Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Pokémon Sword/Shield Expansion Pass: The Crown Tundra

22.10.2020
81
4 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
rozšíření
Multiplayer
ano

Dobrodružství v Galaru pokračuje výpravou do nehostinné zamrzlé oblasti s názvem The Crown Tundra, která je o poznání rozsáhlejší než předchozí The Isle of Armor.

Důraz je kladen na průzkum terénu a pokédex se opět rozrůstá, aby uvolnil místo zejména většině legendárních pokémonů známých z předchozích pokémoních her. Zároveň rozšiřuje jejich regionální řady o nové formy – na své si tak přijde třeba Slowking, první legendární ptačí trio Zapdos, Moltres, Articuno nebo nové regi-tváře Regieleki a Regidrago; a svoji Gigantamax premiéru uvádí Melmetal. Jaké tajemství se navíc skrývá za objevem legendárního Calyrexe; a kolik dalších legendárních pokémonů dokážete pochytat?

Raid zóna se dočkala výrazného vylepšení. S kamarády se nyní může každý vydat do podzemních doupat a v čtyřčlenné skupině se probojovat až k samotným legendárním pokémonům. Také se vrací oblíbený pokémoní šampionát – v Galarian Star Tournament je možné bojovat proti mnoha dalším známým postavám z Galaru. Troufnete si vyzvat kupříkladu Mustarda a jeho žáka, šampiona Leona?

The Crown Tundra je druhou částí ze dvou DLC pro Pokémon Sword a Pokémon Shield. První DLC vyšlo pod názvem Isle of Armor. Prodávaný Expansion Pass zahrnuje obě DLC. 6. listopadu 2020 vychází znovu varianta původní hry Pokémon Sword a Pokémon Shield již s oběma implementovanými DLC.


Poslední diskuzní příspěvek

Jako je škoda, že už se - aspoň z mý zkušenosti - prakticky nedaj najít online parťáci pro Dynamax Adventures, ale těsně po vydání to nebyl problém a byla to - konečně - dost zábava (fuck SwSh Battle Tower) a až na některý dementní momenty od spoluhráčů jsme ty legendární mony poráželi s celkem vysokou úspěsností :-)

Perlička - průšvihem bylo, kdy si někdo přibral něco typu Rhydon, načež jsme se s párkem elektrickejch příšer nadšeně vrhli na vodního Kyogra... a milej Rhydon všechny naše elektrický výboje absorboval do svýho Lighting Rodu :DD

Nejlépe hodnocené komentáře

  • Switch 80
Crown Tundra je s nadsázkou vlhkým snem všech fanoušků pokémoních her. Sice se z ukázek a leaků zdálo, že rozsah bude o něco větší, ale i tak toho druhé DLC ke hrám Sword a Shield nabízí dost a dost. Jeho největší předností je velká nabídka starých i nových legendárních a UB Pokémonů (přes 50) a důraz na prozkoumávání nového území částečně zasněžené Tundry.

Hned po stažení DLC hráčům přistane pozvánka do Tundry z nádraží ve Wedgehurstu. Tentokrát se vláček neodebere na prosluněný ostrov, ale stočí se na jih do studeného galarského cípu. Hned po prvních krocích se hráč stane svědkem výměny názorů Peonyho (bratr Rosého) a jeho dcery Peonie, která ho nechce doprovázet na výpravě za dobrodružstvím, které si na ni vymyslel. Tak trochu se k nim připletete a vlastně tím nahradíte Peonii, která zmizí do svých vlastních Dynamax Adventures. Za chvíli se pustíte do vlastních zážitků. Peony vám daruje kombinézu do mrazivého počasí, ukáže základnu ve vesničce Freezington a brzy můžete řešit úkoly jako chytání nových forem ptačího tria, chytání všech regiů a odhalení tajemství Calyrexe, který má jeden zajímavý problém.

Tundra je rozlohou rozhodně větší než předchozí Isle of Armor. Určitě není na všech místech zasněžená – přece jen se v ní nachází několik zelených míst - zejména obří legendární strom obsypaný plody trčí do výše jako žižkovská věž a je vidět z každého průzoru v krajině. Zasněžené plochy ovšem zaujímají nezanedbatelnou část a vytvářejí její ikonickou tvář. I tak se tu dají ovšem najít zamotané jeskynní tunely nebo zátoka s plovoucími krami. Na nejvyšším místě Tundry se tyčí tajemný chrám.

