Grand Prix 2 z roku 1996 je druhým licencovaným simulátorem Formule 1 od Geoffa Crammonda a MicroProse. Jedná se nejlépe hodnocený díl v sérii.
Hra využívala pokročilou SVGA grafiku a vývojáři si dali záležet na tvorbě okruhů, jež tehdejší kritika neváhala označit za fotorealistické. Velmi se zdokonalil fyzikální engine a model poškození. Rozšíření se dočkalo i nastavení vozu a hra rovněž počítala s možnými defekty závodní techniky přímo na okruhu. Třináct licencovaných týmů jezdilo na šestnácti okruzích sezony 1994. Závodní víkend podle skutečnosti obsahoval volné tréninky, kvalifikaci a samotný závod. V kontrastu s pedantským přístupem programátů k vývoji simulátoru hra překvapivě nepočítala s deštivým počasím.
Kolem GP2 se vytvořila fandovská komunita, která se rozrůstala spolu s dalšími díly a přežila i faktický konec série po rozpuštění studia MicroProse.
@Red (28.01.2017 18:40): Já většinu času jezdil plus mínus osamoceně :)) Tedy po asi 10-12 kolech se to pěkně rozskupinkovatělo skoro jako v reálu. Tlačítkem "G" jsem si pak vždy zjišťoval odstup toho přede mnou i za mnou, což mě hrozně bavilo postupně snižovat ztrátu. Takže, když jsem 2x až 3x jel za závod do depa, tak moc narváno nebylo :)
Pro: grafika (neurazí ani dnes), hratelnost, možnosti nastavení vozu, skutečné názvy týmů a jména pilotů, Curva del Tamburello
Proti: engine hry, absence deště, nepřesnosti v okruzích