Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Test Drive Unlimited

05.09.2006
16.03.2007
21.03.2007
82
130 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Hra začíná na jednom americkém letišti, kde se po výběru postavy, kterou si budete moci v průběhu hry celou změnit včetně oblečení, odeberete do dopravního letadla směr Hawai (přesněji exotický ostrov Oahu), kde je vaším cílem proniknout do (ne)legálních závodů a postupně si rozšiřovat svoji garáž a také své zázemí. Můžete se krom utkání s protivníky řízených počítačem, také postavit do klání s živými protihráči (což je hlavní lákadlo hry), jelikož je ve hře příjemnou formou prolínán single-multi a je jen na vás, zdali budete osamělý vlk nebo se přidáte do nějakého klubu a budete brázdit sluncem propálené a pískem zaprášené silnice se svým gangem.

Závodní titul Test Drive Unlimited je směřován hlavně pro fanoušky luxusních závodních automobilů a také, dle slov vývojářů trošku s nadsázkou, na "masivní multiplayerová klání" (od toho exkluzivní název žánru "MOOR"), ve kterých můžete zasednout až do stovky automobilových prostředků (včetně motorek). O rok později vyšel pro TDU Megapack přidávající 45 aut a 1 motorku.

V roce 2011 vyšlo stejnojmenné pokračování Test Drive Unlimited 2, jež zanechává původní ostrov Oahu a přidává navíc Ibizu.


Poslední diskuzní příspěvek

@speedevil (05.02.2024 21:17): Sorry, samozřejmě Borderless Gaming. Takže co, spustíš hru v okně, vybereš ji v BG a ona se ti neroztáhne do fullscreenu? To není možný už kurva :-D

Na PC je úžasné, že možností je milion. :-D Můžeš přes CRU vymazat všechny ostatní rozlišení než to 90 Hz. Pak by hra teoreticky neměla vybrat jiný, než to jediný dostupný. A nebo hodí blackscreen a monitor vyplivne "nepodporované rozlišení" :-D

Další nápad, zkusit přes Xenii Xbox360 verzi. Neumím si představit, že i ta by trpěla tím, že musí jet na 90 FPS :-D

Seš si jistej, že to nemá Freesync nebo něco? Tvl. 4,5 roku starej monitor... Freesync je tu od 2015. Před 4,5 roky měl alespoň nějaký VRR kdejaká kancelářská jebka.Takže to ty jako vždycky hledáš optimální refresh rate podle toho, kam až ti dipují FPS? To musí být na palici, ne?

EDIT: Další nápad - zkusit refresh rate 135 Hz a k tomu 1/3 refresh rate Vsync. Pojede to sice jen na 45 FPS, ale to mi tehdy taky přišlo ok. Resp. ano, je to jen 45, ale furt to bylo plynulejších než těch zprasených 60.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
Výborná to závodní hra. Král arkád s namakanými supersporty v otevřeném světě (čti: "NFS, jdi se bodnout"). Krásné prostředí, spousta závodů, spousta disciplín, možnost kupovat si obydlí i oblečení. Perfektní pocit z rychlosti, zvlášť pokud se ručička tachometru blíží k číslu 400. Zkrátka sem si doplňte skoro libovolnou pochvalnou frázi...

Pár věcí se ale nepovedlo. Jednak to je zmrvený online mód. Nejenom že propojení s GameSpy ne zrovna moc funguje (zkuste si změnit nickname buď na účtu na GameSpy nebo Atari a spláčete nad výdělkem... účet přestane víceméně fungovat), ale hlavně síťový kód je napsán opravdu mizerně. Stačí trochu smůly a prostě si nezahrajete. U mě to způsobuje serverový firewall u poskytovatele (Kerio Winroute), se kterým si TDU jednoduše nerozumí. U někoho jiného to je router (třeba některé routery značky Linksys)... Smutné je, že Atari support hraje už pár let mrtvého brouka.

