Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Operation Flashpoint: Dragon Rising

Operation Flashpoint 2

06.10.2009
12.11.2015
kompatibilní
60
65 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Operation Flashpoint: Dragon Rising je neoficiálním pokračováním Operace Flashpoint od českých Bohemia Interactive Studio, kteří už nemají právo na používání této značky (pokračují však v podobném duchu se svou Armou). Nynější majitelé práv, Codemasters, kteří se s BIS nepohodli, se proto rozhodli, že si udělají druhý díl sami. Jedná se tedy, po vzoru původní hry, o otevřenou vojenskou simulaci s důrazem na realismus.

Singleplayerová kampaň se zabývá několikadenní válkou mezi USA a Čínou na ostrově Skira vytvořeném podle skutečného ostrova Kiska, na kterém se našly obrovské zásoby ropy. O ropu se zajímá Čína, která vyplýtvala všechny své zásoby, a tak zaútočí a obsadí ostrov, který momentálně okupuje Rusko. To žádá o pomoc a USA odpovídá vysláním flotily na znovuobsazení ostrova. Skira má rozlohu přibližně 278 km čtverečních.

Hra se prezentuje jako realistická simulace, tudíž smrt může nastat po jediném výstřelu. Zbraně se chovají podle fyzikálních zákonů, takže kulky létají po balistické křivce a skutečnou rychlostí. Všechny objekty jsou ve hře zničitelné.

Hra obsahuje přes 70 zbraní a samozřejmě nemohou chybět vozidla. Těch je ve hře několik desítek a to jak těch pohybujících se po zemi (jeepy, APC, tanky...), tak i po vodě a ve vzduchu a všechna jsou ovladatelná.

Hra běží na upraveném EGO enginu (DiRT, GRID). Obsahuje samozřejmě také multiplayer a to jak v podobě CO-OP pro 4 hráče, tak v podobě módů Annihilation a Infiltration až pro 16 hráčů. Vývojáři slíbili uvolnění dalších módů po vydání hry.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Na první pohled je nová Operace Flashpoint jasně devadesátková hra. Na ten druhý už ne a je až k neuvěření, kolik nedodělku hra obsahuje. Díky tomu jsem se místy skvěle bavil a celý natěšený se vrhal na další misi, avšak byly tu i pasáže, když jsem měl chuť tvůrce pořádně proplesknout. Nutno dodat, že jsem celou hru (kampaň) hrál v coopu s JackemCZ, což může více či méně ovlivnit celkové hodnocení.

Už úvodní menu se skvělým hudebním doprovodem slibuje mnohé. Po připojení do hry následuje velmi pěkná a filmová animace shrnující veškeré okolnosti vedoucí ke konfliktu, ve kterém je děj Dragon Rising zasazen. Poté však přichází studená sprcha. Kdo očekává strhující příběh plný vojenské hantýrky a šílených zvratu, ten bude zklamán. Dragon Rising totiž nevytěžil z příběhu vůbec nic a to tak, že vlastně žádný příběh neobsahuje. Tvůrci připravili 11 více či méně rozsáhlých misi, kde hráč pomalu dobývá ostrov a tím to hasne. Nulová gradace, žádné vypjaté momenty a zapomenout můžete i na nějaké monstrózní boje. Tahle hra je pomalou taktickou akcí. Ale nutno podotknout, že velice zábavnou. Graficky hra vypadá nádherně a až na občasné nehezké textury se na DR krásně kouká.

Přestřelky jsou dost dobré, přiměřeně tuhé a rozdávání rozkazů také funguje, byť není zrovna šťastně navržené. Slyšel jsem stížnosti na rozložení checkpointů v singlu (nehrál jsem, nehodnotím) a mnohé určitě zarazí fakt, že v kooperaci NEJSOU checkpointy vůbec ŽADNÉ. Hraní naštěstí ulehčuje možnost (omezeného) respawnu, ale i přesto jsou některé mise neskutečně tuhé. Hra často žene hráče vpřed neviditelným časovým limitem (sejmi protiletadlové vozidlo, než přiletí vzdušná podpora apod) anebo rozkazem někoho ochraňovat (sejmi nepřítele v základně, než stačí zničit přijíždějící posily). Díky tomu mě hra místy nehorázně srala a měl jsem chuť ji vypnout a vymazat, protože opakovat celou misi po hodině hraní bylo značně otravné. A nestalo se nám to jednou.

