Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Tale of a Hero

2008
62
20 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Tale of a Hero je klasická point & click fantasy adventura od české firmy Future Games, která stojí za spoustou adventurních titulů. Hra se pyšní košatými dialogy a pohádkovou atmosférou.

Příběh se točí okolo Olafa, který je syn slavného rytíře a drakobijce Halvarda. Ten upadl v nemilost krále a musel s celou rodinou odejít do vyhnanství. Halvard zemřel o několik let později jako prostý rybář a Olafovi zanechal jen malou chalupu na břehu jezera a nepřátele mezi lidmi a Titány. Olaf si žije celkem poklidný život se svojí přítelkyní Aliou. Avšak jen do té doby, než potká kouzelnici Pripogalu, která ho pověří nelehkým úkolem zabít ledového obra Krugella. A zde se role Olafa ujme hráč, který rozhoduje o jeho osudu a je pouze na něm, jak tato cesta za slávou dopadne.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 50
Oproti RPG dávám v point and click adventurách přednost spíše reálnějšímu prostředí, než fantasy či sci-fi světům, i když nějaký ten nádech tajemna nikdy neuškodí. Najdou se však i výjimky, jako třeba hry od Amanity, kde skousnu téměř vše. Typickou fantasy point and click adventuru mixnutou sci-fi jsem hrál snad jen jednu, a to The Longest Journey.

Příběh hrdiny mi ale pohled na fantasy adventury, který jsem z Nejdelší cesty neměl zrovna nejlepší, rozhodně nezlepšil, spíše naopak. Olaf je mamlas a ani ostatní postavy za moc nestojí. Na scénáři nepracoval Zdeněk Houb ani Michal a Pavel Pekárkovi, kteří zde nemají na svědomí ani grafiku a je to bohužel hodně znát. Asi se jim do tohoto prapodivného titulu nechtělo.

Že se v pohádce budu bavit s houbou se dá ještě pochopit a i další prvky, jako jsou kouzelné lektvary, teleportace nebo třeba mořský drak jsem ještě bral, ale když si slimáci přijeli po vodě na lodičkách za žrádlem, neměl jsem slov. Příběh jsem tak skoro nevnímal a pouze plnil to, co po mě hra zrovna chtěla. Pokud však adventuru hraji tímto způsobem, přijde mi logicky všechno zdlouhavé a nudné.

Nějak jsem to ale přestál a dostal se až na konec, i když jsem měl nutkání to zabalit, zvláště když se mi při teleportaci hra několikrát sekla a musel jsem ji vypnout a následně nahrát poslední uloženou pozici. Mohu pochválit snad jen některé lokace, zvláště pak ty podvodní, které se mi opravdu líbily a byla to jedna z mála pasáží, která mě opravdu bavila. Také vesnice Dévů měla své kouzlo.

Tale of a Hero je zhruba na úrovni Alternativy, což rozhodně není pochvala a jedná se o průměrný kousek, jakých jsou na trhu mraky. Určitě bych ho tak nikomu nedoporučil a pokud se někdo rozhoduje, zda si jej zahrát nebo ne, měl by zvolit druhou možnost. S jakoukoli jinou adventurou od Future Games však chybu neudělá.

Pro: podvodní svět, vesnice Dévů, narážky na Posla smrti

Proti: Olaf, příběh, bugy

+20
  • PC 75
Poslední adventura od Future Games Tale of a Hero je za mnou. Na rozdíl od ostatních jsem ji nikdy nehrál, takže jsem nebyl ovlivněn žádnou nostalgií nebo vzpomínkami. A nemůžu úplně souhlasit s hodnoceními kolem. Je to asi o osobním vkusu, ale Tale of a Hero je pohádková, tak trochu typicky česká adventura a já mám pohádkový adventury rád. Je to trošku Kyrandia či King Quest, ale nejvíce mě to připomenulo díky zvratům na konci zapadlou adventuru z devadesátek Dragonsphere.

Olaf je typický i netypický hrdina pohádkového světa. Jeho otec byl legendární dobrodruh, který napsal spoustu knížek o svých příbězích, ve vzpomínkách na ně si hra jemně střílí z klasických klišé podobných příběhů. Olaf má magický nůž, určitý výcvik a čeká na svou první hrdinskou výpravu. Zároveň ale žije obyčejný život ve vsi, má si brát Alii a je tak trochu pod pantoflem už před svatbou, což je celkem milý úkrok od všech svobodných, flirtujících hrdinů co zachraňují princezny. Další úkrok je, že Olaf přes dráhu hrdiny odmítá být vrahem a hledá jiné řešení.

