Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Warcraft II: Beyond the Dark Portal

30.04.1996
82
121 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
rozšíření
Multiplayer
ano

Orkové pod vedením Ner'zhula podnikají novou invazi na Azeroth. Jsou sice brzy zahnáni na ústup, Ner'zhulovi se však podaří ukořistit Medivhovu knihu kouzel potřebnou pro vytvoření dalších portálů. Lidé pod vedením Khadgara se rozhodnou udělat hrozbě orků přítrž a pronásledují orky na jejich svět Draenor. Ner'zhul uniká nově utvořeným portálem neznámo kam, otevřením dalšího portálu však způsobí postupné ničení Draenoru. Khadgar ve snaze chránit Azeroth uzavírá původní portál a zůstává se zbytkem vojsk na Draenoru.

Datadisk přináší do hry kromě nových kampaní a multiplayerových map, také hrdiny a zvyšuje obtížnost kampaní do celkem brutálních rozměrů.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Začnu trochu osobněji, takže první odstavec můžete klidně přeskočit. Vlastně můžete přeskočit celý komentář a rovnou na konci kliknout plus… Ačkoli jsem žánru RTS věnoval většinu část svého herního života (a ještě v době před několika lety bych nemusel použít ani to slovo „herního“), tak poté, co jsem začal smažit Warcraft III po battle.netu, jsem začal mít problém si RTS užívat v singleplayeru. Necítil jsem tu radost z rozvoje města, protože určitou sekvenci budov jsem ve W3 a poté v SC2 stavěl mechanicky dvacet tisíckrát. Nebavilo mě budovat nedobytnou pevnost a sledovat, jak se o ní rozbíjí nekonečné proudy hloupých nepřátel, protože to na mě bylo příliš pomalé a už vůbec jsem si neužíval ten pocit, když vytěžíte a ovládnete celou mapu, protože mě to nudilo. Ačkoli na Warcraftu II jsem „vyrůstal“ a tehdy jsem si všechny ty výše uvedené věci velmi užíval, tak datadisk Beyond of the Dark Portal byl pro mě kdysi nesehnatelný. O řadu let později, kdy se mi do rukou dostala Blizzard Anthology (paradoxně jsem ji vyhrál na turnaji ve W3) jsem sice konečně měl možnost tento trestuhodný rest dohnat, ale právě z výše uvedených důvodů jsem selhal. Hru jsem sice okamžitě nainstaloval, ale hned ve druhé misi, když jsem pozoroval 3 peony, jak tahají pytle plné zlata přes celou obrazovku a vůbec u toho nepotřebují mé zběsilé klikání na myši a přepínání control group na klávesnici tam a zpět, jsem s pocitem ztráty času zmáčknul Alt+F4.

Nyní je však čtvrt století po datu vydání a já symbolicky opět instaluji hru, která byla mojí první závislostí. Těším se na proklamovanou obtížnost. Dobrá zpráva jak pro mě, tak pro rekreační hráče je, že rychlost hry lze libovolně při hře měnit. Warcraft nevyžaduje příliš velké strategické uvažování, jednotky vyrábíte prakticky pořád stejné, obtížnost tedy spočívá spíše ve vysokém tempu v kontrastu se záměrně „debilním“ ovládáním jednotek. Nemám ani tak na mysli možnost označit jich pouze 9 (i když to taky), ale hlavně jejich umělou inteligenci. Vaši hrdinní bojovníci někdy nejsou schopni si navzájem pomáhat, ani pokud 3 políčka od nich umírá jejich nejlepší kámoš se slovy: „vyřiď mé manželce, ať se vrátí do kuchyně“ na rtech. Jindy se zase stane, že se vám část armády v rámci oslavy dne sebevrahů rozběhne do nepřátelských věží, ani nestihnete zareagovat. Poučka zní jednoduše: prohráváš? Sniž rychlost. Lezeš všem na nervy a je tvůj nick H34D? Zvyš rychlost.

Ovládání jednotek ve W2 je takový evergreen, sice ho kritizuju, ale je neodlučitelně spjat s hrou, a dokonce kvůli té náročnosti existuje stále menší aktivní komunita, která udržuje multiplayer ve W2 naživu, neboť právě um v ovládání jednotek diferencuje hráče od sebe navzájem a umožňuje jim mezi sebou „soutěžit“ (hrát). Nyní ale konečně k datadisku. Důvod, proč jsem specificky o něm zatím nemluvil, je v prvé řadě ten, že nepřináší žádné nové budovy, jednotky, ani herní mechaniky. Nicméně píše se rok 1996, nároky jsou jiné. Jsem přesvědčen, že tehdy bohatě stačil nášup nových kampaní a map do skirmishe, či multiplayeru. Kampaň o 2x12 misích je možno dohrát v horizontu 15-20 hodin, ale příběh mi v hlavě moc neutkvěl, a to jsem hru dohrál před hodinou, huh… Shrnul bych ho jako: „válka, válka mezi lidmi a orky se nikdy nemění“. Obtížnost byla skutečně vyšší, myslím, že moje desetileté já by si s některými misemi nevědělo příliš rady. Nutno podotknout, že před battle.net edicí z roku 1999, nebylo možné si utvářet control grupy (dávat si skupiny jednotek, či budov na čísla) a to představuje docela drastickou komplikaci v ovládání. Z dnešního pohledu bych možná i doporučil datadisk více než původní hru, ale u obojího se připravte na silný návrat do minulosti, ať už si pod tím představíte cokoli…
+26
  • PC 85
S notnou dávkou radosti a sebeuspokojení, mohu říct, že jsem tento datadisk úspěšně dohrál. Prověřil moje schopnosti, sešrotoval mě a po poslední misi, mě prostě vyplivl a já pořád nevím co se stalo.

