Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Dead Man's Hand

březen 2004
60
19 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

El Tejon byl členem notoricky známé "devítky" a byl zrazen, protože se nepřipojil do gangu pro zabíjení žen a dětí, ale aby se proslavil a zbohatnul jako pistolník. Vůdce devítky ho jednou střelil a nechal umírat. Nicméně, generál San Jaun Jauncito Blanco El Tejnona našel a hodil jej do vězeňské cely, aby hnil tam. Ale Tejonův spoluvězeň Lago je zase vůdce převratu, který oba dva osvobodí a nechá je vykonat svou pomstu na těch, kteří je zradili.

Dead Man's Hand je FPS zasazena do prostředí divokého západu. Mezi levely hráč hraje poker, aby si tak získal munici nebo doplnil zdraví. Hlavní postava je ozbrojena čtyřmi defaultními zbraněmi: nožem, pistolí, puškou a brokovnicí. Dalšími zbraněmi, na které narazíte později ve hře, jsou TNT a whisky výbušniny.


Poslední diskuzní příspěvek

Zatím teda pěkná kravina. Nepřátelé střílejí skrz zdi a mechanika s rozstřelováním věcí akorát bere náboje a zdržuje od akce. Asi se na střílení do všeho vykašlu. A budu střílet jen do lidí (samozřejmě jen do těch virtuálních).

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 45
Člověk by skoro nevěřil, že je tohle hra od Human Head Studios, ano, od TĚCH Human Head, co nám přinesli Prey, zábavné, inovativní akční béčko, které se skvěle hraje a ještě lépe vypadá. Dead Man´s Hand je totiž po všech stránkách průměrná hra a docela slabá kovbojka. Jak už je řečeno v popisu, jste El Tejon, indiánský mestic a pistolník, který prahne po pomstě.
Protože jednou odmítl poslušnost vůdci bandy, byl "kamarády" zrazen a jako jediný z loupěživo-vražedné devítky trčí v mexikánském vězení, zatímco ostatní si žijí různě po státech v blahobytu a na jejich zločiny už bylo zapomenuto. Tolik bych chtěl říct k příběhu, víc totiž není co, s Tejonem se prostě bez jakéhokoli zvratu ke každému z bandy prostřílíte, abyste si s ním posléze dali nefér duel. Nefér pro vás, neboť vaši bývalí parťáci vydrží minimálně 10x tolik, co běžní padouši a mají kapsy plné dynamitu, který se nebojí použít. Naštěstí jsou stejně jako jejich noshledi blbí jak tága, takže hra od vás vyžaduje naučit se určitý "taneček" ve stylu střel-uteč-uhni se, až je prostě udoláte ať už je jejich řeč v cutscénovém videu sebedrsnější. Když už jsme u těch videí tak ty jsou svojí kvalitou i na svoji dobu (2004) otřes.

Krom nahnědlé stylizace starých filmů na způsob "Příjezd vlaku" se vyznačují tím, že jsou ve velmi nízkém rozlišení a proto vypadají hnusně, nic se v nich také krom kecání neděje, a tak si myslím, že s animacemi přímo v enginu by byl konečný dojem nejméně o dvě třídy lepší. Co je snad ještě horší než kvalita cutscén je již zmíněná umělá inteligence, obzvlášť, když si uvědomíte, že v tom samém roce vyšlo Far Cry, Half-life 2 a do vydání jinak průměrného F.E.A.R., který mnozí vynášejí do nebes právě díky UI oponentů a přestřelkám, nezbývalo moc.
Jistě, tohle všechno byly vyjímečné hry, můžete namítnout, ale DMH nedosahuje v UI ani tehdejšího průměru. Nabíhání protivníků pod hlaveň, zasekávání se o překážky, zabití se vlastním dynamitem/molotovem, nebo naopak to, že vás kovbojíci vidí a střílí po vás skrz křoví a přes celou mapu, to vše je v DMH na denním pořádku.

