Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Be a King II

Be a King 2

01.06.2010
56
11 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Pokračování středověké casual strategie Be a King od nezávislých vývojářů 300AD. Ujímáte se role mladého prince, který musí obnovit rozpadající se království, zbavit se proradného Lorda Zimunda a tím pomstít smrt svého otce. Hra se skládá ze 37 isometrických úrovní, kde se podmínky vítězství často mění, ale v podstatě je vždy potřeba vystavět prosperující a nájezdům odolné městečko. Podmínkou pro správný růst populace je dostatek obytného prostoru, jídla a bezpečnosti. K tomu se nabízí 12 budov rozdělených do čtyř skupin (obytné, produkující potraviny, prosperující a obranné), navíc lze všechny budovy až dvakrát vylepšit. V Be a King 2 je hlavní surovinou zlato získatelné z daní, za to si pak můžete od obchodníků objednávat materiál na stavbu dalších budov (dřevo a kameny).

Jedinou ovladatelnou jednotkou jsou hrdinové, jejichž úlohou je bránit město a plnit náhodné události. Na rozdíl od předchozího dílu lze na tyto události narazit i na samotné mapě v podobě neutrálních budov. Další novinkou je mlha války (fog of war), která vás okrádá o rozhled. Pro nejpilnější hráče je připravena k plnění řada trofejí (jednodušší odvar z achievementů).

Be a King 2 běží na enginu Torque Game Builder od Garage Games.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 65
Druhý díl série jednoduchých strategií jsem si chtěl zahrát. Opravdu. Proč mi ale trvalo téměř jedenáct let od dohrání jedničky, než jsem se k tomu rozhoupal, opravdu netuším. Důležité však je, že to nakonec dopadlo a mohl jsem vést tažení proti lordu Zimundovi.

Oproti jedničce hra moc změn nedoznala, novinky však mají celkem zásadní vliv na hratelnost. Zahalená mapa má něco do sebe (i vzhledem k bonusovým budovám, které lze zpravidla dobýt) a pokud se nepletu, tak přibyla především pila a kamenolomy a v pokročilejších úrovních tak není nutno suroviny nakupovat, ale lze je těžit. Jinak se jedná v podstatě o tu samou písničku.

Jel jsem jednoduchou strategii stále dokola. Postavil jsem kasárna, domky a pole, později jsem domky nahradil hostinci, a pak se přidaly ještě zmíněné pily s kamenolomy a věže čarodějů. To však bylo téměř vše. Samozřejmě jsem budovy vždy ještě vylepšil na maximum. Ty ostatní jsem stavěl většinou jen v případě, že jsem to měl za úkol, jinak byly celkem k ničemu.

Bavilo mě i lovení trofejí. Jedna se mi sice nepodařila získat a vůbec nevím proč, protože potřebných 25 000 zlaťáků jsem vydělal hned v několika úrovních, ale jinak se mi zpřístupnily všechny. Také zlaté poháry jsem nakonec ukořistil ve všech úrovních. Pár jsem jich sice musel opakovat, ale stačilo se primárně soustředit na stanovené cíle a zisk nejlepšího ocenění nebyl moc velkým problémem.

Celkově hodnotím Be a King II o chloupek lépe, než jeho předchůdce, i když je těžké srovnávat hry, které jsem dohrál s tak velkým časovým odstupem. Namluveno je sice jen prvních sedm cvičných úrovní a pár slov zazní ještě na konci, navíc jde znovu o strategii, osekanou až na dřeň. Mlha, hudba, a především pak nové budovy v podobě pily a kamenolomu, jsou však velkou inovací, která mě u hry udržela až do konce. Určitě si někdy zahraji i závěrečný díl celé trilogie a rád shlédnu další ohňostroje při splnění cílů v každé úrovni.

Pro: jednoduché, mlha, pila a kamenolom, trofeje, hudba

Proti: jednoduché, namluveny jsou jen cvičné úrovně

+16
  • PC 65
Stejně jako Be a King jsem si i dvojku s chutí zahrál. Je to opět příjemná oddechovka pro volné chvíle.

Hráč má opět na starosti správy vesnic a později i měst, které má dovést k soběstačnosti a prosperitě. To se časem vždy podaří, jde jen o to zvládnout to v časovém limitu (cca 10-20 dnů ve hře). Jde vlastně jen o směnu utrženého zlata na dřevo a kámen, z nich postavit stavby, které budou produkovat další zlato atd. Nepříjemní jsou různí nájezdníci, nebo dravá zvěř, ale to se dá vhodnými obrannými stavbami eliminovat.

Ve hře je i několik vedlejších úkolů, jako např. poslání svého válečníka na průzkum dračí jeskyně, podzemních chodeb apod. To může znamenat zisk peněz navíc, ale někdy také smrt válečníka a nutnou investici do nového.

V každém levelu se jedná víceméně o to samé, jen se mírně zvyšuje obtížnost a občas se otevřou možnosti nových staveb, nebo alespoň vylepšení stávajících. V neustálém opakování je však kámen úrazu, hra brzy omrzí. Musím se přiznat, že zhruba od půlky jsem hrál hru jen kvůli dohrání.

Přesto si zas někdy v budoucnu zkusím třetí díl (i když bude zase skoro stejný), holt jsem divnej.

Pro: oddechovka, pěkné hraní

Proti: pěkné hraní se časem změní v stereotyp

+14
  • PC 50
Oproti prvním dílu Be a King zde přibylo několik nepodstatných zlepšováků a také jakási variace na achievementy, které ale postupně plníte automaticky při normálním průchodu hrou, takže k jejich získání není potřeba vyvíjet nějaké zvláštní úsilí, tudíž jsou vlastně úplně zbytečné. Ve výsledku se tedy jedná stále o tu samou, na pochopení velice jednoduchou strategickou hříčku.

První mapa světa je čistě tutoriálová a její dokončení trvá v klidném režimu asi 15 minut. Druhou už lze považovat za klasickou hru jednoho hráče s obtížností na úrovni "lehká" a po jejím úspěšném dohrání, které trvá odhadem tak hodinku, už nemáte absolutně chuť pokračovat dále, jelikož všechny herní mechanismy byly již vyzkoušeny a všechny dostupné budovy postaveny. Bohužel ale, Be a King II pokračuje dále ještě třetí částí s už docela, řekněme, zajímavou obtížností. Ta už zabere klidně i pár hodinek a sem tam nějaké to opakování. Pokud ale hráč na začátku pochopil, co se po něm žádá, nebude s ní mít nějaký vyloženě vážný problém.

Co se mi líbilo: oceňování zlatým, stříbrným nebo bronzovým pohárem při splnění časového limitu dané mise, po každém úspěšném levelu rozrůstání hráčova města (pouze grafické znázornění, na hru nemá vliv), okrajové využívání hrdiny, příjemná nenásilná grafika a fakt, že tato budovatelská strategie je ve své podstatě více logickou hříčkou než strategií.

Další díl ze série Be a King: Golden Empire už rozhodně shánět nebudu, hru mohu doporučit pouze jako odreagovávačku mezi jinými hodnotnějšími tituly.

Pro: grafika, obtížnost, nutnost logického uvažování

Proti: stereotyp, zbytečně moc misí, málo herních možností, "achievementy"

+11