Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Mass Effect 2: Lair of the Shadow Broker

07.09.2010
18.01.2011
14.05.2021
kompatibilní
84
210 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
rozšíření
Multiplayer
ne

Lair of the Shadow Broker je šestým větším stahovatelným přídavkem pro akční sci-fi RPG Mass Effect 2, které se tentokrát soustředí na hlavní příběhovou linii.

V tomto DLC spojí Shepard síly s Liarou T'Soni, členkou týmu z prvního dílu, aby jí pomohl vyrovnat nevyřízené účty s nechvalně proslulým a přesto velice záhadným Shadow Brokerem, obchodníkem s informacemi. Liara samotná se s ním střetla již krátce po Shepardově zmizení, ale nyní po necelých dvou letech věci opět nabírají obrátky a proti Shadow Brokerovi stojí nejenom Liara, ale i Shepard s jeho týmem, a dokonce i samotný Cerberus.

Lair of the Shadow Broker umožní hráči poprvé v druhém díle bojovat bok po boku s Liarou a případně také pokračovat v navázaném romantickém vztahu. Tento stahovatelný přídavek také připravuje některé příběhové linky třetího dílu trilogie Mass Effectu.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
S DLC je to těžké - chápu, že pokud by musela být tahle kapitola součástí původní hry, projevilo by se to i na datumu jejího vydání, ovšem nejsem si jistý, jak by fungovala, kdybych si koupil a hrál ME2 hned v době vydání a pak si až s velkým časovým odstupem dal tuhle, byť chutnou, tak pořád jednohubku.

Když ale budu hodnotit Shadow Brokera v kontextu původní hry, jak jsem jej hrál, musím uznat, že bez něj by byl Mass Effect 2 znatelně chudší. A to ani ne tak po stránce herní doby (i když ty 2-3 hodiny zase nejsou tak málo, vezmu-li v potaz herní dobu některých "plných" her), jako po té příběhové. Tohle dobrodružství totiž platí za jednu z nejparádnějších misí ve hře - děj má (hlavně zpočátku) skoro až mafiánský nádech, ve kterém není nouze o nepříjemná překvapení a celé to pak uzavírá docela vyvedený příběhový zvrat. Samotná akce je jinak velmi slušná (arkádová Fifth Element-like honička mimochodem potěší) a zdobí ji hlavně atmosféricky úchvatná přestřelka "v oblacích".

Jako samostatná hra se to sice fakt počítat nedá, ale skoro by se dalo říct, že pokud jste Lair of Shadow Broker nehráli, tak jste Mass Effect 2 nedohráli.
+27 +28 −1
  • PC 85
Konečně jsem měla možnost trávit více času se svým drahocenným společníkem z prvního dílu. Liara už není tak nesmělá, jakou si ji pamatuji z dob, kdy neustále posedávala ve své kajutě na Normandy u počítače, naopak si vybudovala vcelku dobrou kariéru. Za ty dva roky, kdy jsem byla mrtvá, se v jejím života udála spousta věcí, do které moje osoba Sheparda až tak nezapadala. Moje nadšení ze setkání zchladil její odstup aneb není čas na řeči, je třeba najít Shadow Brokera.

Po úvodní střelbě a ne až tak nečekaném obratu v ději jsem se dostala k vynikající honičce v oblacích. Byla to zábava (včetně Still better than Mako) a vděčím vývojářům, že udělali plavidlo trochu více nezničitelným, neboť jsem samozřejmě při první příležitosti naletěla do bomby. Jen škoda, že tato část byla tak krátká, vůbec by mi nevadilo strávit ve vzduchu více času. Podobně jsem si užila i druhou část, která byla opravdu originální a pálit své nepřátele blesky mi činilo čistou radost. I ten souboj se Shadow Brokerem byl v rámci série trochu jiný.

