Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Mass Effect 2: Overlord

Mass Effect 2: Nejvyšší vládce

15.06.2010
18.01.2011
14.05.2021
kompatibilní
75
165 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
rozšíření
Multiplayer
ne

Overlord je po Kasumi's Stolen Memory druhým větším placeným DLC pro sci-fi RPG Mass Effect 2. Děj se odehrává v nové oblasti o pěti úrovních a součástí hry jsou i dva nové achievementy.

Shepard a jeho tým je poslán, aby prošetřil výzkumnou základnu Cerbera, která se záhadně odmlčela. Na místě Shepard zjistí, že Gethové obsadili základnu. Jediný přeživší je vedoucí výzkumu Archer, který Shepardovi popíše danou situaci: Při experimentu, jehož cílem bylo propojení člověka s virtuální inteligencí, se vytvořil nebezpečný hybrid "Overlord VI". Shepard se tak musí infiltrovat k VI (virtuální inteligenci) a vyřadit ji z provozu, nebo se tato vražedná inteligence rozšíří mimo planetu a způsobí zánik dalších systémů.


Poslední diskuzní příspěvek

@JohnCZ (24.10.2020 12:28): Nomad byl asi jedinou věcí na Andromedě, ke které jsem neměl výhrady. Jezdilo se v něm krásně, nejvíc vzpomínám na asteroid H-047c, tam to byl krásný ME1 feel, který se sice rychle vytratil a šlo se zpátky k normálu, ale dokázal tu hru hezky oživit.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Strašidelné DLCčko Overlord se může pyšnit jednou z nejlepších atmosfér ze všech dvojkových přídavků. Velký podíl na tom má fantastická skličující a znepokojivá hudba od výborného Christophera Lennertze, jenž dává hráčovi jasně najevo, že na oné cerberovské stanici se stalo něco opravdu strašlivého. Přidejte k tomu ještě jako hl. záporáka posedlou virtuální inteligenci, která má ve zvyku na vás rozhněvaně zařvat tak prudce, že během hrání nejedenou vyskočíte z křesla, a máte o zábavu postaráno. Jo a musím říct, že když jsem během prvního hraní v jednom z jejích výkřiků rozeznal větu: ,,Make it stop!", úplně mě zamrazilo v zádech.

Souboje jsou zde mířené jen a pouze proti syntetickým nepřátelům, nejsou nijak zvlášť nudné, ale zároveň ničím moc nepřekvapí, je to takovej silnej průměr. Já jsem byl ale v jednom ohni, poněvadž u každého konfliktu hrál takskvělý bojový track , o kterém mi při prvním poslechu bylo okamžitě jasné, že poputuje do mého OSTového výběru. A bylo tomu tak. Naprosto vynikající je taktéž vozítko Hammerhead, se kterým jsem blbnul jak divej, tak spanile plynulou a příjemnou jízdu jsem už dlouho nezažil. Jen vydrží pěkný hovno, proklínám váš, posedlé turrety! ... a lávo jedna pitomá!

Overlord je povedené DLC s pěkným děsivým příběhem a ještě lepší atmosférou. Když bych ale na něj kouknul objektivním okem: Škoda těch silně průměrných soubojů, ještě to mohlo být víc okořeněný. Každopádně v herním závěru opět udělal své můj 920-Cain, díky němu jsem měl finální fight doslova během minuty hotový. Já na ty atomovky prostě nedám dopustit.

Pro: Atmosféra, hudba, příběh, Hammerhead

Proti: Dost průměrné souboje, parťáci němí

+23
  • PC 80
Tohle DLC mě mile překvapilo. Odklon k více strašidelnějšímu pojetí mise mě bavil a speciálně poslední část tohoto rozšíření mě držela v krásném nejistém napětí, kdy se virtuální inteligence znovu projeví a ukázala, jak nebezpečně může tato inteligence převzít kontrolu nad věcmi, o kterých si myslíme, že je ovládáme my, lidé. Samotné vyústění příběhu sice nebylo ničím překvapivým, ale i přesto hodnotím příběh kladně a dokázal mě táhnout vpřed.

Samotná hratelnost se velice od předešlého hraní ME2 nelišila. Někam dojít, postřílet a jít dál. Co mě ovšem bavilo, tak bylo přemisťování pomocí vznášedla Hammerhead. Zvlášť poté, co jsem po několika pokusech projít přes lávu zjistila, že umí i "vyskočit". Navíc oceňuji, že jsem se tak díky vznášedlu dočkala prvního delšího pohybu po planetě vůbec, co se týče druhého dílu.

Atmosféře dost napomáhá povedená hudba, ale bohužel musím zmínit i drobnost, která ovšem v důsledku drobností není a která onu atmosféru poněkud sráží. Schválně jsem vzala na tuhle misi společníky Tali a Legiona a těšila se, co mi k událostem řeknou. No, vůbec, ale vůbec nic. Neřekli jedinou větu a kdybych misí prošla sama, tak to vyjde nastejno.

Pro: jiné pojetí mise, hudba, příběh

Proti: společníci neřeknou jedinou větu

+23
  • PS5 75
Overlord DLC pro ME:2 dokonale vystihuje můj dlouhodobý love/hate relationship se studiem BioWare . Na jednu stranu toto DLC obsahuje jednu z nejlepších zápletek a atmosferických misí, které v celém druhém dílu najdete, a na druhou stranu je 50% DLC nafouknuté debilním nesmyslným obsahem v podobě tentokrát létající variace na všemi právem nenáviděné Mako. Celé DLC působí, jako by je dělaly dva oddělené a na sobě nezávislé týmy a na konci produkce tyto dva projekty prostě někdo slepil dohromady.