Jinak je příběh klasický, relativně vážný se špetkou humoru. Olaf se skutečně má vydat na hrdinskou výpravu - čarodějka Pripogala chce aby zastavil ledového obra Krugela, který unesl jeho dětskou kamarádku, princeznu Erau (což v Alii pochopitelně vyvolá žárlivost). Ve čtyřech kapitolách (úvodní je spíše předehra) musíte najít a oživit někoho kdo vůbec ví, jak ho zabít, najít legendární zbraň a dostat se k němu. Je to pohádka, takže to skončí víceméně dobře, ale nebylo by to studio Future Games, aby si na konec nepřipravili smršť zvratů, relativizaci dobra a zla a celkem cynické vyústění - hrdina je pouze nástroj v rukou mocných.  

Grafika je klasicky ručně kreslená, nijak zázračná, ale neurážející s pár pěknými lokacemi typu podmořský svět. A dalo by se říct, že úvodní chaloupka či hospoda jsou typicky české.

Hratelnost... inu ani tady nemůžu souhlasit s hodnocením kolegů, že je to lehké. Tale of a Hero je poměrně těžká - žádné tlačítko zobrazování aktivních míst či východů, pixelhunting na každém kroku, tradičním morem je objevování se aktivních míst až když něco uděláte. S tím jsem zápasil celou hru. tady Vám nepomůže ani prošmejdit kurzorem celou obrazovku, většinou se objeví něco mrňavého čeho si vůbec nevšimnete (oříšky, slimáci, mořské okurky atd..). Jeden přehlédnutý kámen mě stál i jediné nakouknutí do návodu. Je tu také spousta míst, které nejsou za celou hru k ničemu i když se tváří že budou (kupříkladu desítky zářících kytek v podmořském světě). Je to adventura kombinační se spoustou naprosto šílených kombinací, ale často se zaseknete díky tomu, že postupem je vrátit se k nějaké mluvící postavě a na něco se zeptat. Nepomůže Vám ani dopředné kombinování věcí v inventáři, protože často jde něco zkombinovat až v určité etapě příběhu.

Nejvíce mě bavil podmořský svět s duchem kapitána lodě, spoustou zvířátek, místo kde neplatí nahoře ani dole a s celkem zajímavým příběhem o dvou národech které se prakticky vyvraždili kvůli artefaktu. Ovšem když jsem zjistil co bylo tím artefaktem, řekl jsem si jestli si ze mě autoři dělají prdel. Ale zrovna tahle kapitola byla herně asi největší peklo - ukrytá místa, objevující se místa, desítky obrazovek a naprosto šílené úkoly (zkombinujte dalekohled s okurkou a mořskou dobrotou abyste chytili rybu - to jsou čisté devadesátky). 

Celkový dojem mám ale poměrně dobrý - příběh je pěkný se zajímavým vyústěním, grafika slušná, hratelnost tuhá ale ne neférová. Nestrhlo mě to, ale slušně jsem se bavil.
+16
  • PC 60
Tuhle hru určitě ocení hlavně příznivci starých klasik typu Quest for Glory I: So You Want To Be A Hero, King's Quest, The Legend of Kyrandia atp...

Jedná se tedy o fantasy (pohádkovou) point and click adventuru, která není nikterak originální, ale určitě za zahrání stojí, neboť podobných adventur se dnes již mnoho nevydává. Příběh je spíše pohádkový (jako celá hra), ale užijete si i během něj několik zajímavých zvratů. Herní lokace jsou tedy vcelku originální a hlavně naštěstí ne tak okoukané, jak už bývá u dnešních adventur (a nejen nich) bohužel zvykem.

Grafika na tu dobu je vcelku zastaralá, ale určitě jí mnoho retro hráčů ocení, neboť se jedná o klasické 2D a v dnešní záplavě 3D adventur (a 3D her vůbec) je to příjemná změna. Navíc některé světelné efekty jsou i celkem povedené.