Pročítání korespondencí a záznamů o postavách mě pobavilo a můžu říct, že s Legionem bych si rozuměla, i když má trochu jiný vkus na hry. Na konci jsem se také dočkala soukromé návštěvy včetně vína a vyříkání si věcí minulých. Budu se těšit na třetí díl, Liaro.

Pro: akce a její rozmanitost, Liara

Proti: opět nereagující druhý společník

+21
  • PC 85
Nejlepší DLC nejen z celé dvojky, ale podle mého názoru i z celé trilogie. Jakby ne, dyť budem na krásném barevném Illiu, kde je o zábavu postaráno, navíc nám bude dělat sidekicka stará dobrá parťáčka (případně milenka), které to v té bílé kombinéze sekne jak hrom.

O Shadow Brokerovi jsme už ledacos slyšeli v předchozím dílu, zde nám ukáže, že to opravdu není žádné ořezávátko, jeho síť je dokonce natolik velká, že i Cerberus musí zatínat pěsti.
To, co činí LotSB nadupanou jízdou je onen fakt, že to není pouze o prostřílení se nepřáteli z bodu A do bodu B, čeká nás taktéž vynikající podívaná, chytře napsané dialogy a skvělá akční sekvence s autem, při které jsem si připadal jak Anakin ve SWEII, dobarvovala to ještě ustaraná Liara, která mi nahrazovala Obi-wana. Skvělý! Postupnost celkového příběhu je taky příjemně hladká, hrajeme si na Columba, máme honičku ve stylu Mission Impossible a skvěle si i zastřílíme. Do toho všeho nám hraje i vynikající hudba, přičemž totálně tomu vládne základní soubojový track, ve kterém mám v části 0:35 vždycky husinu.
Souboje jsou jedna báseň. Silně doporučuju si na vyšší obtížnost dát souboj s Telou Vasir, ta mrcha mi dala daleko víc zabrat, než ten Spectra borec Saren. Dokonce jsem měl nutkání na ni jednou použít i můj M-920 Cain. Na jednu osobu!!! To už je jako fakt serious!
Liara. Nejenže se jí změnila barva očí z nebesky modré na oceánově modrou, ale taktéž se jí krapet změnila i povaha. Je tvrdší, rozhodnější a evidentně i mocnější. A já to pouze uvítal, zatímco v jedničce to byla taková puťka (sorry, hoší), zde už s věcmi tolik nesere. Pokud vám ve dvojce chyběla, zde si jí užijete dosyta. A je správňácká, dokonce v pohodě akceptovala fakt, že jsem začal randit s Tali. (Technicky vzato jsem jí nezahnul, že ne? ... že ne??!)
Pokud DLC dohrajete, odměnou vám bude parádní terminál Shadow Brokera, přičemž silně doporučuju si pročíst určité informace o svých parťácích. Zjistíte například, že Grunt si postahoval mluvená slova Hemingwayovo klasik, zjistíte, jak to přesně bylo s Tali těsně před její záchranou, nebo i Thaneovo způsoby eliminace cíle podle rasy. No to chceš! A ta ambientní hudba tam je vynikající. To občasné zapípání ve mně z nějakého důvodu evokuje pocit klidu a bezpečí. Inu, rád sem se tam vracel. Už kvůli těm videím.

Přijde mi ale velká škoda, že vaši parťáci během celého přídavku neceknou ni slovo. Myslím, že takovej Garrus nebo Mordin by rozhodně měli co říct. Takhle ale byli však celou dobu smutně mrtvě němí. Jinak je ale tento přídavek naprosto parádní záležitost, která by klidně mohl být i součástí původní hry. Bez tohohle tu dvojku ani nezkoušejte hrát, já už třeba nemůžu.
Vynikající.

Pro: Akce, Liara, hudba, skvělá odměna po dohrání

Proti: němota parťáků, závěrečný souboj mohl být tužší

+20 +21 −1
  • PC 90
Lair of the Shadow Broker jsem si s radostí dal po dokončení hlavní hry a rozhodně jsem nebyl zklamán.

