Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Call of Duty: Black Ops Cold War

13.11.2020
73
55 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Black Ops Cold War je již sedmnáctý díl first-person shooter série Call of Duty a pátý díl subsérie Black Ops. Po absenci ve čtvrtém dílu subsérie se vrací singleplayerová kampaň a nechybí ani tradiční multiplayerové, zombie a battle royale režimy.

Příběh se tentokrát odehrává v 80. letech 20. století mezi Black Ops a Black Ops II a inspiruje se reálnými událostmi a operacemi. Hráč se ujímá elitního agenta Bella, který se stává členem jednotky SAD/SOG pod vedením důstojníka CIA Russella Adlera, sestavené na rozkaz prezidenta USA Ronalda Reagana. Úkolem jednotky je dopadnout sovětského agenta s kódovým označením Perseus, operujícího na americké půdě. Do operace se zapojí i staří známí jako Alex Mason, Frank Woods a James Hudson. Agenta Bella si hráč může vytvořit sám v detailním editoru postav a přiřknout mu tak libovolný vzhled, etnicitu, pohlaví a psychologický profil, který bude mít svůj vliv i na hratelnost. Stejně jako v druhém dílu série, i zde se průběh kampaně mírně liší podle hráčových morálních voleb a hra nabídne několik možných zakončení.

Multiplayer nabídne známé i zcela nové režimy pro 12 až 24 hráčů. Mezi navrátivší se režimy patří například Ground War ve verzi z Modern Warfare a mezi nové například V.I.P Escort či Fireteam pro 40 hráčů. Změn se dočká i Create-a-Class systém, umožňující výběr z bohatšího arzenálu perků, vybavení a zbraní. Multiplayerová progrese bude propojená s free-to-play titulem Warzone a odemčené zbraně tak hráč bude moct využít v obou titulech. Vrací se i kooperativní Zombies režim až pro čtyři hráče, v němž na hráčovu skupinu čekají temná tajemství studené války.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 85
Herní výzva 2021 - 4. Minihraní (Hardcore)
Na světě jsou jen tři jistoty: smrt, placení daní a to, že každý rok vyjde nové Call of Duty. Ačkoliv tu v blízké minulosti byly pokusy o odstranění singleplayerové kampaně, nejnovější díl naštěstí mezi tyto (z mého pohledu) nezdary nepatří. Jak tedy úvod napovídá, v rámci recenze se budu soustředit na samotnou kampaň hry. Hodnocení kampaně tohoto dílu však může být obtížnější, než se může na první pohled zdát.

Začněme tedy tím, co se hře bezesporu povedlo a tím je zasazení. Ačkoliv se doba konspirací a "agentství" do hratelnosti Call of Duty úplně nehodí, Black Ops Cold War umí nabídnout zajímavý zážitek i z tohoto prostředí. Doba studené války je pro sérii zajímavým zpestřením a dobové ukázky jen podporují samotný feeling hry. Stejně tak potěší možnost z počátku drobného, nakonec velmi výrazného ovlivnění konce hry. Pokud hrou procházíte, narazíte na dvě vedlejší mise doprovázené logickými hádankami vycházejících z herních collectibles, což se mi zdá jako velmi nápadité. Nejedná se o nic složitého a po pár minutách je každému jasné, jak lze hádanku vyřešit. Samotná mise z prostředí velitelství KGB v Moskvě je ukázových vrcholem, jak volnost může vypadat i v FPS střílečkách moderní doby. Již zmíněný výraznější vliv na konec samotné hry hráč pozná jakmile k němu dojde a musím skutečně uznat, že vlivnější rozhodnutí jsem v žádném jiném díle série doposud neviděl. Každopádně určitě doporučuji zkusit oba konce přičemž v jednom případě člověka skutečně zamrazí v zádech. Dalším pozitivem hry je zpracování dobových zbraní, které stejně jako minulý díl Call of Duty: Modern Warfare z roku 2019 zobrazují velmi realisticky.

