Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Legendary

Legendary: The Box

24.10.2008
07.11.2008
18.11.2008
48
61 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Legendary: The Box běží na modifikovaném Unreal 3 enginu, na kterém tvůrci vydali ještě Turning Point: Fall of Liberty, který má s touto hrou nemálo společného.

Děj této hry je zasazený do New Yorku a Londýna. Hlavní hrdina Charles Deckard, profesionální zloděj, byl najat tajnou organizací zvanou Black, aby z New Yorského muzea ukradl tajemný předmět, který se nakonec ukáže být legendární Pandořinou skříňkou. Charles na prastaré legendy nevěří a tak skříňku otevře, čímž uvolní veškerá mytologická stvoření a rozpoutá tak paniku a běsnění po celém světě. Do vínku dostane ale také vlastnost zvanou Signet, se kterou musí napravit vše, co způsobil. V boji proti příšerám a organizaci Black, která chce získat Signet a uvolněnou sílu použít k ovládnutí světa, mu budou pomáhat speciální vojenské jednotky zaměřené na boj s nevysvětlitelnými jevy.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 60
Legendary rozhodně není tak špatná hra, jak by se z pohledu průměrného hodnocení zde na DH mohlo zdát. Jako první věc je nutno říci, že je to budgetovka a je to na ní bohužel dosti vidět.

Graficky to nevypadá nijak valně, animace jsou hodně strohé, leveldesign je úsměvný a celková délka dost slabá. Nicméně nemůžu tvůrcům upřít jistou snahu, díky níž jsem si hru nečekaně dost užil a proplul na její konec prakticky na tři zátahy. Herní doba se pohybuje dle Steamu okolo 6 hodin. Příběh hry hráče vtělí do kůže profesionálního zloděje Charlese Deckarda, který je najat, aby ukradl z muzea bájnou Pandořinu skříňku, kterou nechtěně otevře a vypustí na svět nikoli nemoci a utrpení, nýbrž hromadu mýtického šmejdu. No a cílem hráče je samozřejmě invazi všemožné havěti zastavit a nepřijít přitom o život.

V základu je Legendary klasická střílečka. Jsou v ní pasáže, které po vzoru Call of Duty přináší efektní skripty a hektické přestřelky. Mě však zaujalo spíše komornější brouzdání tunely a různými polorozpadlými chodbami. Jednak je v těchto pasážích mnohem lepší grafika a jednak umí být příjemně atmosférické. Podmínkou je však vypnutí příšerné ingame hudby. Po zvukové stránce nemám co vytknout – jak ingame zvuky, tak dabing jsou na velmi solidní úrovni.

Zbraní moc není, ale postačí - pistole, samopal, brokovnice, kulomet, puška s hledím a rocket launcher. "Ruka" byla absolutně nevyužitá a krom léčení se speciální schopnosti daly využít jen na několika málo místech.

Verdikt: Legendary se rozhodně nemůže rovnat tříáčkovým titulům a ani ji tak hodnotit nebudu. Já se u ní bavil dost dobře a díky kratší herní době se stereotyp nedostavil. Téma to pro mě bylo dosti atraktivní a možná bych i uvítal nějaké úrovně navíc.

Pro: mytologie, místy hutná atmosféra, dabing a zvuky, animace potvor

Proti: slabší grafika a animace lidí, úsměvný leveldesign, tématika není pořádně využitá

+27
  • PC 45
Další budget který mi přistál na steamu, tak proč ho nevyzkoušet...

Bez většího natahování jde hra přímo k věci a se zlodějíčkem jménem Charles Deckard otevřete Pandořinu skříňku která nejenže vypustí do světa spoustu potvor, ale také promění vaši ruku ve svítící lékárničku a zábava může začít. Charles mimochodem za celou hru neřekne ani slovo, takže vám bude úplně jedno s kým to tam vlastně pochodujete.

Na rok 2008 je grafika poněkud slabší, ale to se dá budgetu odpustit. Jsou zde i lokace, které se mi vcelku líbily. Navíc když obrovský Kraken demoluje Londýn, nebo vás nahání přerostlý orel a při tom demoluje všechno co mu stojí v cestě, tak to v exteriérech spolu s destrukcí občas vypadá i pěkně. Bohužel hra vás většinu času drží v budovách či v metrech a kanálech, kde jsou kolem vás v podstatě jen šedé stěny. Animace jsou místy docela vtipné a třeba moment kdy Charles jde v cut sceně po schodech vás zaručeně pobaví.