Obecně online mód je silně nedotažený. Slibované MOOR (Massively Open Online Racing) spočívá v maximálně osmi hráčích přítomných v jedné instanci hry současně, což není moc Massive. Takhle si srazy musí lidé dávat v odlehlých částech mapy, jinak se pravděpodobně vzájemně všichni neuvidí. Alespoň že na mapě jich je vidět více (tedy jen ti co jezdí, kdo prohlíží mapu či menu ze hry zmizí).

Zamrzí také fakt, že autoři nedokázali ochránit hru před nájezdy cheaterů. Takhle má každý závod rekordní čas 0,3 sekundy, což v závodě, který profík projede nejdřív za půl hodiny působí přinejmenším komicky. Taktéž rychlostní rekordy se zastavují až na několika tisících km/h.

Poslední znatelnou vadou na kráse je nedostatečné zaoblení kopců, respektive silnic vedoucí přes různá převýšení (jak to jenom říct?). Prostě silnice v kopcích jsou výškově zaoblené stejně jako dvanácti-hraná kostka, takže jízda ve Ferrari na kopcovitém terénu je hotové utrpení... Je to asi daní za obrovské množství silnic zkombinované s omezením X-Boxu a asi i s neschopností programátorů (optimalizace).

Sečteno a podtrženo: TDU jsou nejlepší arkádové závody na PC (pro někoho spolu s Race Driver: GRID) se silně nedotaženým online konceptem. NFS nemá šanci, ještě uvidíme, jak dopadne PC verze Burnoutů.

Edit: Burnout Paradise dopadl u mě tak, že se dokonce vyhoupl nad TDU... Ale i tak zůstává TDU králem mezi serióznějšími arkádami (Burnouti jsou čistokrevnou šílenou arkádou do morku kosti).

Pro: prostředí, auta, pocit z jízdy, Hawai atmosféra...

Proti: bugy, online funkce, cheateři, Atari support

+21
  • PC 80
Koncepčně naprosto geniální hra, svého druhu a ve své době téměř ojedinělá. Test Drive Unlimited jsem si poprvé sehnal v roce 2009 a neskutečně jsem se něj těšil, bohužel jsem neměl dostatečně výkonnou sestavu a i při rozehrání na nejnižší možné detaily se mi stejně trošičku škubal. To se mi pochopitelně vůbec nelíbilo, takovou hru si člověk musí prostě užít naplno. Takže jsem si ještě pár let počkal a nakonec se i dočkal.
Po úpravě vizáže svého charakteru a krátkém letu na havajský ostrov Oahu jsem se ocitl v ráji autíčkářově. Obrovská herní plocha plná nekonečných silnic, již od počátku možnost naprosto volného pohybu po celém ostrově, dealerství všech možných skutečně existujících automobilových značek s pěkně velkou zásobou skladových vozů, nákupy nemovitostí, to vše mě ze začátku naprosto odrovnalo.
Zakoupil jsem tedy povinný první dům a ihned si domluvil schůzku s prodejcem u dealera Alfy. Po chvíli jsem byl na místě, po krátké obhlídce pro mě cenově dostupných vozů jsem se rozhodl pro svůj startovní základ - Alfa Romeo GT. Chlápek v kravatě se mi sice ještě snažil vnutit vyhřívané sedačky a výhodné havarijní pojištění, ale pohrozil jsem mu odchodem ke konkurenci a dal mi naštěstí pokoj. Po utracení většiny mých zbylých peněz jsem ihned vyrazil do ulic, svezl první slečnu stopařku, která mě ale ještě v polovině cesty opustila. Při vystupování říkala něco jako: "Jezdíš jako hovado, ty hovado!". Nevadí. Pokračoval jsem dále a účastnil se jednoho závodu za druhým, vyhrával, něco málo zase našetřil a šup zpátky do autosalonu. Tentokráte už ke svému oblíbenému panu Nissanovi. Tam jsem si napoprvé pořídil nejsilnější verzi 350Zka a po dalších vyhraných závodech konečně svůj milovaný Skyline. S tím jsem byl samozřejmě naprosto spokojen ve zrychlení i ovládání a než jsem si pořídil ještě další výkonnější střelu, uběhlo mnoho a mnoho hodin herního i reálného času.
S nabídkou vozidel jsem byl tedy nadmíru spokojen. Stejně tak s jejich zpracováním, a to i v interiéru. Jízdní vlastnosti mi také připadaly celkem solidní. Silnice již na mě tak skvělým dojmem nepůsobily a zejména některé typy převýšení spojené s klopením mi způsobovaly akorát nervy. Hlavně tedy při hodně dlouhých závodech, kde jsem si snažil celou dobu držet čelní příčku a těsně před koncem jsem jak na potvoru skončil otočený v protisměru, tedy v tom lepším případě. Ostrov je sice obrovský, ale nakonec nenabízí vůbec tolik vyžití, kolik by hráč vlastně čekal. Jelikož jsem multiplayer nezkoušel a tím se možná i o nějaký ten obsah ochudil, mojí nejoblíbenější činností tedy byla volná jízda po neskutečně rozsáhlé herní ploše. Hra je to výborná, pro mě tedy jednoznačně, ale k dokonalosti jí ještě určitě něco chybí. Plus nevyzkoušený multiplayer, což je moje chyba, ale v hodnocení ji prostě zohlednit musím. Jo a bugy to má taky. 80%.

