Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

ÜberSoldier II

Ubersoldier 2: The End of Hitler, Cracking The Nazi Relocation Conspiracy, Crimes of War

2008
55
30 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

V pokračování úspěšné budgetovky (ÜberSoldier) se hráč se opět vžije do role Karla Stoltze, který se svou společnicí Mariou nahání nacistické pohlaváry až do dalekého Tibetu. K tomu mu budou pomáhat jeho überschopnosti, jako je např. štít na zastavování kulek a jejich následné použití proti nepříteli, nebo časově omezený berserk, ve kterém se Karl stává nesmrtelným a zabíjí čímkoli na jednu ránu. Schopnosti svého hrdiny si můžete navíc vylepšovat za nasbírané zkušenosti.


Poslední diskuzní příspěvek

Bože to je fakt ptákovina. Tomuhle nehodlám věnovat čas. Místnost, naběhnou panáci, místnost, naběhnou panáci, místnost, naběhnou panáci. Do zblbnutí. Akorát pak, aby byla nějaká změna, tam nabíhají panáci celé tři minuty. Hodnotit po jednom a půl levelu nebudu, ale tohle je fakt odpad.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 25
O hloupém příběhu se nemá cenu zmiňovat, postavy, rozhovory a celé podání je xmíchu. Level-design by potřeboval větší preciznost, oldschoolové levely mě nudily. Technickému zpracování citelně chybí speciální efekty, které by grafice dodaly šťávu. Ozvučení je katastrofa (klapot bot, střelba, hudba a dabing), problémy s výpadky zvuku. Inteligence nepřátel nulová, atmosféra neexistuje. Ze začátku to nebylo špatné, střed stereotypní, ke konci neskutečná nuda. Celkově: ÜberBlbost.
+13
  • PC 25
Po nemastném neslaném zážitku z prvního dílu ruské hry ÜberSoldier (recenze předchozího dílu zde) jsem tak nějak čekal, že se vývojáři ze svých chyb poučí a pokračování doladí co to jen půjde. Jak to dopadlo si povíme v následující recenzi.

Dostáváme se opět do kůže Karla Stolze a setkáváme se se známými postavami z prvního dílu - od počátku s Marií která nás bude znovu doprovázet až do samotného konce hry. Produkce tzv. T9 opět započala, a to i po úspěšném zničení hlavního komplexu. Zjistit jak se to všechno stalo je teď jen na vás a odboji s úkolem nacistům zabránit vyhrát válku. Více o hloupém příběhu snad není třeba dodávat... snad jen že je doprovázen celkem povedenými komiksovými filmečky. Víceméně, ani jednička příběhem vůbec neupoutala, tak se v něm příliš rýpat nebudeme.

Avšak najdou se detaily, ve kterých se rozhodně rýpat budu, protože jsem nad nimi nevěřícně kroutil hlavou. To třeba když máte zastavit nepřátelský vlak... Ano, to je sice hezký, ale od kdy sakra vydrží obyčejný vlak nejméně 50 střel z protileteckého kanónu?! A to pozor, to ho vlastně ještě jenom zpomalilo. Nebo to když usednete za MG42, které se s vámi při plné palbě ani nehne? To nemohli vývojáři přidat alespoň minimální zpětný ráz? A když už jsi u zbraní, paradoxem je, že jsou přesnější když nemíříte, ale střílíte od boku. Prostě ,,WAT?!,,.

Z Karla se nám stal neohrožený Rambo a z map jen prostor pro zbytečná jatka. Je sice hezké, že nám vývojáři hru zpestřili primitivním vylepšováním postavy za získané xp, ale co zbytek? Co takhle doladit to, co v prvním díle příliš nefungovalo? Ani omylem! Celou hrou jen procházíte arénami, kde jste zasypáváni desítkami naprosto tupě nabíhajících AIček, které si klidně poskakují i s 15.průstřely v hrudníku a vydrží vážně hodně. Postupem času začnete zjišťovat, že takový nožík je mnohonásobně účinnější než deset ran vystřelených ze samopalu. Od naprosto stereotypní akce vás dokáží zaujmout přinejmenším bossfighty a zajímavé měnící se prostředí, které snad buduje jedinou existující atmosféru ve hře. Včetně interiérů různých továren a podzemních prostorů, navštívíte i například Afriku nebo se účasníte bitvy o Berlín.

Na nabíhajících horách nepřátel budete mít alespoň možnost si zcela vychutnat nabízející arzenál zbraní. Použít budete moci samopaly, kulomety, bazuku, plamenomet a nově i tři typy granátů. Říkáte si, že nepadla řeč na ikonický neprůstřelný štít z prvního dílu? A vlastně proč vůbec by padla. Sám jsem ho použil snad jen třikrát a to jen proto, abych se přesvědčil, zdali ho vývojáři ze hry neodebrali. Mnohem více si tu budete všímat emocí, které se vyvolají po čtyřech headshotech nebo knifech. Ty vyvolají specifický režim, ve kterých jste nesmrtelní, máte nekonečně munice a svět okolo vás se zpomalí. Bylo by to celkem fajn, kdyby vyvolání těchto funkcí nebylo tak směšně snadné. Časem tak spíše začnou otravovat než bavit.

Technická stránka se až na vylepšený engine příliš neposunula. Grafika vypadá o něco lépe především díky řadě nových vizuálních efektů. Avšak hra se opět neobešla bez řady bugů jako prolínání vojáků skrz zdi nebo problikávání textur. Ozvučení se spíše zhoršilo než posunulo. Hudba i dabing jsou stejně otřesné jako v jedničce s tím, že zvuk občas kompletně z ničeho nic vypadne.

Poučili se tedy vývojáři z nedotaženosti prvního dílu a přinesli konečně kvalitní titul? Ani náhodou! Pokračování se stává ještě větší nesmyslností a slátaninou než jednička. Hratelnost je mnohem kostrbatější a nepřináší vůbec nic nového. Kdo se nestal vyloženým fanatikem do prvního dílu, ať od pokračování, nabízející jen podprůměrnou akci, dá radši ruce pryč.

Pro: Komiksové filmečky, arzenál zbraní, prostředí, bossfigty, vylepšený engine

Proti: Příběh, hratelnost, stereotyp, štít, emoce, výdrž nepřátel, nesmyslnosti, bugy, ozvučení

+10