Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

The Lord of the Rings Online: Shadows of Angmar

The Lord of the Rings Online

24.04.2007
78
57 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
free to play (dříve placená hra)
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

The Lord of the Rings Online: Shadows of Angmar je první online hra na motivy knižní předlohy spisovatele J. R. R. Tolkiena (která byla i zfilmována) a hráč má jedinečnou šanci prožít, v jednom z nejvíce povedených fanatasy světů, příběh postavy, kterou si vybere na začátku hry. Volíte si rasu (elf, hobbit, trpaslík, člověk) a dále povolání, kterých je ve hře celkem sedm a můžete se stát postupem času mistrem ve svém oboru. Celý svět je tvořen dle knihy a to i příběh - vašim cílem bude hlavním hrdinům v jejich putování do Mordoru kvůli zničení Prstenu trošku pomoci. Questy plníte sami, nebo ve skupině. Questů je ve hře mnoho a jsou velice různorodé, to se dá říci i o lokacích - vydáte se třeba do oblasti obrovských jezer nebo zasněžených oblastí v horách, které jsou neustále obklopovány sněhovou závějí.

Důraz je kladen na hru ve skupině - téměř polovinu questů tvoří skupinové questy, na které je nutné zformovat vlastní fellowship a vypravit se za úkolem ve třech až šesti lidech. Hrát se sice dá i osamoceně, ale přijdete o řadu zajímavých úkolů. Navíc není nic snazšího než na společném LFF (Looking for Fellowship) komunikačním kanálu zavolat, že hledáte lidi do party, nebo požádat o pomoc v Kinshipu (vaší "guildě"). Hra vyžaduje alespoň základní znalost anglického jazyka, i když přítomnost českých a československých Kinshipů umožňuje hrát i lidem s malou anglickou slovní zásobou.

18. listopadu 2008 byl vydán první datadisk The Lord of the Rings Online: Mines of Moria s herním obsahem pro postavy na levelu 50 (= max. level postavy v Shadows of Angmar). V době vydání datadisku byl odhadován počet platících hráčů na evropských a amerických serverech dohromady na cca 500.000 - 1.000.000. Vydavatel tyto informace neuveřejňuje.

Hra je od podzimu 2010 free to play, čítá čtyři datadisky s pátým ve vývoji.


Poslední diskuzní příspěvek

Tak jsem se zase vratil do lotro. Hraje nekdo taky? Zacal jsem od nuly a jsem ted skoro na 60. levelu v Morii. Mam guardiana a jedu red dps. Kam nabehnu, co natahnu, to lehne. Bavi me probehnout mistnost nebo tabor a pak naraz vsechny zabit. S tim tanky obrnencem je to jina pisen. Kdyz jsem pred lety hral burglara, tak zabit dva tri moby zaroven byl dobrej vykon. Nejhorsi pak jsou ty hluchy mista, kde je mezi mobem 20 metru vzduch a ne nejaka groupa orcu :D opet (vracim se do hry a jedu od zacatku prubezne) atmosfera bozi. Porad tipam screeny, svet je obrovskej a plnej nadhernych lokaci. A pristi rok bude dalsi datadisk..

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 85
Narodila jsem se do rodiny, kde se často vyprávělo o Bandobrasovi z rodu Took. Dokonce i u nás doma byl jeho portrét a náš strýček, který nás pravidelně navštěvoval, hovořil často o jakýchsi hrdinských úspěších z jediné bitvy, kterou naše krajina zažila. Už od mala jsem slýchávala v naší rodině historky a vtípky s golfovou holí, ale nikdy v tom nebylo bez kontextu jasno. Během častých rodinných sešlostí se o velkém Bullroarerovi neustále hovořilo, bylo to jedno ze stěžejních témat, na které vždy došlo. Prostě taková povídačka. My rádi povídáme.. a jíme. V našem krásném Kraji se vůbec všemožní lidé rádi pravidelně setkávají. Pořádáme hostiny, chováme svá zvířátka, pěstujeme záhonky. To jsou naše zvyky. Co taky jiného, je to tu samá zeleň! Ale je krásná. A naše. Možná právě kvůli všemu tomu vyprávění a současném klidu jsem vždy toužila po dobrodružství, o kterém se vypraví, a proto jsem se v jistou chvíli rozhodla vypravit se za řeku Brandywine jako to udělal samotný Bilbo před 60 lety..

/roleplay story off

Kraj je skutečně nádherné místo a odpovídá představám, které si ze světa Středozemě jako fanoušek filmů nebo knih uděláte. Samá pohodička, jídlo, problémy v podobě zatoulaného hobbita, zlobivých dětí nebo smrti nějakého dobytka. Jak se hráč dostává blíže k problematickým místům, může si všimnout vykreslených změn v okolí.

Ve hře fungují klasické npc questy, příčemž je zaveden i systém tzv. epických questů, které jsou rozděleny na knihy a kapitoly. Tento příběh je nepovinný, ale jak už název ''knihy a kapitoly'' napovídá, koresponduje s kompletním příběhem světa/lokalit, který toho hlavně z pozadí nabízí více než dost.

Od jistého levelu se hráčovi odemyká možnost získat a nosit legendární předměty, které lze různě upravovat a především dále vylepšovat. V momentě, kdy hráč daný předmět používá, veškeré získané zkušeností získává nejen postava hráče, ale i konkrétní nošený předmět, který posléze ze získaných levelů je možné skrze runy a levely rozvíjet.

Model hry je f2p, to znamená, že bez jakékoliv investice si je možné hru vyzkoušet a hrát. Ovšem není prakticky (nikoliv teoreticky) možné ji hrát naplno stejným způsobem, jako kdyby se zaplatilo.