Pro: otevřený a rozsáhlý herní svět, reálné vozy, nemovitosti, oblečení

Proti: časem stereotyp, podivné zpracování silnic, bugy

+20
  • PC 90
V současnosti vlastně jediné dobré závodění exkluzivních aut na PC v otevřené krajině, tak jako kdysi v NFS. bohužel konverze z Xboxu je zprasená. nestabilní multiplayer, hra se seká i na výkonných pc, zvuk je jaksi přeboostovaný. všechno měl řešit patch, ale skončilo to obráceně. hra sice už byla hratelná v multáku, ale grafika se trhala ještě víc. zvuk se sice ztišil, ale najednou se ve vysokých rychlostech trhal. prostě děs.

Obrovským plusem TDU jsou pak skvěle prezentované drahé vozy a samozřejmě starý dobrý koncept závodů v přírodě. Mezi tunami totálně stejnech okruhovejch nud s polepenými auty je to balzám na duši i přes všechny ty technické problémy.

Pro: prezentace, auta, grafika

Proti: katastrofální technické problémy

+18
  • PC 90
  • PS2 90
Toto je príbeh z dávnych čias, kedy za najlepšiu pretekársku arkádu na PC a konzolách bola považovaná séria Need for Speed. Ale kde sa vzal, tu sa vzal, odniekiaľ sa vynoril vyzývateľ v podobe reinkarnácie kedysi taktiež veľmi úspešnej série. A dopadlo to prekvapivo dobre.  

Hovorí sa, že k obľúbeným hrám by sa človek nemal vracať, aby si nepokazil spomienky na ne. Ja som túto chybu urobil a neľutujem to. Prvýkrát som sa k TDU dostal ešte v stredoškolských časoch na PS2. Vedel som, že ide o osekanú verziu, ale keďže som nemal k dispozícii ani XBOX 360, ani poriadne PC, nevadilo mi to a hru som si parádne užil a stala sa jednou z mojich TOP hier na PS dvojke.

O mnoho rokov neskôr som si spomenul, že moja obľúbená hra existuje aj na PC a tak som tomu dal šancu. Koniec koncov, nebolo čo stratiť. Najväčším rozdielom oproti PS2 je samozrejme grafika. Rozdiel je vidieť na prvý pohľad. Síce má hra už nejaký ten rok, ale stále dokáže vykresliť pekné prímorské scenérie a to sa počíta. Taktiež modely áut sú podľa mňa na dosť vysokej úrovni a je radosť sa na ne pozerať.  

