Druhý díl tahové budovatelské strategie, ve které hráč rozvíjí svou civilizaci v období několika tisíc let, nepřináší oproti prvnímu dílu nějaké zásadní změny. Herní koncept je opět založen na rozvoji hráčova národa - na budování, obchodování, bojování a na výzkumu. Na výběr je z několika desítek národů a map, mezi nimiž nechybí ani mapa světa, na níž lze také hrát.
Hlavními novinkami jsou úpravy herního systému, které činí hru příjemnější. U měst se nyní dají nastavit automatičtí správci, kteří se starají o veškeré plánování ve městě, a nově lze také naplánovat veškerou výrobu a výzkum na několik tahů dopředu. Zajímavou novinkou jsou také hranice oblastí vyznačené na mapě, které úzce souvisí s diplomacií. Ta nabízí spoustu nových možností jako např. uzavírání smluv o neútočení, vydíraní slabších sousedních národů apod.
Na ten vlniaci kurzor som si už zvykol, nepomohlo nič. Skúšal som prepnúť na windows classic lišty, meniť rozlíšenia, všetky možné compatibility módy, a nič viac sa mi už nechce skúšať, zas až tak to nevadí.
Pro: Apolyton Community Source project, nové jednotky, hra více do budoucnosti, armáda a boje
Proti: bez modu je to bída, slabá AI, roztříštěný interface...