Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Baldur's Gate III: The Black Hound

Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

The Black Hound je zrušený třetí díl RPG série Baldur's Gate, vyvíjený v letech 2000 až 2003. Na hře nepracovali vývojáři původních dvou dílů BioWare, ale Black Isle Studios, tvůrci Planescape: Torment a sérií Icewind Dale a Fallout. Jako hlavní designér na hře pracoval Josh Sawyer (Neverwinter Nights 2, Fallout: New Vegas, Pillars of Eternity).

Příběh hry navzdory názvu neměl nijak navazovat na příběh původní Bhaalspawn ságy (částečně však navazoval na příběh Icewind Dale II) a neměl se odehrávat v okolí města Baldur's Gate, ale měl se v rámci kontinentu Faerûn přesunout do regionu Dalelands, konkrétně oblastí North Sembia, Archendale, Battledale a Deepingdale a lokací jako White Ford, Church of Lathander a základen Red Wizards of Thay. Hlavním antagonistou příběhu měla být vůdkyně gangu May Farrow, která se následkem své tragické minulosti obrátila na stranu zla, avšak cítila tak intenzivní vinu, že ta na sebe vzala fyzickou podobu titulního černého psa. May se sice nakonec psa podaří dostihnout, ale ještě před smrtí se mu povede předat svou moc na hráčskou postavu, která se tak stane avatarem viny. Hráč se posléze vydá na pouť po Dalelands s cílem rozkrýt tajemství May Farrow.

Po stránce hratelnosti měla hra podobně jako Neverwinter Nights vycházet z třetí edice Dungeons & Dragons a nabízet realtimový soubojový systém s pauzou. Hra byla poháněna trojrozměrným enginem zvaným Jefferson Engine, který byl použit i při vývoji rovněž zrušeného třetího dílu Fallout s kódovým označením Van Buren. Postup hrou měl být značně nelineární a hráč měl mít možnost se téměř libovolně pohybovat po herním světě. Zásadní roli měla hrát karma a reputace v regionech a mezi frakcemi, která se měla řídit podle hráčových rozhodnutí a mít značné následky na příběh. Samozřejmostí byla i přítomnost hráčské družiny a unikátních příběhových společníků. Maximálně mělo jít dosáhnout 8. úrovně postavy.

Podle odhadů byla hra hotová ze zhruba 80%, avšak v polovině roku 2003 byla zrušena z důvodu neprodloužení licence vydavatelství Interplay Entertainment na vydávání her s tématikou Dungeons & Dragons na PC. Interplay se rozhodl pokračovat pouze ve vydávání konzolových her a dal tak přednost Baldur's Gate: Dark Alliance II. The Black Hound a zbylé dva díly z trilogie plánované na rok 2005 tak byly uloženy k ledu. Série Baldur's Gate se tak třetího pokračování dočkala až o téměř dvacet let později v podobě Baldur's Gate III z dílen Larian Studios.


Poslední diskuzní příspěvek

@Zoltan (25.10.2020 19:06): Tak to určitě bez debat je, ale ber to tak, že BG III od Larianů může v nejlepším případě vést k opětovnému oživení zájmu o The Black Hound, které by pak muselo být pojato jinak než BG3. Jinak mě po zdlouhavosti her jako Civ VI, kde pořád čekáš, až se něco stane, nemůže semlít už asi vůbec nic. :)