Hra je česky dabovaná a bohužel musím říci, že dost nepovedeně, ale dá se to přežít:). Hudební a zvuková stránka jsou zhruba takový průměr, hudba se tedy k pohádkové atmosféře výborně hodí, ale nějak výrazně v paměti neuvázne.
Klasická chyba většiny adventur jako je pixel hunting se naštěstí této docela vyhla a i celkově obtížností není tato adventura až tak moc náročná , ve hře nejsou žádné složité puzzle atd...

Tale of hero určitě neni pro každého hráče, ale spíše pro pamětníky (hlavně příznivce starých pohádkových/fantasy adventur), nebo hráče, kteří hledají od těch neustále stejných adventur mírnou změnu. Ty ostatní může odradit nepříliš kvalitní technická stránka hry a ne moc příznivá cena.

Pro: Návrat ke starým pohádkovým adventurám

Proti: technická stránka

+12
  • PC 45
Česká adventura Tale of a Hero mírně řečeno nezaznamenala příliš velký úspěch a po jejím dohrání mi nezbývá než konstatovat, že se bohužel není čemu divit. Nevím jaký je vztah mezi autory průlomové hry Posel smrti Unknown Identity a distributory Future Games, všechno ale nasvědčuje tomu, že v době vydání Tale of a Hero již dávno neměli nic společného. Pochopitelně kromě enginu, který je pro Future Games něco jako zlaté tele, ze kterého se snaží vymačkat maximum, ale bohužel jim úplně nedochází, že dobrou adventuru nedělá jen grafika.

Tale of a Hero je návratem do starých a v tomto případě ne moc dobrých devadesátek, kdy české (případně polské) adventury hrály prim a mnohdy byly pro našince jedinou možností, jak se k tomuto žánru dostat díky jazykové bariéře. Vyznačovaly se jednoduchým příběhem, špatně napsanými radobyvtipnymi dialogy a texty, grafikou v rozmezí hodnocení průměrná až hnusná a amatérským nebo neexistujícím dabingem. Tale of a Hero má dobrou grafiku, jinak ale se vším všudy spadá do kategorie tuzemských 90s adventur.

Hráč ovládá jakéhosi Olafa ve fantasy světě, který je podivnou nesourodou směsicí různých kulturních vlivů. Tento svět i Olaf mají, podobně jako například ve hře Gooka, nějakou historii, kterou se ale autorům v tomto případě vůbec nepodařilo zajímavě rozpracovat a prodat. Otřesně nadabovaný Olaf má navíc charisma rezavé popelnice a působí dost neživě. Příběh celkově vyznívá, jakoby se jednalo o sequel, hráč neustále slýchá nějaké útržkovitě informace o předešlých činech Olafova otce a děj se točí kolem nějaké pofiderni pomsty za něco, co se již odehrálo, takže hráč má pocit, že to nejlepší se již stalo a jeho tak čeká naprosto tuctová fantasy story, která by měla šanci uspět pouze a jediné v ČR, kde se ale doba trochu pohnula a hráči již z valné většiny měli možnost vyzkoušet špičkové zahraniční adventury. Přirovnání k The Legend of Kyrandia (další 2 jsou úplně o něčem jiném) nebo sérii QfG je pak neprostou urážkou těchto skvělých her, Tale of a Hero má totiž nejblíže ke hře Swigridova kletba, i když samozdrejme s lepší grafikou.

Tale of a Hero je stejně jako výše zmíněná Agawácká "klasika" jednoduchá hra, navíc v příjemné a ve vodním světě dokonce opravdu hezké grafice. Vše rychle odsýpá, není to sice žádná velká zábava a párkrát jsem se musel k pokračování hodně přemáhat, ale klasická point `n` click hratelnost tady je, stejně jako několik zajímavých nápadů. Ke konci se navíc trochu zlepšuje i do té doby bezpohlavní příběh, takže výsledné dojmy nejsou úplně negativní. Celkové ve mě ale Tale of a Hero budí dojem rychlého nízkonakladoveho projektu, dialogy hlasitě šustí
papírem a scénář vypadá, jako by ho někdo dál dohromady během pár posezení v hospodě. Future Games se proto bohužel nízkým prodejům nemohla moc divit.

Pro: point n´click hratelnost, nesmrtelný engine Posla Smrt

Proti: příběh, dialogy, dabing

+11