Z různých MMO, které jsem mohl vyzkoušet, jsem v této hře poprvé zkusil číst všechny texty questů. Z tohoto nápadu se zrealizovala skvělá herní zkušenost, ze které jsem byl příjemně překvapen. Přineslo to novou dimenzi požitku a působnosti světa.

Edit; přidání několika fotek ze hry:
The Shire
Weathertop
Evendim
Rivendell
A vchod do.. :)

Pro: grafika na max (vzhledem ke stáří), příběh, svět, jiný feeling, vhodné pro casual hraní

+9
  • PC 90
Mno. Onlinovek už jsem pár hrál, některé mne bavili více, některé méně, některé vůbec. Kupříkladu se mi líbilo WoWko, ale kazila mi to jedna věc. Totiž ať jsem hrál nebo ne, platil jsem stejně. Pokud jsem v měsíci odehrál jeden den, musel jsem zaplatit úplně stejně, jako když jsem hrál každý druhý den. A to u LOTRO není. Začal jsem ho hrát při přechodu na free to play, protože jsem se ho skoro až bál. Hraji buď tanky, nebo healery a on takovej healer, co léčí ostatním brnkáním na kytaru... Je trochu podezřelý...
Začnu zápory. První bude opravdu ten minstrel. Znám pozadí vzniku této postavy, ale to to proboha opravdu jinak nešlo, než aby všichni bojovali, meče a sekyry zvonili, štíty kryly, kosti praskali a já za nimi poskakoval a pískal na píšťalu, nebo drncal na harfu??? Je to otravnější, než to zní. Není to špatná postava, hraje se skvěle, taková Coda of Fury do držky nepotěší sebesilnějšího soupeře, ale způsob sesílání je hroznej.
Co dál? Asi bugy, které dokáží silně otrávit. Nikdy nezapomenu na jeden, který se mi stal s trpasličím Guardianem. V téhle hře dostáváte tituly i za to, když neumíráte, takže se snažíte zůstat naživu. Pokud jednou zemřete, váš postup se v tomhle zastaví, žádný další titul nedostanete, prostě smůla. A smrt dříve nebo později přijde, jen jde o to jak. A já si takhle s trpajzlíkem metelím mezi bandu nepřátel, odchytávám je po jednom, protože nejsou žádní slaboši, pak se vrhnu na bosse, domlátím ho, vrhnu se na dalšího potvoráka a ejhle... Po celých dvou sekundách se boss respawnoval a vrhl se na mě. Jenže já byl oslabený z předchozího boje s ním, takže tenhle jsem už prostě nezvládl. Dalo se dělat jediné, jít si dát studenou sprchu, aby mi nerupla pumpa, protože jsem vzteky málem kousal do klávesnice. On se normálně tak rychle neobjevuje, tohle byl prostě bug, který mne stál mnohé. A něco takového opravdu otráví.
Poslední bych asi jmenoval stereotyp. Já vím, hra se mu brání, seč může, je skoro v každé hře, ale zápor to je. Časem se prostě všechno začne opakovat, i když jsou úkoly rozmanité. Někdy až moc. Úkol typu "běž se představit" dokáže být únavný, protože se představujete snad každému ve městě, i kdyby to byl sebevětší bezďák. Jenže kdykoliv něco trvá dlouho a není to lineární, stereotypu se nevyhnete. A LOTRO s ním bojuje statečně, proto to beru jako malý zápor.
Klady jsou lepší. Třeba Turbine pointy. Znáte to, máte f2p, chcete peníze a myslíte i na to, že někdo jako já je taková krkna, že se mu nechce platit měsíční poplatek. Tak prostě dáte bonusový obsah za speciální měnu, která se kupuje za tvrdé valuty. A v tom je LOTRO dost zvláštní. Za určité věci dostáváte Turbine pointy zdarma. Fascinující. Dá se s nimi vystačit, můžete si koupit vše základní a hra se tím stává velmi přátelskou, na rozdíl od SWTORu, kde chtěli prachy pomalu i za chůzi. Tady se z vás snaží vymámit peníze datadisky, rozšiřujícím obsahem a tím, že vás hra prostě baví. Chce se vám platit? Vítejte. Nechce? Však ono se to nezblázní. Velice originální přístup, který hru posouvá výše.
Zdůrazním i svět, ve kterém se hra odehrává. Pokud znáte Tolkienovu Středozem dobře, bude vaše srdce plesat. Není nic krásnějšího, než potkat postavu z knihy, kterou jste četli tolikrát, že jí skoro považujete za starého známého. Tady je snad každý z knihy, včetně Toma, který chudák ani ve filmu nebyl. Prostě nádhera.
Hudba. Hudbu nebudu hodnotit špatně. Hudba má podkreslovat děj, ale nesmí rušit. Ideální je hudba taková, kterou vnímáte v pozadí, ani netrhá uši hrůzností, ani neruší. Prostě jeden ze sloupů podepírající celek.
Postavy jsou taky ucházející, není jich málo, placené jsou jen dvě a ty neplacené pokryjí vše, na co jste u MMORPG zvyklí.
Takže nějaký souhrn. LOTRO je báječná hra, kterou stojí za to zkusit, protože vás to nic nestojí. Zkouška nebude demo, protože vám umožňuje vyzkoušet si ji naplno. Nebude vás omezovat, protože jste socka, rozdíl mezi platícím a neplatícím hráčem ze začátku ani nepoznáte. Je dobře vymyšlená, obsahuje pár novinek a hlavně se na ní dělá. Měl jsem v ní skoro rok přestávku a teď nevěřícně sleduji, co všechno se změnilo. A jsem spokojen...

Pro: svět Tolkiena, hratelnost, zpracování

Proti: minstrel!!!

+6