Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nikopol: Secrets of the Immortals

25.09.2008
54
12 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Nikopol: Sercrets of the Immortals je lineární adventura pro fanoušky mysteriózního sci-fi a dystopických děl. Systém hry částečně připomíná starší adventury ve stylu interaktivních filmů, jako je například Atlantis: The Lost Tales. Vaše postava stojí vždy ve středu místnosti a vy se můžete libovolně rozhlížet po okolí, nicméně pohyb/přesun do dalších místností je skokový. Svým způsobem jde tedy o point and click adventuru z pohledu vlastních očí.

Hra je založena na komiksové trilogii Enki Bilala o totalitní diktatuře první poloviny 21. století konfrontované se zásahy egyptského božstva. Příběh začíná v roce 2023, kdy se nad Paříží vznáší vesmírná loď připomínající pyramidu. Hlavní hrdina Alcide Nikopol se dozví, že jeho nezvěstný otec může být stále na živu a rozhodne se ho najít.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 45
White Birds Productions nebylo nijak úspěšné studio, ale protože za ním stál Benoît Sokal, musel jsem adventury od těchto vývojářů vyzkoušet. Paradise i Sinking Island za hraní stály, Nikopol jsem však dlouho odkládal a nejspíše jsem věděl proč. Mimo to, že se ovládá jako Mystovky a pohled na dění na obrazovce je tak z vlastních očí, tak mě nelákal ani příběh. Že se zrovna na tomto titulu nijak nepodílel Sokal je bohužel hodně znát.

Ten nádech Pátého elementu díky létajícím autům je sice fajn, ale nějací mimozemští egyptští bohové jak vystřižení z Hvězdné brány a k tomu další prapodivní tvorové? Ne, to opravdu nejde brát vážně. Komiksy, nebo přesněji grafické romány, si určitě shánět nebudu. I když z nich hra čerpá jen částečně, nevěřím tomu, že by mě chytly. Paříž v roce 2023 pokud vím takhle nevypadala a stále nevypadá. Autor předlohy udělal chybu, že příběh zasadil do příliš blízké budoucnosti. Dle mě je ideální volit zasazení sto a více let od současnosti, protože i když se nic z toho třeba nevyplní, nikdo se tím nemusí trápit.

Jde o hrozně krátkou záležitost, což je ale ve výsledku asi dobře. Aktivních míst ani předmětů v inventáři není mnoho, takže zákysy hrozí snad jen u pár rébusů. I na ty se ale dá po menším tápání přijít. Akční pasáže jsou příšerné, naštěstí se hra před jejich započetím vždy sama uloží, a nemusel jsem tak štrachat manuálně uloženou pozici půl hodiny zpět. Ze Sokalova portfolia, kam česká Wiki Nikopol chybně řadí, mi zbývá už jen Amerzone. To ovládáním připomíná právě Nikopol a nejspíš proto jsem se do hry ještě nepustil. Někdy to však napravím.

Pro: nádech Pátého elementu, krátká herní doba

Proti: příběh, hratelnost, akční pasáže

+13
  • PC 55
ÚVOD
Bilalovo dílo mám velice rád a film podle něj už nějakou dobu patří mezi mé Top filmy.
Hru jsem poprvé hrál v demoverzi a uchvátila mě svou atmosférou, stylizací a prostě jsem si říkal že tohle musím mít ale pak se prostě nějak z mé mysli vytratila. Adventůrní hry mi byly v mládí zapovězené kvůli jazykové bariéře ale jako každý ,,pilný´´ student jsem postupem času tuto barieru prolomil. Tedy s odstupem let jsem se na toto dílko podíval. A byl to pohled mírně řečeno zklamaný.

ROZBOR
Atmosféra hry se drží jen na začátku kdy ještě nevíte co bude nasledovat.
Stylizace, zvuková stránka a celkové prostředí utopie je na výbornou i když ke konci hry to velice ztrácí jak na kráse tak hlavně na atmosféře.
Ve hře se zhostíte Nikopola Juniora (WTF!!)
Nevím proč se hra nedrží jak díla tak ani filmu (hlavní důvod proč lidé chtěli hrát) ale nabízí nám příběh nový který je absolutně nezáživný a nekorespondující s díly.
Celkem dobré logické prvky střídají takové ve kterých jednoduše budete postupovat stylem pokus/omyl. Nicméně některé puzzly jsou dobré a občas dají zabrat, ale není jich mnoho. Celková délka (3.hod) hře jen prospívá jelikož hru budete dohrávat jen z donucení jelikož je vše velice předvídatelné a čím déle jste v tomto světě tím více se chcete z něj už dostat. O konci hry už ani mluvit nebudu. GRRRR!!!

ZÁVĚR
Pro mě jako pro fanouška díla veliké zklamání. Atmosféra začátku vyprchává hned v další lokaci a jde stále dolů. Hlavně špatný příběh a utopené charaktery (Bohové,Jill a hlavně sám Nikopol!) dělá ze hry horší průměr a ani fandovské zapálení jí nezachrání.
Pro adventůrní hráče slabé, pro fanoušky klamavé.

BONUS
Remember the sight we saw, my soul, that beautiful, soft summer morning, round a turning in the path, a disgusting carcass........
(Jsem docela navnaděn na dalšího adventurního skeletona tak uvidíme co ukáže Dead Reefs)

Pro: Stylizace,úvodní menu,délka,některé puzzly

Proti: Příběh,puzzly pokus/omyl,nezáživné

+8