Faux Pa je vítězem vývojářské soutěže Becherovka Game 2006 v kategorii logických her, už na první pohled připomíná postarší hru Quadrax, ze které si také půjčuje některé mechanismy.
Hrajete za dvě postavy s odlišnými vlastnostmi, anděla Thril a pekelníka Lucia, kteří se mají rádi, ale nemohou se k sobě kvůli pekelnému ohni Lucia ani přiblížit. Oba se musí pomocí manipulace s předměty a vzájemné spolupráce dostat k bráně, jež vede do další úrovně. Projdete 25 z boku viděných, jednoobrazovkových úrovní, v nichž navštívíte několik zajímavých prostředí. Vše je vytvořeno pomocí technologie flash.
Logickou hru Faux Pa jsem okusil již před šesti lety, ale nepodařilo se mi ji dohrát. Teď jsem jí dal druhou šanci a povedlo se mi pokořit všech 25 levelů, a dostat se tak až na konec strastiplné cesty dvou velice odlišných bytostí.
Hlavním tahákem je určitě příběh, vyprávěný mezi jednotlivými levely, který pojednává o zakázané lásce nebeské obyvatelky Thril a Luciuse z podsvětí. Ti se vydali na předlouhou pouť až do Karlových Varů, aby mohli díky Becherovce být navěky spolu.
Po každých šesti absolvovaných úrovních jsem se ocitl v novém prostředí a mimo nebe a pekla jsem navštívil i zasněženou zemi či starobylé ruiny. Postupně se měnila také hratelnost, kdy v sobě obě postavy objevili nové schopnosti nebo přibyly nové herní prvky.
Určitě se jedná o kvalitní kousek, který je navíc freeware a řešení veškerých rébusů pomocí výtahů, propadlišť či schodů nemá chybu. Výtku bych měl snad jen k nevyrovnané obtížnosti levelů, kdy po vcelku těžké úrovni přišla na řadu daleko lehčí a naopak. Obtížnost ale samozřejmě vnímá každý hráč jinak a případy, kdy já nevěděl kudy kam, se mohou zdát jinému primitivní.
Hlavním tahákem je určitě příběh, vyprávěný mezi jednotlivými levely, který pojednává o zakázané lásce nebeské obyvatelky Thril a Luciuse z podsvětí. Ti se vydali na předlouhou pouť až do Karlových Varů, aby mohli díky Becherovce být navěky spolu.
Po každých šesti absolvovaných úrovních jsem se ocitl v novém prostředí a mimo nebe a pekla jsem navštívil i zasněženou zemi či starobylé ruiny. Postupně se měnila také hratelnost, kdy v sobě obě postavy objevili nové schopnosti nebo přibyly nové herní prvky.
Určitě se jedná o kvalitní kousek, který je navíc freeware a řešení veškerých rébusů pomocí výtahů, propadlišť či schodů nemá chybu. Výtku bych měl snad jen k nevyrovnané obtížnosti levelů, kdy po vcelku těžké úrovni přišla na řadu daleko lehčí a naopak. Obtížnost ale samozřejmě vnímá každý hráč jinak a případy, kdy já nevěděl kudy kam, se mohou zdát jinému primitivní.
Pro: příběh, střídání prostředí, hratelnost, rébusy, hudba
Proti: nevyrovnaná obtížnost levelů