Jako všechny hry, kde vystupuje Tex Murphy, se i Pandora Directive odehrává v San Franciscu po 3. světové válce. V případě této hry se jedná o časové období dubna roku 2043. Po událostech v Under a Killing Moon se napětí mezi mutanty a lidmi, kvůli ukončení "tažení za genetickou čistotu", začíná pomalu ztrácet a mnoho věcí se tímto začíná obracet k lepšímu.
V The Pandora Directive si Texe najme Gordon Fitzpatrick, aby mu našel starého přítele jménem Thomas Malloy. Záhy se však ukáže, že Gordon není jediný, kdo Malloye touží vypátrat. Tex zatím netuší, že při tomto pátrání se dostane na kobylku největšímu vládnímu spiknutí všech dob, které ho dostanou do řady nebezpečných situací.
Páté dobrodružství Texe Murphyho nazvané Tex Murphy: Overseer bylo vydáno roku 1998. Se značným odstupem pak vychází i šestý díl nazvaný Tesla Effect: A Tex Murphy Adventure.
Sakra proč tady musí být tolik puzzlů typu - posouvej destičky, přijdi na to, jakou početní metodou s čísel získáš kód a pod.? Nebýt toho, tak je to i na stovku. Ale za tohle dávám body dolů a ještě si rozmyslím, jestli to definitivně po dohrání ohodnotím tak vysoko, jako UAKM. Samozřejmě pro Pandoru hraje to, že ten příběh je prostě pecka a jde mnohem dále, než UAKM a hra je snad 2x delší. Ale ty puzzly na každém kroku to zabíjí. člověk vyřeší jeden, projde chodbou a už řeší druhý. Mám přeci jen rád adventruní rébusy odehrávající se v rámci prostředí, v kterém se nacházím než aby mě to pořád přehazovalo do deskových puzzlů. A to nemluvím o několika těžkopádných sviňárnách, kvůli kterým jsem se musel podívat asi 5x do návodu, což se mi u UAKM nestalo.
Pro: příběh, délka, technické zpracování, znovuhratelnost, dva módy, herecké výkony, detaily
Proti: problémy (DOSbox)