Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

GT Legends

15.10.2005
84
31 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

GT Legends je simulátor závodních aut založený na licenci historických závodů FIA Historic Racing Championships ve třídách GTC a TC. Kompletní paleta automobilů se tak skládá z veteránů z 60. až 70. let. Vzhledem k tomu, že jde o licenci na moderní závody, tak i okruhy ve hře jsou v jejich moderní podobě a neobsahují žádné historické kusy.

Stejně jako většina závodů od SimBin má hra jednoduchou podobu kariéry, kde si postupným vyhráváním odemykáte nové tratě a vozy. Mezi ty patří jak naprosté klasiky jako Mustang 67, Mini Cooper, Porsche 911 nebo Ford GT-40, tak i stejně známé, ale přesto ve hrách málo viděné kousky jako Jaguar E-Type, Porsche 914-6, Renault Alpine A110 nebo Austin Healey 3000.

Hra nabízí na výběr mezi pěti odstupňovanými obtížnostmi od běžně hratelné arkády, až po věrný simulátor, kde to chce opravdu kuráž uřídit tyto staré stroje bez moderní elektroniky. Navíc čím těžší obtížnost zvolíte, tím vyšší bude samozřejmě vaše odměna v kariéře.

GT Legends běží na stejném grafickém a fyzikálním enginu "ISImotor game engine", jako ostatní hry od SimBin nebo konkurenční rFactor.


Poslední diskuzní příspěvek

@Drolin (18.05.2020 20:08): určitě ne, moje PC utáhne hry tak do roku 2009 a to ještě mnohdy s obtížemi. Navíc řídím každý den x hodin v práci, po práci se jdu ještě projet a o víkendu montuju v garáži a poté to jdu opět projet. Takže volantu mám celkově až moc :)

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
GT Legends je dobrá hra. Aspoň pro mě. Je od Simbinu a ten závodní hry umí. Teda uměl, protože už se rozpadl. Ale jeho lidi ukazují svojí kvalitu dál, ať už v Sector 3 studiu (Race room) nebo ve Slightly Mad studiu (Project C.A.R.S.).
V GT Legends začínáte pěkně od začátku s autem té nejnižší kategorie, jaká tu je. Vyberete si Mini Coopera nebo Lotus Cortinu a hurá na trať. Ano, čtete dobře, tahle hra je o veteránech. Však to má i ve jménu.
Kariéra je rozdělená na pět částí. V první části je jen pár šampionátů právě s těmi základními auty. Když si ježděním vyděláte dost peněz, můžete si koupit něco lepšího (třeba Alfu Romeo GTA nebo Mustanga) a můžete se pustit do druhé části. Ono tu jde jezdit i s těmi základními, ale moc šancí tu s nimi mít nebudete. Jde o šampionáty cestovních aut z 60. let. A takhle to jde dál. Ve třetí části už docela přituhne, začne se tu závodit sice pořád s auty ze 60. let, ale už v kategorii GT. Takže si můžete koupit třeba takové skvosty, jako můj oblíbený Lotus Elan 26R nebo Austin Healey 3000. Ti šikovnější a šťastnější získají pro tuhle kategorii Mercedes 300 SL. Ten se normálně koupit nedá, musíte si ho vyjezdit jako odměnu za vítězství v některých šampionátech.
Ve čtvrté části kariéry se posunete do 70. let a k dispozici jsou jak cestovní vozy, tak vozy GT. Já jsem se tu kupříkladu poprvé projel v supersportu DeTomaso Pantera. A to už jsem prošel nejednou závodní hrou. Ale najdou se tu i naprosté klasiky, jako Porsche 911 RSR.
V závěrečné páté části kariéry jsou jednak speciální "smíšené" šampionáty a druhak licencované šampionáty FIA-GTC a TC. Speciální šampionáty jsou smíšené ve smyslu kategorií aut a speciální v druhu závodu. Jde o závodění v noci, závodění na krátkých tratích a taky o závodění na 60 kol. To už nebyla zrovna brnkačka, ale pořádná výzva. Nutno ještě dodat, že u každého šampionátu si můžete zvolit jednu z pěti obtížností od začátečníka po profesionála. Obtížnosti se liší úrovní soupeřů, ale také množstvím asistentů při jízdě. Já jsem drtivou většinu z celkových 23 šampionátů odjezdil jako Semi-pro a můžu říct, že zisk některých pohárů byl hodně těžký a bylo za ním dost odježděných kol v trénincích a kvalifikacích.
Šampionáty se odehrávají na celkem 11 tratích, mezi které patří klasický Donington nebo Spa-Francorchamps, ale také méně známý švédský Anderstorp nebo francouzský Dijon-Prenois.
Závěrem musím zmínit, že všechna auta jsou vytvořena kvalitně a i zvuky motorů jsou na vysoké úrovni, jak je ostatně u Simbinu zvykem. Díky kvalitnímu fyzikálnímu enginu sakra dobře pocítíte, jak těžké nebo nedotáčivé to které auto je. Na grafice je poznat, že hra vznikla už před hodně dlouhou dobou, okolí tratí a prostředí v boxech ani zdaleka nepřipomíná to, co je k vidění v současných hrách. Ale komu na tom záleží, pro mě je u závodních her nejdůležitější jízdní model.
Hře bych vytkl asi jedinou věc a to je chování AI při závodech. Neustále jsem měl pocit, že jsem sám proti všem a taky se nejednou stalo, že i sebemenší kolize mě vyhodila z trati a otočila do protisměru, kdežto soupeř si jel vesele dál. Ale beru to jako takové další navýšení obtížnosti už tak dost obtížné hry.

Pro: fyzika, auta, kariéra

Proti: chování protivníků při závodech

+12
  • PC --
Tenhle simulátor miluju, mam sice rád moderní káry, ale díky GT Legends jsem začal mít rád i závodní veterány... pro ty, které nezajímá jen online hraní je tahle hra (hned vedle GTR2) supr singlplayerová zábava (na rozdíl třeba od nudného singlplayeru v Race On), kde je pro získání/odemčení dalších "levelů" (aut a tratí) nutné vyhrávat a vydělávat peníze; a komu se navíc líbí starý nadupaný závoďáky, bude nadšen... jedna z mála her, u který mi neni líto třech stovek za origošku :o)
+11