Doteďka jsem hru jenom strhával, ono bylo skutečně za co, ale teď ještě nějaká slova pochvaly, než ji dám do laciné prkené rakve a zakopu v písku arizonské pouště. Co se mi líbilo a přesvědčilo mne nakonec ke koupi, byly krátké úrovně kde projíždíte mapu na kobyle, která si hledá cestu sama a vy se jen otáčíte a kosíte, jak v nějaké automatové arkádě, akorát plně ve 3d :D. Špatný není ani závěrečný level na jedoucím vlaku, je jen o trochu horší, než ten velmi dobrý z Rogue Trooper.
I vylepšovaní zbraní, byť zjednodušenné na nejvyšší míru, hudebí motiv hry a mapa kam se zakreslují šerifské hvězdičky, podle toho kde jste byli, má něco do sebe. Leveldesignéři odvedli narozdíl od ostatních velmi solidní práci a jednotlivá prostředí, stylizovaná podle toho, čemu se vaši bývalí parťáci po opuštění zločinné dráhy věnovali jsou zajímavá. Od dřevěných měst se saloony, po důl na rudu, až po les, kde jeden z devítky podniká v těžbě dřeva. Co říct závěrem? Dneska je hrát DMH už skoro ztráta času. Možná si někteří z vás vybavují westernový mod do Half-lifu 1, který obsahoval i SP kampáň, jmenoval se Wanted.

V době, kdy bylo Dead Man´s Hand za tisícovku, už byl mod Wanted k mání zdarma. A nabízel stejně jako DMH podobnou porci průměrné kovbojské akce v jen o něco horší grafice. A ještě jste si oproti DMH mohli zabojovat navíc s indiány, poprat se s medvědem, zabít pumu, zdrhat před štíry a chřestýši a navrch se projet kánoí po řece.

Pro: Kovbojek mezi hrami není právě mnoho...

Proti: ...ale těch opravdu kvalitních je ještě méně.

+22
  • PC 65
První dojem z Dead Man´s Hand nebyl moc dobrý. Hra hráče v tutorialu nabádá, aby střílel do všeho, čím se dá střelbou pohnout. Aby si tím udržel svou krvežíznivost, působil díky tomu větší poškození a získal víc bodů. Díky kterým pak můžete otevřít pár bonusových misí. S tím souvisí první nepříjemnost. Citlivost myši, i přes nejnižší nastavení v menu, je pořád dost vysoká. Vlastním jen jednoduchou třítlačítkovou kancelářskou myš bez vlastního tlačítka na citlivost. Musel jsem si tedy zvykat na velkou citlivost.

Což ve hře, která je svým zasazením zaměřená na pomalé střílení, není to pravé ořechové. Kurzor mi nedržel tak, jak jsem potřeboval a nabíjení starých pušek či revolverů je dost pomalé. Netrefit se tedy znamenalo vypadnout z těžkopádného rytmu. Střílení do všech možných dekorací není tak zábavné jak by asi autoři chtěli. Ač jsem si chtěl držet krvežíznivost a snažil jsem se postupovat rychle, bránil mi v tom pomalý pohyb mé postavy. Podivný kolizní model tomu také nepřispíval. Kde grafika nechtěla, tam se to propálit nedalo. Spousty oken nebo škvír se nedaly propálit. Hra nedovolila často propálit ani mezery v zábradlí či jiné podobné překážky. U nepřátel je to naopak. Často jsem měl pocit, že sna střílejí skrz zdi. Vyvážená obtížnost nade vše. Bohužel na úkor, někdy dost podivných, mechanik.

I tak není Dead Man´s Hand moc těžký. Na střední obtížnost jsem většinu misí a bossů udělal na první pokus. Lékáren a nábojů se všude válí habaděj. Hra je striktně lineární a nepřátelé se objevují pomocí skriptů. Po protnutí neviditelné linie se jich pár objeví a tak pořád dokola. Takto zastřelíte každou druhou misi jiného bosse, doku na mapě neobkreslíte obrázek USA.

Přes nevalný první dojem mě hra po nějaké době začala bavit. Zvykl jsem si na pomalý pohyb na míření i na rozstřelitelné body v okolí, které mi pomáhaly držet krvežíznivost a začalo mě to bavit. Velkým plusem je skvělý hudební doprovod. Atmosferické jižanské rytmy se mi přesně trefily do vkusu. Skvěle a nevtíravě podbarvují atmosféru romanticky zpodobněného divokého západu. Dead Man´s Hand Obsahuje všechny důležité klišé, nebere se moc vážně a je skvěle (přestřeleně) nadabován. Bohužel, v době kdy mě to začalo pořádně bavit, byla hra už skoro na konci.

Melodie v menu je tak dobrá, že jsem si jí při každém spuštění musel poslechnout celou. Také jsem se naučil něco o pokeru. Vlastně jsem si to ve výsledku docela užil, ale chce to trochu trpělivosti.

Pro: skvělá hudba, obsahuje snad všechny western klišé, velká a atmosferická nadsázka, skvělý dabing

Proti: děsivý první dojem, příliš pomalý pohyb, hodně krátké, odfláknutý kolizní model při střelbě

+10