Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Simon the Sorcerer: Who'd Even Want Contact?!

Simon the Sorcerer 5

17.02.2010
68
2 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Who'd Even Want Contact?! je pátým dílem známé adventurní série o mladém kouzelníku Simonovi. Po Chaos Happens se jedná o druhý díl pod taktovkou Silver Style. Příběh pojednává o útoku mimozemšťanů na zemi kouzel a následném únosu Simonovy přítelkyně Alix.

V jádru se stále jedná o klasickou point & click adventuru, v několika případech ozvláštněnou více možnostmi řešení jednoho problému. Vaše řešení poté ovlivní konec hry. U vizuálního zpracování nastala menší změna. Hra se snaží působit více kresleně, a to jak u pozadí, tak u postav, u kterých je použita cell-shading technologie (obtažené obrysy). Stejně jako v předchozím díle má Simon deník, do kterého se zapisují všechny zadané úkoly, a který obsahuje trojstupňový systém nápovědy. První stupeň vám jen lehce napoví, jak dál, třetí vám vyzradí rovnou celé řešení.


Poslední diskuzní příspěvek

Musa: ja hej, viz. komentár, úplne ma nakrklo, že tá hra nemá so Simon the sorcerer nič spoločné, humor v prdeli, atmosféra v prdeli, údesné dialógy. A to boli presne tie veci čo som si na pôvodných Simonoch cenil.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Poslední Simon je za mnou a hodnocení se od čtverky nemění. Pátý díl je totiž na první i poslední pohled šílená hovadina, kdy si u příběhu řeknete to snad nemyslí vážně? Na magickou říši totiž zaútočili ufouni. Ano, když nevíte coby, nacpěte tam mimozemšťany. Město známé z předchozího dílu zmítá chaos a destrukce, Alix je unesena a hrdina a ostatní se snaží uniknout - jen aby Simon byl unesen inteligentními krtky...

Po tomhle jsem si říkal, že to bude hrozná blbost, jenže autoři si dali práci s detaily a pokud to nebudete brát moc vážně, docela se pobavíte. V šesti víceméně oddělených kapitolách nechybí spousta starých dobrých vedlejších postav - ožralý vlk, feministická Karkulka, nezničitelný Bahňák se svou polívkou a tvůrci přidali spoustu nových. Přiteplený kapitán Narrow se vysmívá Pirátům z Karibiku, na vesmírné lodi nesmí chybět spousta star trekovských technoblábolů, mimozemská loď je samozřejmě Hvězdou smrti a na řadu přijde i "Yoda" a "Síla". Navíc se tvůrcům opravdu povedl konec - odhalení záměrů ufounů mě rozsekalo, v závěru přichází mírové vyjednávání a v neodfláknutém outru si poslechnete mileneckou hádku s Alix, psychoanalýzu Simona, co se stalo s postavami, pár tipů od tvůrců a ještě se můžete podívat na to, co mimozemšťani vlastně říkali. Na to, že některým tvůrcům her stačí jako konec 30sekundová animace, tak klobouk dolů. Takhle má vypadat poctivý konec hry.

Grafika se od čtverky příliš nezměnila, takže není moc co komentovat.

A celkem jsem se bavil i hratelností. Autoři rozšířili počet předmětů na řádce v inventáři, takže už nemusíte listovat čtyřmi řádky a složitě kombinovat. Zmizela mapa, která není potřeba, zůstalo zobrazování aktivních míst a systém nápověd. Potěšilo mě, že na rozdíl od čtverky je hra rozdělena do neoficiálních kapitol. V rámci nich máte přístup jen k pár obrazovkám, takže se Vám nestane, že probíháte třicet lokací a hledáte co se kde změnilo. O to více přibylo naprosto zběsilých kombinací, které jako by vypadly z devadesátek. A samozřejmě zůstalo milion zbytečných míst, které za celou hru nepoužijete. Líbila se mi karibská pasáž, která včetně shánění lodi a posádky (a následné snahy donutit posádku něco dělat) jako by vypadla z Monkey Islandu.

Jinak autoři propašovali do hry feminismus, gaye a dokonce i transvestitu ale ještě v roce 2009 si z toho mohli nepokrytě dělat prdel. Prošlo by jim to i dnes v době woke aktivismu? Těžko říct.

Závěrem? Hra se zjednodušila, zkrátila a příběh se opravdu nedá považovat za mistrovské dílo, ale přesto jsem se docela bavil.
+13