Druhý díl série Wizardry pojednává o osudu města Llylgamyn, kde se na scéně objevuje nové zlo. Temný pán Davalpus zaútočil na město, ale naštěstí mu v tom zabránil zdejší princ. Po boji mu ale bůh Gnilda odebral pověstnou Gnildovu hůl (Staff of Gnilda) a brnění Diamantového rytíře (Knight of Diamonds), díky kterým byl schopen Davalpuse porazit. Bez nich se stala celá země bezbranná vůči útokům nepřátel, a tak je vyslána šestičlenná družina (hráč), aby je získala zpět. Nejdříve musí sebrat šest úlomků brnění roztroušených v šesti-úrovňovém chrámu a posléze se může utkat v boji o Gnildovu hůl a posvěcení samotného boha Gnilda.
Celá hra zůstala oproti prvnímu dílu takřka nezměněna. Pouze zmizely nepovinné úrovně a hru lze ukládat i v samotném dungeonu. Hra je koncipována spíše jako datadisk - není zde žádná tréninková oblast a je nutné importovat postavy z prvního dílu, které musí mít minimálně level 13. Nutno dodat, že pokud vám postavy zemřou, je nutné znovu vytvořit postavy v prvním díle, dostat je na 13. level a znovu je importovat do dvojky. Tato nepříjemnost byla v pozdějších verzích hry odstraněna a bylo možné vzít si předpřipravenou družinu, či si ve druhém díle postavy vytvořit, to pak ovšem znamenalo projít si doslova peklem, jelikož hra byla připravená od začátku pro postavy na 13+ levelu.
Příběh pokračuje ve Wizardry III: Legacy of Llylgamyn.
@Richmond (05.08.2017 08:01): jj, rozjel jsem to jako hurá na první level, mapovat jsem mapoval, ale souboje jsem asi pojal trochu nerozvážně a po prvních smrtích jsem se nedokázal smířit s tím, že si musím udělat nové postavy a jet sbírání expu jakoby od znova. Tam má trpělivost selhala :-)
Pro: permanení smrt = adrenalin, každá místnost je důlěžitá, parádní souboje
Proti: je to stejné jako první díl