Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Virtua Fighter 2

Sega-AM2 •  Digital Eclipse Software (PS2, PSP) •  Backbone Emeryville (PS2, PSP)
1994
1995
1996
30.09.1997
02.02.2007
16.04.2007
19.01.2011
27.11.2012
28.11.2012
18.07.2017
15.12.2022
kompatibilní
72
37 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Virtua Fighter 2 je první bojová hra, která použila plně 3D grafiku prostředí a postav. Pro stolní počítače vyšla roku 1997, ale první verze se objevila už v roce 1994 na herních arkádových automatech. Dále si hru můžeme zahrát i na konzolích SEGA Genesis i Saturn, PlayStation 2 a nyní i nově na konzoli Nintendo Wii.

Na výběr je zde přesně 10 postav různého bojového stylu a jeden boss. Důležitou součástí hry je její hratelnost, která tkví ve způsobech vítězství souboje. Soupeře můžete nejen porazit klasickým stylem úderů, který se projeví na jeho životní liště, ale i shozením z hrací plochy, na které se souboj odehrává. Díky tomu hra obsahuje i zajímavý sumo režim, ve kterém mají bojovníci nekonečnou životní sílu a vyhrát lze jen vytlačením soupeře z bojové arény.

Nechybí ani klasický multiplayerový režim na jednom počítači či síťové hry a to i v zajímavém režimu více postav najednou, jaký známe ze hry The King of Fighters '99: Evolution.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Ve své době v podstatě bohužel jediná alternativa k Tekkenovi na PC. Samozřejmě že po okusení skvělého Tekkena 3 na PS přišlo v případě VF 2 solidní vystřízlivění, ale holt nic jiného jsme tehdy neměli, tak jsme hráli co se dalo. Pouze 10 postav, AI v podstatě nulová, velikost ringů a ring out mechanika mi taky příliš nesedla. Oproti Tekkenům to není zdaleka tak dobře rozpohybované, ani to tak hezky nevypadá, ale snaží se to působit tak nějak reálnějším dojmem a má to svoje osobité "Sega" kouzlo té doby :). Chvatů je docela dost, v multiplayeru se tak tedy dá solidně vyblbnout a tehdy jsem to díky tomu dost žral. Z dnešního pohledu už však archaická záležitost, která se v konkurenci nechytala tehdy a dnes už vůbec ne. Jak je Tekken 3 stále perfektně hratelný, VF 2 už maximálně jen z nostalgie.

Pro: Tehdy jedna z mála alespoň trochu solidních bojovek pro PC a vlastně svým pojetím nejspíše jediná alternativa k Tekkenovi.

Proti: málo postav, lehká obtížnost, oproti Tekkenovi 2 a hlavně 3 opravdu jen slabý odvar.

+15
  • PC 70
O tuto zajímavou mlátičku ve 3D provedení jsem zakopl jen a pouze díky pravidelnému odběru herních magazínů, v tomto případě se jednalo o Score č. 98 s přebalem z Heroes of Might and Magic IV. Plné hry přiložené k těmto časopisům jsem ve své době hltal a instaloval je ihned po jejich prvním zběžném pročtení. Především na Virtua Fighter 2 jsem se těšil více než obvykle, jelikož poctivých mlátiček bylo na počítačové platformě poskrovnu a já těch starších v té době také ještě hodně neznal.

Pamatuji si, že první spuštění v mém případě provázely značné rozpaky, poněvadž mi připadalo, že se snad jedná o nějakou na černo zbastlenou emulaci staré konzolové hry. Na tento styl jsem nebyl připraven a jediné, co jsem v té době znal, byl archaický Body Blows a celkem návykový Mortal Kombat 4. Až později jsem si dohledal, že tohle opravdu oficiálně vyšlo i na PC.

Jakmile proběhlo smíření s pro mě neobvyklým zpracováním, nic nebránilo tomu pustit se do boje. Po výběru bojovníka a osvojení si ovládání alespoň na základní úroveň jsem se během relativně krátké doby prokopal až k závěrečnému protivníkovi, který padl tuším na druhý nebo třetí pokus a..byl konec. Celkem zklamání. Postupem času se mi hra na disku ještě několikrát objevila a pokaždé mě bavila vlastně ještě o něco více než minule. Zřejmě také díky možnosti vytváření pěkných větvených komb, které jsem při prvním hraní nevyužil. Časem jsem si uvědomil, že přesně o tomhle mlátička vlastně má být a docela si i VF2 oblíbil.

Hodnotím nadprůměrně, body navíc si u mě hra zasloužila i za nepodstatné, ale originální replaye na konci soubojů. Nejvíce jsem se nahrál za Akiru a Wolfa. 70%.

Pro: zpracování, údery a komba, replay na konci soubojů

Proti: délka hry pro jednoho hráče, nízká obtížnost, málo charakterů

+11