Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Call to Power II

20.10.2000
63
11 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Druhý díl tahové budovatelské strategie, ve které hráč rozvíjí svou civilizaci v období několika tisíc let, nepřináší oproti prvnímu dílu nějaké zásadní změny. Herní koncept je opět založen na rozvoji hráčova národa - na budování, obchodování, bojování a na výzkumu. Na výběr je z několika desítek národů a map, mezi nimiž nechybí ani mapa světa, na níž lze také hrát.

Hlavními novinkami jsou úpravy herního systému, které činí hru příjemnější. U měst se nyní dají nastavit automatičtí správci, kteří se starají o veškeré plánování ve městě, a nově lze také naplánovat veškerou výrobu a výzkum na několik tahů dopředu. Zajímavou novinkou jsou také hranice oblastí vyznačené na mapě, které úzce souvisí s diplomacií. Ta nabízí spoustu nových možností jako např. uzavírání smluv o neútočení, vydíraní slabších sousedních národů apod.


Poslední diskuzní příspěvek

Na ten vlniaci kurzor som si už zvykol, nepomohlo nič. Skúšal som prepnúť na windows classic lišty, meniť rozlíšenia, všetky možné compatibility módy, a nič viac sa mi už nechce skúšať, zas až tak to nevadí.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Rozporuplný klon civilizace 2. Na jednu stranu přinesl několik věcí, ze kterých by si následující civilizace mohli vzít příklad, omezení počtu jednotek na poli, možnost vytvářet armády, lepší boje, slušný micromanagement nahrazujcí settlery/workery, nové nezvyklé jednotky (kněží, otrokáři, právníci) to vše okořeněné více scifi settingem (vodní města, mechové, atp.).

Na druhou stranu CtP2 trpí problémy s AI, nemá zrovna nejpřátelštější interface a celkově tak poskytuje vcelku malou výzvu.

Proč tedy hodnotím tak vysoko? Protože krok vývojářů vypustit source code se ukázal jako více než moudrý a vznikl vynikající mod, který napravil všechny nedostatky a obzvláště co se AI týče - provedl práci vskutku hodnou uznání. A s tímto modem trumfne nejen CIV3, ale nejspíše i CIV 4 (ač jsem ještě nehrál).

Pro: Apolyton Community Source project, nové jednotky, hra více do budoucnosti, armáda a boje

Proti: bez modu je to bída, slabá AI, roztříštěný interface...

+16
  • PC 50
Call to Power II byla tahovka od které jsem sice nic nečekal... rozhodně ne Civilizaci 2.5, nicméně co jsem měl jako Civkař dělat, když do vydání Civilizace III zbýval rok a Activision naservíroval hru, která "originál" napodobovala snad i fontem svého názvu?! No jistě - zakoupit, zklamat se a rychle hru přeprodat! Hned vysvětlím proč to s CtPII ani nemohlo dopadnout jinak.

Bylo to jednak proto, že jsem se narozdíl od uživatele Bodkina pochopitelně s "všenapravujícím" modem nesetkal, ale taky proto, že mi hra nesedla ani svým příliš přetabulkovaným konceptem a unylým výtvarným stylem.
Na budoucnost jsem se těšil, když jsem do ní se svojí civilizací konečně dospěl, děsil jsem se, jak mohou mít někteří herní designéři malou fantazii. Přitom éra kapitána Kirka, ýtýho a bakelitových skafandrů byla jednou z mála předností, kterou Call to Power vedle animovaných jednotek oproti tehdejší konkurenci v podobě Civilizace II nabízela.. Ale ok, uznávám, že aspoň ten faraon s hands-free je originální. Hrou vás každopádně doprovází od počátku do konce hůře či lépe zakamuflovaná nuda.
Zdání hloubky a výzvy je tu vytvářeno bohatým vývojovým stromem spoustou neobvyklých civilizací na výběr a rozsáhlou časovou linií, že to všechno přesto jaksi nefunguje dokazuje mimojiné, že žádné Call to Power III už nevzniklo.

Něco jsem si ale přece ze zkušenosti s tímto pokusem Activisionu odnesl a to, že tahovky se nemají hrát online, jinak hrozí smrt - opět z nudy, ať už vám, nebo protihráčům. Dnes jsem oproti svým zvyklostem stručný, ale já už k Call to Power opravdu nemám co říci.

Pro: Přestože byla cesta autorů s cílem nabídnout alternativu k Sidovým Civilizacím dlážděna dobrými úmysly...

Proti: ... vznikl epitom tahové, potažmo herní nudy :(

+16
  • PC 65
V současné době se věnuji převážně akčním titulům a adventurám, ale dříve patřily i strategie k mým nejoblíbenějším herním žánrům. Nechce se mi však už investovat tu hromadu času, která je potřeba na naučení se základních herních principů a především pak k dohrání.

Druhý díl Call to Power mě bavil dost, i když po čase už hratelnost začala trochu pokulhávat, protože se veškeré dění neustále opakovalo, jen modernějším hávu. Zpočátku šlo však o kvalitní tahovku, která stála za vyzkoušení. A právě díky tomu, že jde o tahovou strategii, došlo ke komické situaci, kterou si pamatuji dodnes.

Když jsem se dostal do poloviny dvacátého století, podařilo se mi vyvinout jadernou zbraň a rozhodl jsem se ji hned vyzkoušet na nejbližší znepřátelené zemi. Vypálil jsem tedy raketu, ale bohužel mi došel počet tahů, a protože atomovka nemůže čekat na místě, jako vojáci či tanky, vybuchla ještě na mém území. Oblast výbuchu byla zamořena a já musel už nevím kolik let čekat, až ji budu moci zase využít.

Budoucnost už mě moc nebavila a ke zdárnému konci jsem se dostal s jistým sebezapřením. Když budu zkoušet někdy v budoucnu další strategii, Call to Power II to rozhodně nebude, ale své fanoušky si tento klon Civilizace jistě najde.

Pro: zpočátku zábavné, vývoj od dávné minulosti až do budoucnosti, atomová bomba

Proti: vše se neustále opakuje, budoucnost

+11