Vznášedlo Hammerhead a všechno s ním spojené je jen generický balast, který by zasloužil komplet vzít a vyhodit na hromadu hnoje, kam právoplatně patří všechny mise v Maku z prvního dílu. Co mě ale zaráží je, že v momentě, kdy se dostanete do interiéru - obzvláště do stanice v havarované Gethské lodi - jako by jste najednou hráli jinou hru. Prezentace příběhu a dramaturgie je skvělá, atmosféra perfektní a levely jsou rozmanité a dobře postavené a navržené, zvlášť druhá a třetí část. Samotné vyvrcholení příběhu mě odrovná pokaždé, když toto DLC hraju, i když předem vím o co půjde. I tady se najde pár přešlapů, jako další pokusy BioWare o nějakou formu "puzzle" mechanik, které jsou opět spíš k smíchu, ale v porovnání s Hammerheadem se jedná o geniální vložku.

Je škoda, že tohle DLC obsahuje tolik odpadního obsahu, který celkový dojem kazí. Kdybych měl hodnotit odděleně, dám asi 40% a 90% ... takže střelím do středu. Tohle DLC by snadno mohlo být tím nejlepším v sérii Mass Effect, ale díky špatné mezi-výplni u mě pořád vede Citadela.



Q̶̨̓͜Ȕ̴̱̬͋̌̈̀̍I̷̪̲̳̱͊̒̀ͅE̶͔͇̪͖͖̹̣̝̖̦̖̜͐́̎̔̋̊̍̃̌̽͘T̷̛̝̻͎̹̉͒̊̿̈͑̎́̕͠͠ ̸̨̍́̇͝P̸̡̤̤̞̼͓̦̩͇͔͙͍͓̑̅̈́̀̊̀̀̋͘Ļ̷̙̼̣̪͚̲̟̲̻̹̾̀͂̓̀̀́̅̐̚͜͝Ȩ̵̢͓̣̤̫̜̟̭̙̠̀̅̾̔͒͗͛̅̓͋̚͠A̷̹̣̫͎̟̗̳̼̼̥̠̹̩͍̤͐S̴̳̙̮̖̊̅͆̓̾̐̓̀͐͊̌̓̂̕͠Ę̶̳̖̣̔̐͋̈́̌̈́̊̈́̇̈̀̈́̉ ̷̹̥̌́̓̒̄͊͝M̶̜̯̞̙͚͕̮̟͓̈́ͅÃ̵̬͔̖̪͚̰̝̗͇̺̘͒͌͑̆̆͛̾̚͝͠Ǩ̵̡͍̯͉̼͋̒͒͐̽͛̉͐͜Ȩ̶̡̪͔͎̼̼̖͕̘͕́́͌̍̇͜ ̴̛̹͈̗̣̯̂͂̐͌̈́̐͜͝͝Í̷̟̜͖͈̤̓̐͐̔͜T̵͕̗̥̖̩͙̝̄̈́͌̓́̃̒͑̐ ̵̬̰̱̤͙̙̼́̈́́̔͑̍̀̅̿͌̿̈́̑̈́̐Ṣ̶̡̨͓̝͇̰̭̤̦̼̬̠̓̍̄͐T̷̫̲̈́͐͐̄͌̌͌̌̌̂̿̕̕͘̕Ö̴̯̙̰́̽̐̍̅̀́̋͊̈́̏̚͝͝͝Ṕ̴̨̢̛̞̝͙̥̥͚̤͈̃̎̀͊̐̓̐̚͠ͅ

Pro: Příběh, atmosféra, interiéry,

Proti: Vznášedlo Hammer-me-in-the-head, exteriéry

+17
  • PC 75
Začátek, kdy přiletíte na Cerberovskou stanici, vám začne připadat jako další nepříliš zajímavé a generické DLCčko, o chvíli později se dostanete na druhou ze čtyř stanic a DLC začnete proklínat, protože z něj začne čpět nuda všemi směry - level design, nepřátelé, náplň. Strašné. A tak strašně moc vás hra splete.
Cokoli, co bude potom následovat, je totiž alespoň o 100% lepší. Návštěva spadlé gethské lodi má přinejmenším atraktivní atmosféru, navíc obsahuje i jeden puzzlík (ano, dostal jsem se do doby, kdy oceňuji jeden jediný puzzle, smutné); nakonec se dostanete do stanice, kde se celý projekt Overlord (tedy Vládce) odehrává. Chvíle, které strávíte v jakémsi 'matrix' módu, až duchařská atmosféra - to všechno je naprosto skvělé! Co chválím nejvíc, že to šlo i bez přemíry akce.
Nejsem si jist, co všechno DLC do hry přidává, takže raději tady skončím konstatováním, že po úvodním rozladění jsem nakonec byl velice překvapen, jak dobrý zážitek si odnáším.

Pro: Druhá polovina DLC (stanice Prometheus a Atlas).

Proti: První stanice celkem nic moc, druhá naprosto příšerná.

+14
  • PC 85
Overlord, aneb hororové DLC do ME2. Ne teď si nedělám srandu, během hraní tohoto DLC sem měla opravdu nahnáno a srdce mi bušelo o sto šest. Z toho jasně plyne, že největším kladem přídavku je ojedinělá atmosféra, o kteou se zaručily skvěle napsaný příběh a hudba. Dále stojí za zmíńku nádnerné a různorodé lokace. Jediným mínusem pro mě byla nutnost použití vozítka Hammerhead, které je ještě horší než Mako (ano, skutečně něco takového existuje).

Pro: příběh, hudba, atmosféra, nové lokace

Proti: Hammerhead

+14 +15 −1