Občas jsou s vámi parťáci, kteří tam jsou povětšinou jen proto, aby je v následujícím skriptu mohlo něco sežrat a vy jste byli zase sami. Někdy chtějí být taky užiteční a tak se nechají pozabíjet abyste vy mohli v klidu projít a potvory si vás nevšímaly. Vzápětí zase odněkud přiběhnou další a vypadají stejně jako ti předchozí. Spolu s nimi se respawnují i potvory, což je docela otravné. Celá hra si i přes svou zastaralost bere příklad z novodobých stříleček a je tak celá naskriptovaná. Často se stává, že musíte počkat než někdo ve vysílačce dokecá aby zmizely zátarasy z dveří nebo nepřítel nejde zabít, protože ještě nedokončil, co měl naskriptované. Samozřejmě nesmí chybět ani QTE, ale do takové situace jsem se dostal jen jednou.

Od zmutované ruky jsem čekal mnohem víc, tudíž bylo docela zklamání, že to umí jen léčit a na chvíli "omráčit" nepřátele či odhodit předměty. Zbraní také není moc a pocit ze střelby je v kombinaci s jejich ubohými zvuky o ničem.

Obtížnost hry na normal je vcelku jednoduchá a zabrat mi dala jen jedna situace, kdy jsem zprvu nepřišel na taktiku u bosse, ale to byla nakonec má vlastní nepozornost. Hudba je pořád stejná, ale nemůžu říct, že by byla vyloženě špatná. Jen se nějak divně spouští kdy se jí zachce. A když už se spustí na začátku úrovně a vás to pěkně nabudí, tak ji přestanete vnímat a během pár sekund zas nic nehraje.

Nejvíce je hra otravná svými bugy. Nepřátelé se zasekávají o předměty (stejně jako vy) či tupě běží do zdi. Při chůzi po schodech postava podivně poskakuje a cestu vám někdy zablokuje třeba koš, který nejde nijak odhodit a vy tak musíte skákat a koukat, jak se po kousíčkách odsunuje. Vrchol pak je, když se začnete propadávat ve výtahu...

Průměrný budget s (naštěstí) krátkou herní dobou, takže stereotypní nuda to nakonec není a na chvíli zabaví, ale i tak koupi nedoporučuji.

Pro: Pár wow momentů, grafika v exteriérech

Proti: bugy, zbraně, grafika postav, animace

+21
  • PC 40
Neváhal jsem a Legendary jsem ze Score DVD nainstaloval. Nalákali mě na to jak oni, tak i zdejší hodnocení a celkově recenze.

To, že Legendary v roc 2008 má grafiku, se kterou by se mohlo rovnat maximálně tak v roce 1998 s Half-Life vůbec neřeším. Pro mě je pokaždé podstatná samotná hratelnost. Sám si vzpomínám, že to byl právě Half-Life, díky kterému mohu poděkovat za celou řadu krásných herních vzpomínek. A přitom co si budeme povídat, v porovnání s dnešní grafikou by leckdo z mladšího publika mohl nadávat. Takže přesně z toho důvodu Legendary dostalo šanci. Jenže to jsem nevěděl, že ono bude zprasené na více frontách.

Legendary má, když už nic jiného, vcelku zajímavý příběh. A když už grafika nehraje prim, tak určitě zaujme řada animací, které se po celou dobu hraní dějí. Jenže ty jsou vykoupeny neuvěřitelně nudným sestavením lineárního postupu, který nejenom, že je otravný, ale ještě k tomu Vás donutí se na naprosto pitomých místech zaseknout, protože člověk neví jak dál. Ona totiž vede jenom jedna cesta. Stalo se mi, že když jsem chtěl jít jinudy, hra mě nemilosrdně odpálila.

Každopádně na zabavení hra poslouží. I když pravda, ty zásekové chvíle jsem vysloveně nesnášil. Nakonec jsem ale hru nedohrál, protože na ní nebyla ani chuť a ani čas. Zase je škoda čas investovat do takovéhle věci, která bohužel ani z té hratelnosti moc nepobrala. Béčko jak vyšité ve všech ohledech. A pokud si o tom nejste ještě jistí, tak hudba a úvodní titulky a la Quake, Doom, Hexen nebo Heretic, Vás o tom naprosto okamžitě přesvědčí.

