Obyvatelé umírající planety Kharak jsou staletí zmítáni válkami. Když se však ukáže, že Kharak není jejich rodnou planetou a v poušti je objeven vrak lodi, obsahující mapu cesty na Hiigaru - jejich domov, jednotlivé klany se usmíří a začnou společně stavět ohromnou mateřskou loď, která je má na Hiigaru dopravit.
Homeworld byl jednou z prvních (první?) real-time strategií zasazených do zcela volného prostoru, ve kterém je možné pohybovat se ve všech třech dimenzích. Hra se orientuje téměř výhradně na boj vesmírných plavidel různého typu, přičemž právě skutečná trojrozměrnost a absence téměř jakýchkoli překážek má za následek zcela jiný způsob válčení, než je v běžných RTS k vidění. Mimo jiné hra nabízí na svou dobu výtečnou audiovizuální stránku a taktéž (na strategii) nečekaně kvalitní příběh.
Později následoval stand-alone datadisk Cataclysm a v roce 2003 druhý díl.
@sxg (01.03.2015 11:09): Myslím, že je jen limitovaná edice a dostat se k ní asi nebude možné (pokud ano tak zkus Amazon).
Pro: Atmosféra, zpracování vesmíru, děj, soundtrack, vizuální zpracování, práce s emocemi
Proti: Nemožnost automaticky vytěžit suroviny po splnění úkolů, Taidané mají stejnou kampaň jako Kushané (dějový nesmysl), předopslední mise je tak trochu rozbitá