I přesto, že spíše vyjmenovávám zápory, hra to rozhodně špatná není. Hraje se dobře, díky pěknému prostředí, které svou atmosférou vyloženě vtáhne, je střílení velmi zábavné. V coopu se zábava stupňuje, jelikož teprve tehdy jsou to pořádné taktické orgie. Nicméně díky absenci designově výraznějších misí a mnoha hratelnostních nedodělků hra jednoduše kvalit původní Operation Flashpoint nedosahuje. Tahle hra mohla být zatraceně lepší!

Pro: výborné přestřelky, atmosféra boje, krásná grafika (zejména v noci), pár povedených misí, hezké menu, hodně zábavný coop (za něj +10% v konečném hodnocení)

Proti: nevyužitý potenciál, mizerná AI, bez příběhu, absence sejvu v coopu

+18
  • PC 45
Po mnoha letech čekání jsem se dočkal a s obrovským nadšením si koupil nový počítač, konkrétně notebook. Okamžitě jsem chtěl zkusit nějakou hru, která mi na předchozím počítači nešla a oko padlo na americkou verzi Operace Flashpoint.

Dobrá, říkal jsem si, mohla by to být super příjemná akce. Recenze jsem samozřejmě ignoroval a říkal si, že i tak by mě mohla překvapit. Hru jsem si nainstaloval, zapnul a užíval si první momenty graficky vcelku ucházející hry a první hrané hry na mém novém počítači.

Samozřejmě jsem byl první minuty zaujatý. Říkal jsem si, jak je to všecko boží, že se to neseká, super hudba, zajímavé prostředí. Okamžitě jsem se do první mise dostal. Po chvíli jsem ale zaregistroval, že válečná atmosféra je absolutně mimo, že hra nemá prakticky žádný příběh a že to prostředí je pořád stejné a neměnné.

Ještě jsem to držel druhou misi a přemýšlel, jestli ta hra bude mít nějaký vývoj a nebo jestli je pořád tak šíleně stereotypní a její mise jsou tak brutálně nezajímavé. Nakonec jsem asi v půlce hry uvážil, že nemá smysl, abych tuhle hru hrál dál, když mě vlastně vůbec nebaví.

Byl jsem zklamaný. Těšil jsem se na taktiku, těšil jsem se na válečnou atmosféru a těšil jsem se na skvěle zkonstruované úkoly a pokud možno, tak příběh, který mě pohltí. Nedostal jsem vůbec nic a tak bych na závěr americkým tvůrcům moc rád poděkoval za to, jak snadno zkurvili českou značku a pojem Operation Flashpoint. Po téhle hře svět už nikdy nebude jako dřív a Operation Flashpoint už nikdy nebude pojmem kvalitního válečného simulátoru. Díky.
+17
  • PC 70
Tak mám už projetých pár misí a špatná hra to není.Zkrátka nekoná se styl CoD ala Rambo,je dobré hodně používat dalekohled,protože ikdyž vy zrovna v tom dalekohledu nikoho nevidíte,bot nahlásí pozici nepřítele a ten se vám zobrazí na mapě,čímž zabráníte slepému vběhnutí do nepřátelských pozic,což znamená smrt .Takže můj postup vypadal asi následovně.Utikáte od checkpointu směrem na další úkol a když jste zhruba těch 300m od cíle(vzdálenost k cíli se vám ukazuje),dřepnete si čučíte do dalekohledu,posunete se,zas čumíte a mezitím si můžete nastavit chování vašich kameraden(nestřílet,střílet na můj rozkaz.atd.)

