Mysterious Journey II: Chameleon je pokračování titulu Schizm: Mysterious Journey od vývojářského studia Detalion. Jde o 3D adventuru ve stylu Myst. Pohybujete se po předem daných bodech, na nichž se lze kolem dokola rozhlížet a interagovat s okolím. Chameleon je založen převážně na hádankách, které tvoří středobod hratelnosti. Hra je postavena na enginu Jupiter, jenž pohání např. hry ze série NOLF.
Sen se probouzí z hibernace na vesmírné stanici obíhající okolo planety. Přivítá ho nahrávka stará více než dvě stě let, tvrdící, že zkáza na planetě pod ním je jeho dílo a že bude potrestán. Stanice se má stát jeho hrobkou a za 16 dní spadnout na planetu. Sen však ztratil paměť, a tak nechápe, jakou vinu na tom všem nese. Než mu to stačí zařízení říci, zničí se.
Planeta, nad kterou Sen krouží, byla kdysi prosperujícím a nádherným místem. Když však přiletěla do planetárního systému loď, rozdělili se obyvatelé na dva tábory: ty, jež chtěli navázat kontakt a ty, kteří nechtěli. Následný globální konflikt zpustošil celou planetu a ponechal jedinou obyvatelnou kotlinu, kde se nyní soustřeďují zbytky civilizace. Sen se nyní musí osvobodit z lodi a pomocí chameleonské technologie, umožňující na sebe vzít jakoukoliv podobu, se infiltrovat do tábora obou frakcí a přijít na záhadu tohoto světa.
Z této hry si pamatuji jeden z prvních puzzlů, kde hráč musel neustále lézt po žebříku na nějakou plošinu, aby si vůbec zkontrolovat co před chvílí udělal. Úhel kamery frustraci jen zvyšoval, takže jsem se na to vykašlal. Ještě že je ta doba 3D experimentů dávno pryč...