Každopádně ani současný díl se nevyhne zbytečným chybám. Co bych určitě velmi zkritizoval je samotné grafické zrpacování. Ačkoliv díl plně podporuje moderní RTX a v některých momentech může působit velmi uvěřitelně (noční mise v Berlíně), je zde také několik misí kde grafická stránka velmi znatelně pokulhává a na povrch vychází velké množství grafických vad a glitchů, které jsou překvapivě o mnoho výraznější než v dílech předchozích. Stejně tak působí poměrně odbytě obtížnost hry. Ačkoliv na nejvyšší obtížnost "Realism" se jedná minimálně o jeden z nejlehčích dílů dosavadní série, vyskytne se zde několik sekvencí, jejichž úspěšné splnění je spíše dílem náhody než umu hráče (útěk z Yamantau, příjezd do poslední mise s dobrým koncem na korbě náklaďáku). Proč tomu tak je? Dnešní doba si pohrává s myšlenkou nejlepšího grafického zpracování, "realistického" zobrazení války a nedokáže věrohodně zpracovat obtížnost hry ani na úrovni prvního dílu série z roku 2003? Zdá se, že místo zbytečností, by se vývojáři opět měli začít soustředit na věci, které hry dělaly tak skvělé

Jak samotné hodnocení shrnout. Zajímavý nápad éry studené války a nápadité ovlivňování konce hry stále nedokáže úplně zastínit zbytečné chyby, kterých je hra opravdu plná. Tvůrci nedokáží úspěšně maskovat komplikace při vývoji tohoto dílu. I tak pokud jste hráč věrný sérii Call of Duty, byla by hloupost nový díl minout. Určitě ale doporučuji zvážit, zda-li je nutné hrát hru na nejvyšší obtížnost, jelikož i přes jednoduchou většinu hry se zde vyskytuje několik až frustrujících momentů, které zbytečně výrazně kazí dojem z jinak poměrně zajímavého dílu Call of Duty.

Hodnocení: 85% 

Pro: Dobové zasazení, vliv na konec hry, hádanky, zbraně

Proti: Přechodné grafické zpracování, frustrující okamžiky = nevyváženost hry

+12
  • PC 60
První Call of Duty, které jsem si koupil (protože jsem musel, kvůli typu DRM) a už toho lituju. I když to bylo ve slevě.

U předchozího dílu jsem naříkal jak mě to vůbec nebaví, a jak je ten příběh absolutně nezajímavý. Měl jsem si toho zážitku víc vážit. Aspoň jsem měl možnost si trošku zastřílet.

Black Ops: Cold War je akční adventura. Sledujete filmečky, vedete rozhovory s parťáky a řešíte rébusy. Občas si i zastřílíte, ale stejně budete pobíhat po mapě a hledat důkazy, nebo se budete plížit kolem nepřátel.

Těžko říct kolik času jsem strávil hraním (combat) a kolik čuměním po mapách, složkách a kódech. U příští CoD hry, kterou si pravděpodobně (bohužel) také zahraju, si to stopnu. Protože tohle hrát znova fakt nechci. Nevím, proč se tahle hra snaží být něco, co nikdy nebude, ale někdo ty slepé uličky asi najít musí.

Hra vypadá místy velmi dobře, místy otřesně. Nerozjedu ji na ultra detaily, ale čekal bych, že na vysoké detaily bude hra vypadat alespoň dobře. Nevím, jestli to způsobují všechny ty moderní efekty, které asi vypadají dobře jen ohulené naplno, nebo je ta hra prostě rozbitá. Důkazem může být, že mi během první hodiny hraní mizely textury.

V jeden moment mě jedna z postav upozornila, abych se kolegy neptal na jeho jizvu. Musel jsem se na něj jít znovu podívat, protože jsem si jí kvůli jeho vlasům nevšiml.