AI nepřátel není zlá,ikdyž jsem už narazil na její výpadky,kdy nepřítel pouze stál a ikdyž jsem jej několikrát hitnul,tak nezareagoval,nebo hutná přestřelka mezi mým bojovníkem a rýžojedem,které dělila po pás vysoká zídka.
Ale jinak vojáci se kryjou,zaléhavají,plazí se,snaží se ošetřovat zraněné,obíhají vás ze zad,či z boku,takže člověk se opravdu při přestřelkách nenudí.
Hra disponuje početnou zásahovou zónou a damage je zde řešen chválitebně.Kulky zde mají reálnou rychlost a funguje zde balistická křivka.
Vojáka nezabijete ranou do nohy,nebo ruky,jen mu způsobíte krvácení,na které může umřít,ale od toho jsou zde lapiduši.Takže při zranění ruky,budete/budou špatně střílet,do nohy-nebudete moct běžet.
Headshot-Pokud vás někdo trefí na velkou vzdálenost do kebule a nebude to zrovna ráže 12.7,tak to ustojíte s krvácením,na menší vzdálenosti 100% kill.Hrudník je jen o stupínek "tuhší".
Z techniky jsem zatím ovládal gazíka a houmího s těžkým kulasem,ale vzhledem k ničivosti a přesností moderních zbraních se žádný Mad Max nekoná.Používám je výhradně k přesunu a to v místech,která jsem již vyčistil.
Můžete si také přivolat podporu a to leteckou,nebo dělostřeleckou,ale ne ve všech misích,to je pevně dáno.

grafická stránka je abych řekl trochu ubohá,hra barvama zrovna nehýří,vše je takové šedé,zelené,tmavé,opravdu moc barev tam není.Mě osobně to až tak moc nevadí,mě zajímají jiné aspekty u her,nebo konkrétně u téhle.To je věci názoru.
+13
  • PC 60
O spoustě věcí se říká, že je buď milujete nebo nenávidíte. Nic mezitím.
Nikdy sem nepochopil proč.
Původně sem to měl v plánu použít i v souvislosti s druhým Flashpointem. Jenže když člověk hraje druhý Flashpoint, tak je jako na houpačce. Chvilku ho miluje a nemůže se ho nabažit. Chvilku na to ho z celého srdce nenávidí a posílá do sedacích částí.

Druhý Flashpoint má tolik neskutečných, až přímo amatérských chyb, že to místy pěkné není. Proč pan „JÁ“ velitel nemůže chodit během zadávání rozkazů svým věrným vojákům? To je copak normální? Asi mu pan cvičitel na cvičišti řekl, že uprostřed boje se má vždy zastavit, uvařit si kávičku a v poklidu vydat rozkazy. Od toho pánove cvičitelé přece jsou. Rovněž dá rozum, že všechny budovy jsou během válečného konfliktu kompletně a do čista vystěhované. Na stěhování během válečných konfliktu se přece vždycky najde čas. Vedle toho si už nikdo nevšimne, že budova je jen jedna spolu s kamarádkami ctrl a c.
„Když se na to vyflákli oni, tak já na to peču taky.“ si nejspíš řekl animátor. A tak vznikly geniální, prozaické scény, kdy si voják s injekcí v ruce klekne vedle zraněného a zamyšleně hledí do dáli. Krásné. Za pár vteřin je hotovo a kluci mohou opět hopsat po louce. Pardon, hopsat vlastně ne. Vojáci zásadně každý kámen obchází. To dá rozum. Kámen studí.
Stejně tak asi musí studit zamrzlé mozečky v hlavičkách mých (ne)věrných spolubojovníků. Proč by povely, které jim říkám, dělali okamžitě, když je můžou udělat až za chvíli. Na co se léčit hned, když to jde i při palbě nepřítele. Proč zadávat defenzivní postup, když stejně začnu střílet po všem, co vidím.
A ještě jen taková blbina. Ukládání. Koho zajímá ukládání, že. Na co je ukládání? Spravný voják neukládá! Tudíž tu máme krasný systém checkpointů, vzdálených od sebe podle toho, jak se pan designér zrovna ten den vyspal.