Pokédex Tundry čítá 210 čísel. Je v něm samozřejmě několik známých galarských Pokémonů, ale i mnoho dalších, které se v předchozích pokédexech v Galaru neobjevili. Game freak dobře věděl, že si má hlavní tahouny nachystat do druhého DLC, takže většina legendárních a pár mýtických Pokémonů tady zažívá svůj velký boom a fanoušci díky tomu chrochtají blahem.

S tím souvisí i aktivita Dynamax Adventures. Kromě toho, že celá Tundra je vlastně opět otevřený prostor a zároveň jedna velká raid zóna stejně jako na ostrově (a opět vás tady po boku provází váš pokémoní společník), tak Dynamax Adventures má naopak vlastní vstup do doupěte. V doupěti jsou zatím vědci provádějící výzkum. V Tundře se totiž náhle vyskytly hromady legendárních Pokémonů a jejich odchytem pomáháte přijít věci na kloub.
Dynamax Adventures je multiplayer, kde ve čtyřech lidech můžete vyrazit do doupěte a systémem větvení chodeb se probojovat přes tři náhodné Pokémony až k poslednímu legendárnímu. Pokud nemáte online službu, systém vám přidělí nějaké generované postavy. Nutno podotknout, že aby to nebylo moc jednoduché, tak si do boje nemůžete vzít vlastního Pokémona. Od vědátorky si jednoho vypůjčíte, stejně jako ostatní hráči. Tím se věci komplikují, protože ne každý Pokémon dokáže vydržet takovou výzvu a počet porážek funguje na stejném principu jako raidy (čtyři porážky Pokémonů v týmu znamenají neúspěch) a porážky se sčítají během celého Dynamax Adventure. Dojít tímto způsobem třeba až k Zygardemu (a navíc ho porazit) je téměř nemožné. Nicméně Pokémony, které porazíte cestou, si můžete chytit a vyměnit jimi Pokémony ve vlastním týmu. Také je možné mezi souboji narazit na vědce, jenž vám pomůže třeba darováním nějakého předmětu, nebo naleznete berries k léčení zranění, či vám někdo rovnou nabídne výměnu téměř vyčerpaného Pokémona. I tak je ale těžké určit, s kým budete cestou bojovat, protože hra vám sice ukáže celou cestu v doupěti na mapce a v jednotlivých soubojových uzlech napíše typ Pokémona, ale samotný Pokémon je zahalený růžovou mlhou a jen málokdy se dá díky siluetě poznat, o jakého se přesně jedná. Na rozhodování o směru cesty má pak skupina jenom kolem 20 sekund. Pokud se však v pořádku dostane až k cíli a porazí legendu, je možno ji chytit (ale pouze pokud ji v doupěti chytáte poprvé). Po úspěšném průchodu jeskyní pak dostanete i na výběr, zda si ponechat Pokémona, kterého jste použili v soubojích, nebo tu legendu. Poznámka: pokud je legenda shiny, lze to poznat až teprve po jejím chycení. Další odměnou v Dynamax Adventure je tzv. dynite ore – ruda, kterou lze směnit za další odměny a předměty.

Jedním zbrusu novým předmětem je Ability Patch - když se aplikuje na Pokémona, tak mu změní abilitu na jeho Hidden Ability. Jedná se sice o nevratný proces, ale jistě se tím objeví zajímavé kombinace především v competitive scéně.

Hlavní příběh zabere něco kolem tří-čtyř hodin, což bohužel není moc. Ale úkoly mě bavily, třeba chytání ptačího tria se odehrává po celém Galaru (raid zóna, ostrov a Tundra) a opravdu je třeba se hodně hýbat na kole, abyste jim stačili. Regi trio je zase nutno aktivovat vyřešením různých hádanek, přičemž dva noví regi Regieleki a Regidrago jsou exkluzivní a vybrat si můžete jen jednoho z nich. Calyrex zase bude muset přilákat jednoho ze svých dvou koníků, což jde jenom konkrétním způsobem a zase si budete muset vybrat, jestli ledového Glastriera nebo dušího Spectriera. S koníkem potom bude moct i fúzovat. Někde v Tundře je schovaný NPC, jenž vám zase vyvine galarského Slowpoka na galarského Slowkinga za pomoci galarica wreath (věnec), který vám uplete z 15 galarica twigs. Možná také narazíte na náhrobek, na kterém je napsáno: „Spread my voice.“ To znamená, že pokud prokecáte online asi 40 lidí, tak se objeví Spiritomb. Je ještě několik dalších easter eggů, ale ty si jistě objevíte sami.