Čo sa týka náplne hry, pretekárska zložka hry by mala byť vo všetkých verziách totožná. Vo verzii pre staršiu generáciu však neboli misie, teda vozenie stopárov, doručovanie balíkov a preprava vozidiel. A ako som tak hral na PC, zistil som, že som ich ani nepotreboval. Je síce dobré získať peniaze navyše, prípadne kupóny na oblečenie avatara, ale jazda na hrane a bez búračiek a možnosti vyletenia z trate bola niekedy až frustrujúca. Hlavne v hustej premávke som niektoré misie opakoval až neprimerane veľakrát.

A čo tie spomínané preteky? Všetko po starom. Klasické okruhy, šprinty a časovky občas vystriedali rýchlostné skúšky, pri ktorých som sa párkrát zapotil. A tak to má byť. Akurát posledný závod a časovka, ktoré sa vedú cez celý ostrov mi prišli trochu prestrelené, čo do dĺžky. Rád si pojazdím dlhšie, ale 200 kilometrová trať, to je celkom extrém aj na mňa. Ale čo narobiť? Zaťal som zuby a urobil si výlet okolo Oahu a pritom rozbil pár desiatok civilných a policajných áut a niekoľko dopravných značiek (a zaplatil jednu mastnú pokutu). Tak tomu hovorím parádny výsledok.

Správna racingovka potrebuje aj poriadny vozový park. A ten v TDU je naozaj rozsiahly. Nechýbali žiadne moje obľúbené kúsky od Lamborghini cez Ferrari až po Corvetty alebo Viperov. Jediná absentujúca automobilka je Porsche, na ktoré mali exkluzivitu v úvode spomínaní EA. Ako náhrada je tu síce RUF, ale originál by bol aj tak lepší.

Jazdný model obsahuje štyri stupne nastavenia. Ja som si nechal to najjednoduchšie pre správny arkádový zážitok. Namiesto boja s vozidlom som sa mohol plne sústrediť na cestu pred sebou alebo sa kochať scenériami. Akurát tie motorky sa na klávesnici ovládajú trošku tuho a chce to trochu tréningu. Ale inak nemám výhrady

Takže keď to tak zhrniem, oba moje výlety na Havaj sa vydarili. Ten prvý na PS2 bol mierne poznačený zastarávajúcim hardvérom, čo mi ale vôbec neubralo na celkovom zážitku. A ten druhý, tohtoročný, bol vlastne takým milým nostalgickým tripom a spomínaním na staré dobré časy, keď bolo všetko lepšie a tráva zelenejšia. Skrátka a dobre, stálo to za to vtedy a stojí to za to aj teraz. Ale teraz ma už ospravedlňte, musím stihnúť let na Ibizu...

Pro: rozsiahla krajina, zábavný jazdný model, obstojná ponuka licencovaných vozidiel

Proti: občas frustrujúca obtiažnosť, niekedy zdĺhavé

+17
  • PC 90
Po absolutní zaslepenosti v počátcích hraní přichází vystřízlivění a trochu reálnější zhodnocení situace. TDU je skvělá hra bez pochyb. V době vydání jsem měl za to, že jde o nejlepší závodní hru vůbec. Předčila všechny moje očekávání. Hlavně jsem nečekal, že to bude hra tolik propracovaná do detailů a nabídne i něco více, než jen závodění. Mimo rozsáhlý ostrov a velmi pěkné modely aut (motorek) si můžete užívat také virtuální život prostřednictvím vaší postavy, v podobě návštěv klubů, obchodů, autosalonů, autopůjčoven atd. Teď rozeberu vše podrobněji...

Jelikož ve hře nejste 'auto', nýbrž v ní figurujete jako reálná postava s vlastním finančním kontem, tvoříte si postupně své sociální zázemí. Začínáte pěkně od píky (chudák by bylo trochu silné slovo :) ) Peníze získáváte jak jinak, než vyhráváním závodů, či disciplín a postupem času si můžete dovolit více a více... Území odkrýváte svojí jízdou a postupně zjišťujete, kde se co nachází, kde se dá závodit, co všechno se dá na ostrově koupit, či navštívit. Abych to zhrnul... Vaše image tedy netvoří jen auto, ale také váš dům, garáž, šatník a vaše postava, kterou si můžete též přispůsobit. Proti tomu nemám nic, co namítnout...