Pro: Vcelku chytlavá prvotní myšlenka a zajímavé animace

Proti: Odfláknuté snad všecko, na co si člověk vzpomene. Zpracování, grafika, hratelnost, hudba...

+16
  • PC 15
Teda, jak se blíží Vánoce, kvalitně si dávám do těla. Nečekal bych, že tak brzo po Wheelmanovi budu hrát něco stejně špatného, ne-li horšího, ale povedlo se!

Nebudu prudit stupidní ironií jako tuhle u Wheelmana a řeknu to rovnou - Legendary je kurevsky špatná hra. VŠECHNO je špatně. Blbý příběh, ohromně klišoidní a celkově debilní dialogy, amatérský voice acting, totálně chudá hratelnost, starověké herní mechanismy, ošklivá grafika, otravné a nesmyslně dlouhé scripty (a to tak dlouhé, že za tu chvilku, co jsem to vydržel hrát, jsem asi desetkrát někam došel a tam jsem musel čekat, než se script dokončí (např. gauč bránící v cestě po schodech - dojdu k němu, sekám do něj sekerou, nic se neděje, pobíhám po místnosti, vrátím se ke gauči, ten už je dole - wtf?), dechberoucně hrozný level design (fakt, z toho jsem se málem posral), extrémně nízká obtížnost (vlastně si teď nevybavuju takhle lehkou hru...je teda možné, že by se časem obtížnost zvedla, ale už samotnej koncept zaručuje bezproblémový průchod hrou. Smůla, že je ta hra taková sračka, že s ní ztrácet víc než tu necelou hodinku nehodlám), prapodivný (a protivný) pocit ze střílení, prapodivné zvuky zbraní, random spouštění hudby (teda toho jednoho nic moc songu), zvláštní (ale zatraceně vtipné) animace vedlejších lidských postav...ale tohle všechno bych byl schopnej hodit za hlavu, kdyby ta hra aspoň byla zábavná. A ona ani to není. Ani v prvních minutách. Tohle lejno prostě od samotného začátku, od samotného intra šíleně smrdí a ten závan roste až do naprosté nesnesitelnosti, což v mém případě trvalo nějakých 45 minut. Nic víc se mi teď nevybavuje, ale jak na to teďka koukám, až tak málo toho není.

Tahle hra má k legendární na světelný léta daleko. Vlastně, zhruba stejně daleko má i k pouhé průměrnosti. Myslím ale, že už vím, kterýmu hajzlovi to dám pod stromeček. :)

Pro: Nízké HW nároky...

Proti: ...a to je jediné pozitivum. Jo a abych hru odinstaloval, musel jsem navštívit ovládací panely, což mě vždycky nasere.

+12
  • PC 75
Hráli jsme všichni to samé? Ano, chápu rozčarování v době vydání, kdy se to prodávalo za cenu AAA titulu (podobně jako Turning Point: Fall of Liberty) a hra AAA nebyla, ale dnes, za cenu, za kterou se to dá sehnat, je to rozhodně hidden gem.

Je asi jasné, co je na hře lákavého. Spark Unlimited má dobré nápady a minimálně dle popisku si jejich hry chcete zahrát. A asi jsem Spark Unlimited pozitivní, protože jak ten Turning point, tak Lost Planet 3 se mi líbily (LP3 do okamžiku, než mi gamebreaking bug znemožnil pokračovat). A Legendary není výjimkou.

Nemá smysl psát, co je v jiných komentářích, takže vezmu to od pozitiv:

