Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Wizardry II: The Knight of Diamonds

Wizardry: Knight of Diamonds - The Second Scenario

Sir-Tech •  GameStudio (GBC, NES)
1982
19.12.1986
1987
únor 1987
1988
1989
1991
01.06.1999
23.02.2001
68
2 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Druhý díl série Wizardry pojednává o osudu města Llylgamyn, kde se na scéně objevuje nové zlo. Temný pán Davalpus zaútočil na město, ale naštěstí mu v tom zabránil zdejší princ. Po boji mu ale bůh Gnilda odebral pověstnou Gnildovu hůl (Staff of Gnilda) a brnění Diamantového rytíře (Knight of Diamonds), díky kterým byl schopen Davalpuse porazit. Bez nich se stala celá země bezbranná vůči útokům nepřátel, a tak je vyslána šestičlenná družina (hráč), aby je získala zpět. Nejdříve musí sebrat šest úlomků brnění roztroušených v šesti-úrovňovém chrámu a posléze se může utkat v boji o Gnildovu hůl a posvěcení samotného boha Gnilda.

Celá hra zůstala oproti prvnímu dílu takřka nezměněna. Pouze zmizely nepovinné úrovně a hru lze ukládat i v samotném dungeonu. Hra je koncipována spíše jako datadisk - není zde žádná tréninková oblast a je nutné importovat postavy z prvního dílu, které musí mít minimálně level 13. Nutno dodat, že pokud vám postavy zemřou, je nutné znovu vytvořit postavy v prvním díle, dostat je na 13. level a znovu je importovat do dvojky. Tato nepříjemnost byla v pozdějších verzích hry odstraněna a bylo možné vzít si předpřipravenou družinu, či si ve druhém díle postavy vytvořit, to pak ovšem znamenalo projít si doslova peklem, jelikož hra byla připravená od začátku pro postavy na 13+ levelu.

Příběh pokračuje ve Wizardry III: Legacy of Llylgamyn.


Poslední diskuzní příspěvek

@Richmond (05.08.2017 08:01): jj, rozjel jsem to jako hurá na první level, mapovat jsem mapoval, ale souboje jsem asi pojal trochu nerozvážně a po prvních smrtích jsem se nedokázal smířit s tím, že si musím udělat nové postavy a jet sbírání expu jakoby od znova. Tam má trpělivost selhala :-)

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Druhý díl je spíše datadiskem dílu prvního. Nedošlo k žádné změně grafiky, engine zůstal zachován. Ve hře není možné vytvářet nové hrdiny, pouze importovat postavy z uložené pozice prvního dílu. Je ale zajímavé, že nemusí nutně jít o postavy, které se účastnily závěrečného souboje, a dokonce je možné importovat i charaktery, které v prvním díle zemřely, ale nedošlo ještě ke katastrofickému neúspěchu při oživování v chrámu.

K některým změnám, byť nepatrným ale přeci jen došlo. Jsou tu nové druhy nepřátel a tentokrát každá místnost má svůj klíčový význam pro splnění hlavního questu. Autoři také připravili pro hráče nové předměty, které je možné (náhodně) najít v truhlách po soubojích. Některé tyto předměty jsou velmi zrádné a po trpkých zkušenostech jsem některé raději nepoužil a nosil je s sebou pro případ strýčka Příhody. Opět je možné nakupovat v Boltacově obchodu a léčit se ve stejném chrámu. Pouze hrad byl vystřídán městem Llylgamyn.

Postavy, které po importu začínaly na 10.-13. levelu, se pomaličku zvedaly a ačkoliv ve spodnějších patrech přišlo nevratné vysátí jednoho či dvou levelů, přesto moji družiníci skončili na úrovních 15-19. Díky tomu, že jsem začal se 2 skupinkami z prvního dílu, mohl jsem si dovolit ty nejslabší nebo nejvíce postižené vysátím úrovní vyřadit z dalšího zkoumání a de facto si tak stvořit elitní šestici.

Ačkoliv tedy šlo v podstatě o to samé, co v prvním díle, přesto jsem hře docela propadnul a pouhých 6 pater prošel, zmapoval a popsal v relativně krátké době. Vlastní mapování a psaní deníčku si myslím byl ten správný katalyzátor a motivátor, který mně nedovolil od hry nadlouho odejít. Přemýšlel jsem po dohrání o tom, proč mi tato série tak přirostla k srdci, když jsou prokazatelně lepší dungeony než jsou tyto úvodní díly Wizardry. Moje odpověď by mohla být, že to tkví v kombinaci grafiky (ta černá s bílou prostě působí tajemně), skvělých tahových soubojůh, zajímavého rozvoje postav, permanentní smrti (opravdu člověk si není jistý ani na konci hry) a pak toho zatáhnutí hráče do hry, pokud si připravuje mapy. Nakonec jsem dal druhému dílu stejné hodnocení jako jedničce, i když by možná o nějaké to procentíčko měl díky "neoriginalitě" zůstat pozadu.

Pro: permanení smrt = adrenalin, každá místnost je důlěžitá, parádní souboje

Proti: je to stejné jako první díl

+26