Vozy v TDU jsou nádherné. Po přiblížení zjistíte, jak jsou zpracovány do detailů, včetně jejich interiéru. Množství reálných automobilových značek je rozděleno do jednotlivých kategorií, od veteránů po supersporty, takže záleží jen na vás, jaký styl si zvolíte. Zvuky motorů jsou také sympatické... Užijete si charakteristický zvuk doplněný spoustou reálných věciček, jako vydechnutí při deceleraci, nebo zabírání turba v určitých otáčkách, hučení převodovky, apod. Ale moc se mi naopak nelíbil zvuk při řazení, hrozné mlácení... Po nějaké době si také nelze nevšimnout toho, že některé interiéry jsou poněkud méně detailní, dalo by se říci až odfláklé. Například nemají údaje na tachometru, otáčkoměru... jakoby vývojář použil jen nekvalitní fotografie. Pár interiérů má také poměrně okatý bug a sice, že se ručička tachometru přetáčí.Tento problém jsem zaznamenal např. u Dodge Viper, ale bylo jich i více. Musím dát trochu body dolů...

Prostředí působí reálným dojmem. Všechno se hýbe, až skoro na vlastní kůži cítíte ten vítr foukající na ostorvě. Keře a stromy se vlní, vzduchem se prohání ptáci, na pylonech se hýbou dráty s vysokým napětím, po chodníku poletují pohozené papíry... Zaznamenáte i dopravní letadlo, či obrovskou výletní loď. Prostě realita jako řemen. Také mě fascinoval ten neuvěřitelný dohled, který je však u dnešních her standart. Je vidět na kilometry daleko a ke kopci, který následně vyjedete nahoru se přibližujete třeba pár minut. Já se s tím setkal poprvé asi právě u TDU. No co si budeme vykládat, objíždět ostrov je snad srovnatelné s reálnou projížďkou autem.

Teď co mi asi nejvíce kazí celkový dojem. Jsou to cesty, silnice... Nemůžu se zbavit dojmu, že jsou až příliš kostrbaté. Je hodně znatelné, jak jsou poskládané z polygonů. Jejich deskovatý povrch způsobuje, že při větších rychlostech po nich auto doslova skáče a jeví se nestabilní. Nevím proč, ale mám pocit, že jet 300km/h po nějaké silnici na ostrově je podobné, jako jet stejnou rychlostí po naší D1. Provedení silnic je taktéž 'panel', nebo-li mírně navýšený povrch s ostrými hranami po krajích. Pokud z nich sjedete byť jen jedním kolem, nastane totální rozhození, navíc dostat se zpátky na cestu přes tento žlab není také snadné... Abych to tedy opět zhrnul... TDU by si určitě zasloužil vyhlazenější silnice s trochou reálnější krajnicí.

Zapracovat by se také dalo na AI aut v běžném provozu. I tady si nelze nevšimnout pár občasných bugů, jako třeba zrychléné myšky na dálnicích (přejetí z pruhu do pruhu), nedání přednosti, potkal jsem i auto v protisměru... Párkrát se mi stalo i to, že jsem narazil do neviditelného auta - rozuměj tak, že na široko daleko prázdné cestě jsem narazil do 'ničeho' a spustil tím policejní honičku. Zřejmě TDU občas zazmatkuje a nascriptuje auto do hry přímo vám pod kola, jinak si to nedovedu vysvětlit...

Celkově jsou to ale jen malé neduhy na to, aby nějak změnily můj názor na hru jako celek. TDU mi zatím splnil většinu snů, které jsem kdy o závodních hrách měl.

Pro: Grafika, reálnost prostředí, modely aut, zvuky motorů, neobvyklé závodní disciplíny a úkoly, motorky.

Proti: Bugy, silnice...

+14