Po výborné základní hře Tides of Darkness, jsem ihned skočil do datadisku, těšíce se na další zážitky, ze světa Warcraftu. To co na mě ale čekalo se dá popsat slovy: "Co to ----- je".
Obtížnost hry na mě zapůsobila, jako dopad kovadliny na hlavu.

Ano už tu nejsou zlatem přetekající doly v příhodné pozici. Už tu není spiše pasivní nepřítel, který se z může na pár útoků a už tu nestačí využívat pouze klasických jednotek, nýbrž je potřeba využívat i těch speciálních a jejich schopností.

Tento datadisk opravdu hru posunul o kus dále. Jeho největším pozitivem je to, že nutí hráče hodně taktizovat, protože když se vylodíte na nepřátelském pobřeží (akce připomínající Den D v Normandii), nestačíte se ani rozkoukat a musíte se rozhodnout co dál. A nepřátele se jen nezastavitelně valí dál.

Někdy je ta obtížnost až příliš vysoká, misi zkoušíte stále dokola, než se vám konečně povede odolávat déle než 15 minut. A těch nadávek a vysokého tlaku co naběhne během hry. To všechno je však veselou vzpomínkou ve chvíli, kdy tuto hru dokončíte.

Pěknou novinkou je svět Draenor, který mě svojí grafikou připoměl oblíbené bažiny z prvního dílu. A další vyvedenou novinkou je množství hrdinů, protože tuto hru opravdu pozvedají (zvlášť Aleria, jednotka která je schopná sejmout dva draky po sobě, je prostě dokonalá). V souvislosti s tím, je v tomto datadisku (aspoň mi to tak přišlo) už více kladen důraz na příběh, probíhající události a jednotlivé postavy v něm.

Datadisk sice nové jednotky nepřinesl (což je škoda) ale zato prověřil v používání těch starých. Magické schopnosti Paladinů, či Deathknightů se ve hře ukazují často jako velice nápomocné, někdy i rozhodující o výsledku bitvy.

Nakonec bych řekl toto :"Pokud váháte nad hraním této hry, tak neváhejte a zahrajte si ji. Obtížnost je vysoká, levely často velice nevyvážené (srovnání finálních misí za orky a lidi), a hra je jinak (co do nervů) velice škodlivá. Ale pokud se Vám podaří toto regulérně dohrát bez cheatů, je to pocit, který za to stojí. Tak proč si nedopřát trochu tohoto herního masochismu.
85%

Pro: Pocit z dohráne hry, hrdinové, Draenor, solidní výzva, mise pouze za pár jednotek.

Proti: Nevyvážená obtížnost mezi jednotlivými levely, celková obtížnost, absence nových jednotek. Špatná hra pro kardiaky.

+18
  • PC 90
Datadisk ke druhému Warcraftu jsme s bratrem sehnali jednoho dne i s původní hrou v edici Battle.net v jednou nejmenovaném obchodě při návštěvě Olomouce. Byl to spíše bonus, protože jsme edici koupili kvůli W2, ale proč bychom se za něj zlobili.

Datadisk pokračuje v zajímavém příběhu tam, kde skončila původní hra, přičemž za každou rasu je k dispozici dvanáct nových misí a pět nových hrdinů, ale největší změnou prošla obtížnost, která narostla do nevídaných rozměrů a znemožnila mi tento jinak skvělý herní kousek dohrát. Drobnou kosmetickou změnou prošly také stromy, jenž se změnily na stejně velké houby, které přece jen navozují trochu temnější atmosféru.

Herní videa jsou znovu skvěle zpracovaná, a to intrem počínaje a outrem konče, hudba je také na dobré úrovni, a tak jediné v co doufám je, že se mi Warcraft II: Beyond the Dark Portal podaří někdy dohrát až do konce.

Pro: příběh, atmosféra, nové mise a noví hrdinové, houby místo stromů

Proti: místy neskutečná obtížnost

+17
  • PC 85
Ještě neusnulo nadšení z předešlého titulu Warcraft II: Tides of Darkness a vyšel tento datadisk, který teda převzali hoši z Cyberlore Studios, což si troufnu tvrdit je jádrem natolik zmiňované obtížnosti - pánové to prostě "přestřelili" ... Byly to fakt nervy a nejednou jsem častoval vývojáře, jestli jsou normální. Někdy nepomohly ani cheaty, ale opakované zahrání mise a napravení předešlé chyby ... (když pominu God Mode).

Nicméně jsem ji nainstaloval, abych si oživil děj a hratelnost. První kampaň za lidi mě opět naprosto dostala, ten nástup orků byl opravdu brutální. Nyní mi přijde, že rychlost orků je zde docela veliká, v porovnání se sérií Warcraft 3, kde je grunt težkopádný a pomalý.... ale berte to z rezervou.

Obtížnost mne odradila to hrát "normálním" způsobem, ale ne natolik a prolétl jsem obě kampaně, abych nostalgicky zavzpomínal.

Pro: příběh, grafika, atmosféra

Proti: obtížnost

+16
  • PC 85
Skvělý datadisk, který si pamatuji hlavně kvůli jeho pekelné obtížnosti. Ta byla chvílemi až přehnaná, ale o to větší radost pak byla z vítězství. A také to díky tomu i déle vydrželo :-)

Pro: Hratelnost, nové možnosti.

Proti: Obtížnost byla občas přehnaná.

+10 +11 −1