To všechno a ještě mnohem, mnohem víc, jsou věci kvůli kterým druhý Flashpoint při hraní nenávidím a hryžu si nehty.
Pak tu jsou ale věci kvůli kterým ho miluju. Není jich sice moc, ale jsou. Ona je vlastně asi jen jedna. Atmosféra.
Atmosféra s velkým A na začátku i na konci.
Díky nasvícení a bůhví jakým filtrům a fíglům působí druhý Flashpoint při hraní famózně. Nádherně provedené lesíky, vysoká tráva (!), kde po zalehnutí nevidíte ani ň, fantastické kouřové efekty, parádní přestřelky, svištění kulek, provedení zbraní, zvuk střelby…
Nebýt vygumované umělé intelegence na obou barikádách, tak je to neskutečně autentický zážitek. Autentický dle filmového vnímání. Band of Brothers anyone?
Jenže jen o grafice to není. Grafika samotná je chabá. Vše dělá ono nasvícení a provedení.

Spousta věcí je totiž na druhým Flashpointu chabá. Ubohá. Poloviční. A nedodělaná.
Většina prvků je odfláklá a nedotažená do konce. V tolika lidech a za takovou dobu by člověk čekal víc. Mnohem víc. Mohla to být výborná hra po všech stránkách. Takhle má jen jednu. Za to obrovskou.

Pro: Famózní atmosféra, parádní přestřelky, vcelku zajímavé mise

Proti: Spousta nedodělků a polovičatostí, stupidní ukládání, tupá umělá inteligence

+12
  • PC 50
ARMA 2 se ukázala jako zabugovaná nedomrvená hovadina, tak jsem doufal, že si spravím chuť pokračováním Flashpointu, které vypadalo, že by mohlo být stravitelnější (prostě víc cool a pro masy). ARMU 2 jsem vydržel hrát dýl. Už to samo o sobě považuju za dostatečně výstižné.

Po rozehrání je na hráče vychrlena cool heslovitá prezentačka ála CoD5 o historii ostrova, na kterém se hra odehrává a pak najednou jsem na ostrově, velím dalším asi třem vojákům, a s grafikou na max je vše hnusné, nudné prázdné. Do vysílačky mele někdo cosik o úkolech a já dostávám kontrolu nad panákem.

První problém - žádnej cvičák. Přestože má hra tři prdele klávesových nastavení a nějaký podivný systém vydávání rozkazů, neobtěžuje se vás ani v nejmenším vás s nimi seznámit. Prostě místo vojína na cvičáku rovnou velíte 4členné jednotce a nejbližší cíl je 600m táhle, hlavní o dva kilometry dál. Takže běžíme hnusným otevřeným prostranstvím směrem k prvnímu cíli.

Cca 200m před prvním cílem omylem vlezu do zadávání rozkazů, v nastalém chaosu se pokusím potvrdit cokoliv levým myšítkem, ale na to samozřejmě maník vystřelí a nepřátelské jednotky se začnou pohybovat a střílet naším směrem. A já je nevidím, protože jsou na svahu proti nám mezi stromy a tyhle stromy jsou pro mě při téhle vzdálenosti jen šedivý neprůhledný flek.

Zabiju asi tři žluťáky, kteří vyběhli až k předním stromům, kde už na ně bylo vidět. (Zbylí vojáci dohromady sejmuli asi dva.) Sám už mám nějakou červenou obrazovku a hra mě vyzývá k léčení. Zalezu za strom do křoví (btw vůbec jsem nezaznamenal že by fungoval crouch) a podle nápovědy "vyberte lékárničku a držte fire dokud se nezotavíte" zkouším číselné klávesy - pod jednou z nich nejspíš bude. Postupně jsem vytáhnul pistoli a dokonce kudlu, která je podle xxxfuckera úplně nahovno. Mezi každou výměnou zbraně uplynulo vždy několik vteřin, kdy panák dělal jednoduše hovno. Lékárničku jsem nenašel, nějaký žluťák mě dřív killnul.

Tak jsem si řek, že tohlwe nemám za potřebí a vybodnul se na to. Někdo by měl vzít jedničku, omladit grafiku, přidat častější savy a dál na nic nešahat.

Pro: ... myslim že se mi líbila hudba v menu

Proti: všechno co jsem viděl. (z doslechu se zdá, že patrně i to, co jsem neviděl)

+9 +12 −3