Když už vám hra teda na chvilku půjčí bambitku, je to docela zábava. Nevím, jestli je to tím malým počtem akčních pasáží celkem, ale ani jednou jsem neumřel. Nepamatuji, že by se mi tohle v nějaké akční hře stalo (možná až na Duty Calls). To je z mého pohledu velké plus, jednoduchá obtížnost má být skutečně jednoduchá. Jsem hodně špatný hráč, vždy vybírám nejjednodušší obtížnost a často se musím uchylovat k cheatům abych hru vůbec dohrál. Pozitivně hodnotím i Battle.net, je to rozhodně responsivnější než slavný Steam.

Jo, vlastně kecám, jednou jsem "zemřel" protože friendly fire.

Pro: lze stáhnout jen tu část, kterou budu hrát, nízká obtížnost, střílecí minihry jsou obstojné

Proti: nelze koupit singleplayer zvlášť, odklon od akčního žánru, jméno Milada Horakova hra označila za vulgaritu

+11 +12 −1
  • PC 70
Recenze obsahuje hodnocení kampaně.

Nové Black Ops je poměrně obstojnou hrou, zvláště ve své první polovině. Druhá polovina začínala docela ztrácet dech, zvláště po zapojení, pro Black Ops až moc typických, halucinačních nebo vzpomínkových částí, které tempo hry najednou zastaví nebo zbytečně zpomalí. Někteří si stěžují na arkádové prvky, ale vysloveně na škodu zde nebyly. Nikdo hráče nenutí je plnit, je to spíše zpestření. Ale je fakt, že ujel vývojářům vlak v jiných oblastech, ať už u některých misí (evropské mise jsou povětšinou luxusní, ty ve Vietnamu jsou spíše nudné), tak u postav nebo dialogů. Postavy si zapamatujete, to sice ano, ale jsou tak ploché, že jejich charakter poznáte během prvních 2 minut, co je uvidíte něco dělat nebo říct.
Líbí se mi nicméně snaha mise dělat rozmanitější, v jednu chvíli střílíte, pak hledáte, pokračujete stealth modem s různými možnostmi řešení misí, jen jich je ve výsledku vlastně docela málo a některým zase chybí větší hloubka. A ono ani ty často se napříč sérií opakující příběhové zvraty už nepůsobí tak silně jako kdysi.
Příběh je ale docela fajn, rozhodně lepší než v předchozích dvou dílech. Každopádně si stojím za tím, že první Black Ops mělo z celé série pořád ten nejlepší a nejzajímavější příběh, protože přišlo s něčím novým. Tady už se hraje tak nějak pořád na jistotu v rámci BO série a takové ty typické WOW efekty typu jedeme za letadlem a auta vybuchují po zásahu řidiče a lítají všude kolem nás, pak se vybouráme, ale jsme všichni v pohodě a jdeme střílet dál. (Asi jsem předtím neměl hrát o něco syrovější a uvěřitelnější Modern Warfare 2019, kde dávaly tyhle efekty větší smysl). Zato rozvrstvení příběhu je super věc.
Grafika je povětšinou pěkná, zase vyniká spíše v těch evropských částech než ve Vietnamu, ale oko dokáže potěšit. O něco horší už je to s různými glitchy, aneb když mi vrátný s chybějící hlavou otevře bránu do podzemí, přemýšlím, co mě tam vlastně vůbec čeká. I ta umělá inteligence je zase o něco lepší. Svého parťáka jsem zastřelil za celou asi jen třikrát, když mi vletěl před zbraň uprostřed bojiště.
Jako takový ale technický stav funguje docela dobře.
Ozvučení nenadchne, neurazí. Není nic, co by mi vysloveně utknulo v paměti.

Pro: Grafika, hratelnost, snaha o variabilitu misí, příběh a jeho vrstvení, rozhodnutí, návrat starých známých postav, snaha inovovat žánr, množství dodatečných režimů

Proti: Mise ve Vietnamu (zvláště ta poslední s hledáním bunkru), příliš násilné WOW efekty, umělá inteligence potřebuje ještě doladit, ploché postavy, délka hry

+10