A nakonec, když se vám povede zkompletovat pokédex Tundry, tak dostanete jako odměnu zcela novou korunku a 50 rare candies – promluvte si v Tundře s vědkyní na nádraží. A po dohrání příběhu se můžete také pustit do Galarian Star Tournamentu, kde po boku nějakého známého galarského trenéra či šampiona bojujete vyřazovací metodou proti dalším dvojicím. Po každých třech úspěšných soubojích s jednou postavou se odemkne nějaká další. Poslední dvě postavy jsou celkem překvapení.

Takže za sebe mohu říct, že se druhé DLC vydařilo. V této blízké době po vydání nás čekají nějaké eventy (nejbližší byl již proběhlý g-max Melmetal), příběh i prozkoumávání Tundry mě bavilo o něco více než ostrov a určitě se tu ještě nějakou dobu zdržím. Tak trošku doufám, že se časem objeví další DLC, které odemkne zbytek celého pokédexu, ale kdo ví.
---
Zajímavosti a detailní historii o vydání prvních Pokémonů najdete v mém komentáři k Pokémon Green.

Pro: Legendární, UB a mýtičtí Pokémoni; prozkoumávání Tundry; Dynamax Adventures co-op; Galarian Star Tournament.

Proti: Krátká doba hraní; mnoho Pokémonů má ještě shiny lock.

+14
  • Switch 85
Druhé rozšíření zavedlo moji postavu s jejími věrnými Pokémony do Tundry. Hned, jak už to bývá zvykem, na mě vyskočilo několik hlučných postav a začalo mi vyprávět o jejich problematických rodinných vztazích. Krom hledání ztracené dcery jsem se dozvěděla o mýtech zdejšího kraje, o jeho neúrodě a také králi. Musím říct, že co se týče příběhu, tak ten mě v tomhle rozšíření zaujal o něco více než v tom prvním (Pokémon Sword/Shield Expansion Pass: The Isle of Armor) a byla jsem zvědavá, co se dozvím dál.

Prostředí, ve kterém se tato část hry odehrávala, mě příjemně překvapilo. Bavilo mě ho prozkoumávat a hledat schované cesty, které mě zavedly do nových oblastí. Naštěstí se hrála neodehrávala jen ve sněžných částech, ale dočkala jsem se i nějaké té zeleně či vodní oblasti. Samozřejmostí bylo přidání dalších Pokémonů do hry, ale co mě potěšilo nejvíce, tak bylo přidání velkého počtu těch legendárních Pokémonů. Ty jsem buď získala prozkoumáváním prostředí, hledáním stop a luštění hádanek, nebo jsem je mohla získat v tzv. Dynamax Adventures.

V Dynamax Adventures jsem postupně procházela přes několik soubojů s náhodně zvolenými Pokémony a sama jsem si mohla vybrat jednoho z několika předem určených Pokémonů. Toho jsem pak mohla vyměnit za Pokémona, kterého jsem zrovna porazila, nebo bylo možné si ho nechat. Na konci mě pak čekal souboj s legendárním Pokémonem. To celé jde projít s třemi živými hráči, ale pokud je člověk samotář a online interakce nemá rád (můj případ), tak mu hra přidá do party tři NPC. Ta ovšem byla naprosto tupá a kolikrát jsem na ně křičela, ať laskavě použijí super efektivní útok a ne nějakou kravinu, která nám je momentálně k ničemu. Ovšem musím říct, že dílem náhody/štěstí/osudu se mi podařilo s touto bandou tupců porazit i některé docela silné legendární Pokémony. V téhle části hry jsem strávila nejvíce času, protože mě bavila náhoda, s jakou jsou voleni Pokémoni, a také nutnost přizpůsobit se daným podmínkám hry a naučit se využívat všechny schopnosti, které Pokémon má k dispozici. Fakt zábavná část.

Tohle rozšíření jsem si užila o dost více než předchozí a ráda jsem se do něho vracela.
+14
  • Switch 75
Osmá generace pokémonních her celkově a první na "nabušenym" Switchi byla celkem bez debat tou zatím nejkritizovanější - a přes určitej davovej efekt k tomu bylo bohužel spousta dobrejch důvodů. Naprosto nedůstojná grafika v 3D lokacích, slaboučkej příběh, (opět) neuspokojivá post-game a celkově naprosto evidentní uspěchanost... přes dílčí kvality Sword/Shield bylo vedle skvěle vypadajících, skvěle hratelnejch, dotaženejch a vymazlenejch Switch titulů typu "Super Mario Odyssey" nebo "Zelda: BoTW" naprosto evidentní, že Gamefreaku ve Switch éře zle ujel vlak.

