ruku vo vyskladaní týmu, ale sem-tam nejakú postavu nemôžete použiť z príbehových dôvodov. Sú tu rôzne triedy postáv (sniper, scout, support, ...) a každá má svoj strom schopností. Levelovaním získavate body, ktoré následne môžete minúť na tieto schopnosti. Táto časť je spravená naozaj dobre a kto chce hrať na väčšiu obtiažnosť, tak musí rozmýšľať nad tým, ako bude mať vyskladaný tím a aké schopnosti budú jednotlivé postavy mať. Hraním ďalej získavate bedničky, ktoré obsahujú vylepšenia zbraní a brnenia. Na začiatku každého ťahu má každá postava 3 akčné body, ktoré môže minúť na pohyb, streľbu, prebíjanie, hodenie granátu, sledovanie určitej oblasti alebo na špeciálnu schopnosť. Vďaka špeciálnym schopnostiam a vylepšeniam viete pre nejakú postavu získať aj viac ako 3 akčné body. Hra podľa mňa nie je komplikovaná, ale na druhej strane je tu veľký priestor pre taktiku. Jediné, čo ma tu mrzí je, že sledovanie územia (overwatch) je oveľa účinnejší ako priama streľba na nepriateľa. Keď Vám do tohto územia vbehne nepriateľ v jeho ťahu, tak dostane väčší damage a ešte mu môžete prerušiť akciu. Vďaka tomuto som sa pristihol ako vlastne skoro každú postavu na konci ťahu nechávam v stave sledovania územia, čiže veľakrát som ani priamo neútočil. Naopak, potešilo ma, že autori ponechali systém zrazenia na zem. Aj vy, aj nepriateľ môže byť zostrelený a stále je tu priestor na jeho zachránenie inou postavou. A v neposlednom rade zostali zachované píly a bodce na zbraniach, takže môžete aj tu brutálne likvidovať nepriateľov. Veľké plus za to, že pri streľbe je možné trafiť aj viac postáv pokiaľ sú v palebnej línii. (Dokonca, raz sa mi stalo, že nepriateľ zdvihol svojho zostreleného kolegu a následne pri streľbe na moju postavu zabil práve tohto zachráneného kamaráta.) Ako v iných Gears hrách, ani tu nechýbajú bossovia v podobe veľkých monštier, ktoré Vám zaberú kľudne aj desiatky minút.

K príbehovej stránke by som napísal toľko, že to nepatrí medzi to najlepšie zo série, ale fanúšik sa dozvie zaujímavé veci a netreba zabúdať, že sa jedná o iný štýl hry ako predchádzajúce diely. Naopak grafická a zvuková stránka je naozaj na vysokej úrovni. Animácie v ničom nezaostávajú od posledného dielu Gears 5. Ako v cutscénach, tak aj pri animáciach zabití som si vizuál a zvuk naozaj užíval. Autori príbeh pomocou povinných vedľajších misii natiahli na dobu cez 20 hodín a to je asi trochu na škodu. Náplň vedľajších misii sa opakuje a vyzerá to tak, že sú tam len kvôli umelému natiahnutiu hernej doby. Osobne by som uvítal ich zopár preškrtať aj za cenu toho, že by herná doba bola o pár hodín kratšia. Musím uznať, že tuto som bol aj prekvapený. Napriek väčšiemu počtu misii s rovnakou náplňou tvorcovia dokázali urobiť veľmi dobre prostredie a jednotlivé boje. Každá mapa a rozloženie nepriateľov je iné, takže každý súboj je iný. Nestalo sa mi, že by som mal 2 takticky rovnaké boje. A keď som aj opakoval misiu, tak stačilo zmeniť postup a zrazu to bol úplne iný boj.

Isto by som napísal toho aj viac, ale už sa musím krotiť a ani si asi nespomeniem na všetko, čo by bolo fajn ešte spomenúť. Musím uznať, že celkovo sa jedná o parádnu hru, ktorú som rozhodne nehral naposledy. Aspoň mne osobne tu naozaj všetko zapasovalo a zakaždým som sa tešil na ďalší boj. Len dúfam, že toto nebola posledná hra tohoto štýlu, ktorá si ma získala.

P.S.: Hra sa od svojho vydania nachádza v službe Game Pass pre PC, a keďže sa jedná o hru, ktorá patrí pod Microsoft, tak by tam aj mala ostať. Kto túto službu ešte nevyužil, tak ju môže skúsiť za 1€ na mesiac. Dostatok času na prejdenie minimálne tejto hry. Stojí to za to a to nehovorím o ďalších hrách, ktoré tam nájdete.

Pro: parádne akčné a taktické boje, grafika a zvuk, vyvážená hrateľnosť, nestráca to Gears feel

Proti: veľa vedľajších misii

+11
  • PC 85
Tohle je hra, u které by mě nikdy nenapadlo, že by mohla vůbec existovat, ale když ji prvně oznámili, okamžitě jsem věděl, že ji chci hrát. Svět "Gearsů" mi přitom zas tolik neříká - hrál jsem kdysi první díl, ale nijak zásadně mi tahle přehnaně drsňácká sci-fi k srdci nepřirostla. Nicméně izometrický pohled s tahovým režimem mám rád a k téhle tématice mi sedí vlastně i víc, než původní akční hra. Hra se navíc moc nezalamuje s ničím jiným než přímo s taktickou akcí na tahy - je zde sice nějaké vybavování si postav mezi misemi, ale přišlo mi to příjemně osekané na to nejdůležitější, a hlavně zcela chybí pro mě hrozně nezáživná správa jakékoliv základny a globálního stavu věcí, jako je tomu v X-COM hrách, ze kterých si jinak Gears Tactics ledasco půjčuje. Misí v kampani mi přišlo tak akorát, a i když některé mise jsou vedlejší a nikam příběh neposouvají (ale i přesto vás hra nutí je odehrát), vůbec mi to nevadilo, protože mě tahové přestřelky bavily natolik, že mi jen stačilo, že třeba najdu jen nový mód na pušku nebo novou helmu. Hra vás navíc jednoduchým trikem s přidáváním akcí po zabití nepřítele na blízko směřuje k agresivnějšímu hraní a bitvy tak působí příjemně dynamicky. Po dohrání kampaně jsem se už k dalšímu hraní sice nevrátil, ale i tak je to jedna z mých neoblíbenějších her roku a to i díky tomu, že se nesnaží být něco víc, než co je.

Pro: taktické bitvy, hra vás směřuje k agresivnějšímu hraní, absence správy základny

Proti: některé vedlejší mise můžou působit jen jako výplň, po dohrání kampaně není moc důvod hrát další dostupné mise

+11