Toto DLC rozkrývá jednu z linek nastíněných již v základní hře a to ohledně Liary, bývalou členku týmu z prvního dílu. Pokud jste navíc četli komiks Redemption, budete okamžitě vědět která bije.
Atmosféra tedy tomuto přídavku rozhodně nechybí. Příběh se brzy velmi rychle rozjede a po celou dobu hraní příjemně odsýpá. Co potěší, nejvíce však hráče jedničky s naimporotvanou postavou obzvláště pokud jste navázali romanci a zůstali věrní, jsou dialogy mezi Sheppardem a Liarou. Bravurně napsané, vtipné a často pomrkávající na předchozí události. Dva příklady za všechny. Taxametr a Omni-gel.
Na druhou stranu zamrzí, že druhý parťák v týmu nežbreptne po celou dobu DLC takřka nic. Což v mém případě bylo o to tristnější, jelikož sem si sebou vzal Garra, kde se nějaká interakce vyloženě nabízí.

Boje si zde člověk užije požehnaně a jsou uspokojující výzvou. Dobře zpracované byly i souboje s bossy, jenž byli zase trochu něco jiného a působili jako skvělé zpestření. Design úrovní je taktéž podařený, originální a navíc obohacený o zajímavé bojové prvky. Vypíchnout lze například honičku ve vznášedlech.

Mezi největší slabiny patří jednoznačně délka, jenž mně na střední obtížnost zabrala, pravda s vymaxovanou postavou, něco kolem dvou hodin, což za cenu v přepočtu 10 eur je vážně málo.
I když po dokončení získáte přístup k jistým datům, jejímž pročítáním jsem se taktéž velmi pobavil (pařan Legion nebo čtenář Grunt), plus další aktivity u kterých sem strávil taky dobrou hodinku.

Pokud bych měl jmenovat jedno ze všech DLC pro Mass Effect 2 doporučil bych jednoznačně toto. Jedná se o kvalitní kousek, jenž by fanda série rozhodně neměl minout. Doporučil bych však počkat na nějakou slevovou akci.

Pro: příběh, dialogy, atmosféra, design úrovní

Proti: cena, délka, mlčící parťáci

+19
  • PC 80
• Zřejmě nejbohatější DLC pro Mass Effect 2 a to nejen po stránce délky gameplaye, ale i hromady nových informací okolo klíčových postav, včetně samotného Sheparda a dění po prvním díle.
• Zajímavá práce s kamerou. Očividně dostal autor volnější ruku, nebo usedl za tvorbu kompozic v cutscénách někdo zcela jiný.
• Liara se bohužel nemůže stát členkou týmu, ale jak mi v ME1 nepřirostla k srdci, tak tady se dobře poslouchá. A může za to i slušný příběh.
• Po dohrání je tu nová oblast, nabízející terminály s hromadou informací a archív různě posbíraných videí.
• Graficky je zde vidět opět (podobně jako u Kasumi) slušná práce. Pasáž na křižníku byla výborným oživením.
• Minihra v podobě honičky vzdušných taxíků. Další oživení a důkaz toho, že Unreal Engine 3 toho nabízí mraky.
• Dostala mě jedna vtipná poznámka - Shepard: "Remember the old days where you could just slap omni-gel on everything?" Liara: "That security upgrade made a lot of people unhappy."

∙ Kdo by chtěl český překlad, je dostupný např. zde. Oficiálně EA českou lokalizaci pro toto DLC nepodporuje.
∙ Pár nových skladeb v OST, které neurazí, ale ani nepřekvapí.

◦ Obrovský a zbytečný spawn nepřátel. Místy vážně otravné.
◦ Čekal jsem během závěru nějakou zradu a ono stále nic.

Galerie screenshotů (29, možné spoilery)

Pro: Množství informací kolem dění klíčových postav | Nejobsáhlejší DLC pro ME2

Proti: Zbytečně velký spawn nepřátel

+17