Jednim z dílčích pozitiv bylo opuštění v roce 2020 už vyloženě cash-grabovýho a zastaralýho modelu "třetích verzí" (což celkem neslavně připomněla i poslední 3DS hra "Ultra Sun/Moon") a nástup datadisků - pro mnoho hráčů zdroj kritiky kvůli chudýmu obsahu původní hry a nutnosti si připlatit... ale principiálně a dlouhodobě určitě rozumnej krok.

První půlka dvojdatadisku "Isle of Armor" je bohužel spíš taková meh - dobře navržený tropický souostroví, kde bohužel ale neni zas tak moc co dělat a po dokončení jsem žádný velký nadšení nepociťoval.

Naštěstí - a nečekal jsem to - Crown Tundra je celkem bez debat nejlepší částí celý týhle generace.

Jednim z hlavnim pozitiv je věc, která původnímu Sword/Shield hodně chyběla - OBSAH, OBSAH, OBSAH. A konečně taky víc kreativity a míň uspěchanosti. V nový mrazivý lokaci je toho totiž od začátku hodně co dělat - kromě hlavní mise s Calyrexem je to hlavně velmi slušnej počet postranních questů, z nichž většina se týká lovu různejch dalších legendárních pokémonů - zapečetěný pyramidy naznačujou přítomnost hoennskýho Regi-tria, po tundře je rozeseto množství stop Fighting beasts z Unova her a pokud tyhle pokémony už dávno máte z předchozích her - hlavnim lákadlem je možnost pochytat galarský verze Articuna/Zapdose a Moltrese.

A je to všechno fajn zábava a někdy fajn novinky včetně gameplaye! Celkově mi připadá, že autoři v závěru hodně rozpačitý Gen 8 konečně chytili tu správnou "slinu" a v rámci toho, co se se Sword/Shield dalo dělat, toho udělali... celkem hodně.

1) Tak třeba tu poprvé v pokéhrách máme seznam questů! Do "Key Items" se vám ukládaj hezký obrázkový nápovědy, který se rovněž průběžně aktualizujou. Supr!
2) Trpěli jste u příšernýho pixelhuntingu v rámci Diglettího questu v Isle of Armor? Pro vystopování tria Coballion/Terrakion/Virizion už teď je potřeba najít jen určitý procento stop - výborný řešení.
3) Hlavní quest točící se kolem Calyrexe a jeho ořů je... prostě celkem fajn.
4) Pyramidy skrývající Regi-trio... pardon, už Regi-kvintet! ... daj konečně zas aspoň lehounce vzpomenout na Gen 3 a skvělý hádanky v Hoennu - už nalezení a otevření tý první podvodní komnaty dalo zabrat! Místní oříšky jsou o dost banálnější k rozlousknutí, ale aspoň se člověk vůbec musí trochu zamyslet - hurá.
5) Opravdu slušnej počet novejch pokémonů/forem - hned dvě nový Regi-formy, nový formy Kanto opeřenců, kopytnatci Glastrier a Spectrier, Calyrex s dvěma alternativníma formama dle toho, na kterym kopytnatci sedí (jen jim bohužel chybí zajímavější signature move/ability - bonus +1 Att/Sp Att po knokoutu soupeře je už těžká nuda)
6) Celkovym vrcholem je podle mě lov oněch Kanto opeřenců - zaprvé je uveden naprosto (konečně u pokéher nějakej superlativ, ano!) luxusní cutscénou (https://www.youtube.com/watch?v=xyt7iYuxNpo&ab_channel=AJBRUN) a následuje poprvé možnost ony "roaming birds" poprvé lovit v real-timu a 3D prostředí! Tohle je konečně moment, kdy Gen 8 naplno využije jinak sterilní a mrtvý prostředí Wild Area a musim říct, že když jsem asi napošestý po dlouhym nahánění napříč tundrou konečně ulovil Articuna (zahrnuje to i mini-puzzle, kdy pták vytváří svoje iluze), měl jsem pocit z dobře odvedenýho poké-lovu, jako už jsem v poké-hře dlouho nezažil.
7) Battle Tower v úvodní hře je pro zkušený hráče tragicky zmršená, Restrictive Sparring v Isle of Armor lepší, ale pořád trochu rozpačitej mód (my co zažili fantastickou Battle Frontier z Emeraldu víme svoje). Až Crown Tundra konečně přinesla opravdu fajn "Dynamax Adventures", v rámci nichž buď s online hráčema nebo AI musíte pokořit sérii Dynamax monů a na konci dostanete šanci porazit - a v případě úspěchu i se 100% úspěchem chytit - prakticky každýho legendárního pokémona z dřívějších gens (později včetně Ultra Beasts). Jako dlouholetej hráč jsem už legendární monstra všechny měl, přesto mě tenhle mód dost slušně zabavil, jedná se i o jednoznačnej upgrade už dávno sterilních a nevybalancovanejch Raid battles; hlavním zlepšením je zrušení systému štítů, který v praxi naprosto brzdily jakýkoli snaze o strategii (modří vědí). V součinnosti s cizíma trenérama je to teď opravdu slušná zábava - sice chybí jakákoli možnost komunikace (jiný hry už by dávno měly, pokéhry se opět marně rozkoukávají), ale tím, že musíte používat Rental pokémony a ti jsou slušně vybalancovaní, nikdy nevíte, jestli toho finálního bosse dáte - zvlášť když na vás takovej Kyogre v posledním momentu vybafne s nemilosrdnym Origin Pulsem a spláchne vám jedním úderem celou čtveřici. Super :-) I protože ti chycení legendární pokémoni potom hned "chutnaj líp".