Atmosféra
Skvělá práce, zejména s přihlédnutím k datu vydání. Hra umí perfektně vystihnout jak atmosféru naprosté apokalypsy v ulicích a pádu civilizace, tak stísněnost a nebezpečí potvorama prolezlé kanalizace či různých katakomb. S tím jde ruku v ruce příběhová linka táhnoucí se hrou. Ne, není to bohatý román, ale vždy víte, co děláte, proč to děláte a co je vaším cílem. Příběh vlastně není to správné slovo, slovo "děj" je přesnější. A hra dávkuje různé události tak akorát, aby měla spád. Vždy něco chcete, něco se podělá, situace je ještě bezvýchodnější než před tím, je tam jiskřička naděje, pak to vypadá, že jste snad konečně u cíle, zase se něco podělá a tak furt dokola. Výsledkem je atmosféra ztísněnosti, bezvýchodnosti a zoufalství. Hodně pomáhá i sound design. Za prvé muzika je skvělá (už hudba v menu mě potěšila, protože ji používá v pozadí recenzent JarekTheGamingDragon ), za druhé ambietní zvuky byly kolikrát fakt děsivý. V kombinaci s tím, že se na mnoha místech střílí vlkodlaci jsem si nemohl nevzpomenout na Metro 2033, jiné části bych se nebál srovnávat s F.E.A.R.. Vcelku kvituju, že chvíli je člověk sám, chvíli nato se k němu přidá parta. Dobře to navozuje pocit, že je člověk součástí něčeho většího, nějaké organizace, co bojuje za svojí věc. Ne že je sám spasitel světa. Takže za mě ano, atmosféra, tíživost a bezvýchodnost situace, to jsem si užíval nejvíc.

Gameplay
Rozhodně spíše střídmější množství potvor hře prospívá. Tady je potřeba zmínit jednu věc. Hrál jsem na gamepadu. Hra ho nativně podporuje včetně vibrací, ale páčky jsou podivně akcelerované a hrálo se mi špatně, minimálně dokud jsem si trochu nezvykl. Poslední level jsem pak nebyl schopen vůbec udělat, byť v kombu MKB jsem ho dal napoprvé. Díky téhle uměle zvýšené obtížnosti ale pro mě byl každý vlkodlak výzva. Když se někde objevili dva, šlo do tuhého a reálně hrozila smrt. A to asi také dost pomohlo té atmosféře, kterou velebím v prvním odstavci. Zbytek je tak nějak klasika. Od každého druhu zbraní jedna, s tím nemám problém. ADS jsem moc nepoužíval, protože FOV je už tak brutálně nízké. Hack na jeho změnu bohužel nic nedělal.

Technické zpracování
Grafika je na rok 2008 imho v klidu. Někde vypadá lépe, někde hůře, je to trochu nevyvážené, ale celkově je to klasický UE3, kterému jen chybí tu a tam v nějaké místnosti trochu vypilování. Horší byl stuttering, co nebyl vidět na frametimes grafu, tudíž problém přímo v enginu hry, takže ani DXVK nepomohl. Otravné, ale ne gamebreaking. Elevator bug jsem tak jako všichni musel řešit lockem na 30 FPS v daném momentu. Trapná chyba. Jinak ale tak nějak v rámci standardů roku 2008.

Ostatní
Bohužel jsou ve hře sekce s nekonečným spawnem potvor. Není jich moc, ale tak jako vždy, i tady jsou otravné. Zejména když jsou v místnosti, kde je třeba řešit nějaký puzzle a případně trochu hopsat. Další výtkou jsou někdy blbě umístěné checkpointy, které jsou buď daleko od sebe, nebo třeba před nepřeskočitelnou animačkou. Jestli jste také sledovali mé příspěvky tady v diskuzi, mohli jste vidět, jak jsem čím dál tím nadšenější. A je to tak. Začátek, byť vzhledem k událostem jistě působivý, je trochu nemastný, neslaný. Pak se to ale lepší, radikálně lepší, až přijde za mě vrchol v podobě boss fightu v Londýně. Pak bohužel přišel návrat do New Yorku (právě plný nekonečných spawnů vlkodlaků) a za mě nepříliš záživný závěrečný level, který mi konečný dojem zkazil. V Londýně jsem byl přesvědčen, že tomu střelím 80 %. Takhle dávám 75 %.

EDIT druhý den:
Zapomněl jsem zmínit ještě jednu věc. Během celého hraní jsem měl tak trochu pocit, že je to passion project. Krom tu a tam technických nedostatků (které ale nijak nevybočují ze standardů data vydání) jsem nikde neměl pocit, že by se někdo snažil něco odfláknout. Krásným příkladem budiž vlastně úplně zbytečná část v laboratoři, kde člověk proti sobě může poslat různá monstra nebo lidi, nechat je se bít a koukat, kdo z nich zvítězí. Úplná blbost, která by tam nemusela být, ale je tam a je s ní sranda :-)

Pro: Atmosféra, sound design, hudba, tíživost a pocit, že fakt o něco jde

Proti: Stuttering, špatně nastavené páčky gamepadu, úzké FOV, checkpointy

+7