Česká real-time strategie, která si bere za vzor jedno ze slavných období naší historie, jinak s husitským hnutím v 1. pol. 15. století mnoho společného nemá.
Hra postrádá jakýkoliv příběh či děj, i když obsahuje tzv. "postupovou hru", což už je klasická série několika scénářů propojených technologickým nebo obtížnostním postupem. Jelikož technologický postup nezávisí na počtu odehraných kol, ale na velikosti zabraného území, maxima se dá dosáhnout v i několika prvních scénářích.
Typů jednotek i budov není mnoho a s většinou je možné seznámit se hned na začátku. Graficky je hra adekvátní době vzniku a je plně SVGA. Doprovodný soundtrack je zpracován v audio stopách a můžete si ho tedy pustit i samostatně.
Husita byla opravdu veskrze průměrná hra. Stejně jako Paranoia! byla vykrádačkou Dune II: Battle for Arrakis, tak Husita byl jednoznančně vykrádačkou Warcraft II: Tides of Darkness. Invence byla jen taková, že místo lidí a orků proti sobě bojují husité a křižáci. Obsahově nic navíc než mapy s dvěma bojujícími stranami, 4 roky po vydání prvního warcraftu dosti smutné.
Technicky ovšem šlo o pěkný počin, grafika i hudba šly pěkně s dobou, v tomhle ohledu se hra neměla za nic stydět. Právě díky tomu, že je hra česká jsem mnohé odpustil, má hlavní vzpomínka je jak bylo možno s jednotkou kliknout na studnu a panák už jenom zahučel s výkřikem dolů :)
Technicky ovšem šlo o pěkný počin, grafika i hudba šly pěkně s dobou, v tomhle ohledu se hra neměla za nic stydět. Právě díky tomu, že je hra česká jsem mnohé odpustil, má hlavní vzpomínka je jak bylo možno s jednotkou kliknout na studnu a panák už jenom zahučel s výkřikem dolů :)
Pro: česká hra, pěkná grafika a hudba
Proti: vykrádačka warcraftu, žádné reálie či příběh