Negativa? No furt je to Sword a Shield a vypadá to prostě hnusně, jen si vedle toho pusťte tu Zeldu, projděte se v její nádherný trávě a plakejte se mnou (že ta tráva vypadá příšerně i v nadcházejících Legends: Arceus, to už snad ani nekomentuju). Jinak je to opět dost pestrý a zajímavý 3D prostředí včetně klikatejch jeskyní a spousty zajímavejch zákoutí - řekl bych ještě krůček dál než Isle of Armor (a aspoň musím pochválit, že určitý objekty jako obří strom, jsou vidět prakticky z celý tundry a občas se na ty pokusy o panoramata i dá koukat :-)) ).

Jinak level scaling je pro hráče, kteří už třeba z důvodů hraní Competitive mají plnej zásobník Level 100 monů... opět naprosto zoufalej a nefunkční, byť trenérskejch bitev je tu tentokrát snad ještě míň než v Isle of Armor, takže je to naštěstí tentokrát spíš šumák... ale přesto je absence boje s trenéry (kteří by vám občas i zatopili) mínusem a průzkum tundry by byl ještě o dost zábavnější.

Edit: Oops, zapomněl jsem zmínit Galarian Star Tournament, takovej upgrade ligy/Elite 4. Pozitivum - spousta hlášek a interakce s Gym leaders během bitev, podobně jako v Gyms týhle generace (jeden z kladů SwSh) má člověk konečně trošku víc pocit, jako by byl součástí animé. Negativum - jako hráč, co má boxes plný Level 100 monů opět zuřim, protože oponenti maj mony kolem Lv 70-75 - takže i když jsou to zajímavější Double Battles a i oponenti můžou používat Dynamax, naprosto jsem na první pokus všechny přejel pouze za použití mýho Lv100 Centiskorche. PROČ proboha chybí option nastavení všech na Lv50 s třeba lepšíma odměnama v tomhle těžším módu???

Edit2: narazili jste na záhadné čtvrté stopy a ještě jste nevygooglovali, komu patří? Jojo, Crown Tundra skrývá na samém konci i pro zkušený hráče jedno nečekaný překvapení :-)  Sám jsem na to nakonec bez internetů nepřišel, ale podle mě se to s těmi indiciemi dá ;-) Keldeo je po Deoxysovi (ORAS) teprve druhym mythical pokémonem, kterej se dá chytit (bez použití Mystery Gift jako v Gen 4/5) přímo ve hře! 

Resumé - pokud chcete po Sword/Shield nášup a váháte, zda dvojici Isle of Armor/Crown Tundra pořídit - za mě je hlavně díky týhle subarkticky-laděný části odpověď kladná.

Pro: konečně zas jednou slušnej obsah. spousta lovení legendárních pokémonů, dobře navržený prostředí, skvělej lov "roaming birds", slušný Dynamax Adventures, rovněž obstojnej počet novejch pokémonů/forem. celkově nejlepší část rozpačitý Gen 8

Proti: furt hnusná grafika, opět neuspokojivej/nepřítomnej Level Scaling, minimum bitev s trenéry, puzzles jsou furt jen slabym odvarem proti starším hrám

+7