Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Test Drive Unlimited 2

08.02.2011
11.02.2011
72
88 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Test Drive Unlimited 2 je již desátou hrou ze závodní série Test Drive (krom různých odboček, např.: Test Drive: Off Road) a přímé pokračování stejnojmenného prvního dílu, jenž vyšel o čtyři roky dříve. K Oahu z prvního dílu (jež bylo značně přepracováno pro využití nových možností hry) přibyla také nová Ibiza. Obě místa se zase o krok blíže podobají skutečné předloze, také díky přidání denního cyklu obsahujícího všemožné druhy počasí (husté deště, noční bouři, mírnou oblačnost, úplněk) a hlavně přidání off-road cest na oba dva ostrovy, mezi kterými půjde libovolně cestovat pomocí místních aerolinek od dosažení 10. úrovně. Celkově na hráče čeká bezmála 3000 km silnic.

Důraz není kladen jen na závodní složku, ale nově i na sociální/online stránku. Jednou z nejzásadnějších novinek je levelování vaší virtuální postavy, kterou si na začátku hry vytvoříte. Celkem se vám nabízí k získání 60 úrovní rozdělených do několika kategorií: soutěže (závodění, plnění úkolů), společenský život (vytváření přátel, soupeření s živými hráči, vytváření klubů), objevování (nalézání všech silnic a vraků po ostrově, pořizování snímků) a sbírání (nákup všeho možného – stovky aut, domů, nábytku, oblečení).

Ovšem online byl obohacen mnohem více. Byla přidána co-op jízda, kde spoluhráč zasedne místo spolujezdce. Policie je nyní i v online hře (+ se můžete zúčastnit honičky i v kůži strážce zákona) a jsou zde i párty módy - např. Follow-the-leader (úkolem skupiny je pronásledovat jednoho z náhodně vybraných spoluhráčů k následujícímu checkpointu, o kterém ví jen o sám a po každém checkpointu je leaderem někdo jiný, a tak to pokračuje až do zdárného cíle) a Keep-your-Distance (zde je úkolem, aby každý hráč udržoval maximálně 50 metrovou vzdálenost od každého spoluhráče a společnými silami urazili co nejdelší vzdálenost).

Všechny známé (offline) úkoly z prvního dílu byly upraveny a k tomu přidáno i několik nových kousků (například k získání licence na určitou třídu aut je nyní nutná řidičská zkouška). Auta jsou rozdělena do tří hlavních skupin (silniční, offroad a veteráni) a poté do dalších podskupin podle výkonnostních parametrů. Každé auto nyní nově obsahuje (byť jen kosmetický) model poškození, možnost polepů (nejrůznějších přestřiků), stahování střechy/křídla, udávaní směru pomocí blinkrů nebo návštěvu myčky.

V den vydání TDU2 také vyšlo první DLC – Casino Online.


Poslední diskuzní příspěvek

Co čtu na youtube tak jsou lidi(?) nadšení.
Na mě to nepůsobí jako nová hra, ale jinak se mi to líbí.
Možná to prostě má být retro.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
První Unlimited jsem hrál všehovšudy asi hodinu. Už si ani nepamatuju proč, asi mě to nechytlo. O dvojku jsem se začal zajímat tak týden před vydáním. Po nainstalování a prvním zahrání jsem se zhrozil. Říkal jsem si, že něco tak hroznýho už jsem dlouhou dobu neviděl. No hra šla z disku a já si zanadával za vyhozený peníze. Přesto mi to nedalo a po zhlédnutí několika pochvalných videorecenzí a přečtení nadšených ohlasů (tu většinu negativních jsem ignoroval) už byla zpátky na disku. Přetrpěl jsem si ten otravnej úvod a najednou se přede mnou zjevila hra v plné kráse, všechna ta volnost, auta, množství závodů. No prostě paráda ale přesto mám pořád několik výtek.

Zaprvé proboha proč nejdou normálně prodávat auta? Prodávat se dají jenom skutečně debilně a to na protiúčet, když mám plnou garáž. Ty vyhraný nejdou prodávat vůbec a tak se musím dívat jak mi v garáží zavazí jeden otřesnej hnusnej růžovej Mustang. Tímto se dostávám k další výtce, nemůžu si spravovat umístění aut v garáži a tak vznikají situace kdy ten hnusnej růžovej Mustang stojí vedle Zondy, no prostě lahoda pro oči. Chtěl bych si vytvořit showroom, třeba všechny Ferrari do jedné garáže ale ne, prostě ne, nejde to. Další otravnou věcí jsou postavy. Chápu, že se autoři snažili přinést nějaký ten příběh, aby hra nebyla jenom suché závodění ale tohle se jim nepovedlou. Hned, jak začne nějaká postava mluvit, tak mám okamžitě chuť ji praštit, cihlou, do hlavy.

Poslední taková menší výtka jde k Veyronu. Ve hře je strašně overpowered. Chápu, že je to nejrychlejší auto světa ale v TDU je to už přehnaný. Ostatní A1 auta proti němu nemaji nejmenší šanci. U A1 online závodů si tak vždycky připadám jak na Bugatti srazu, s ničím jiným se nezávodí.

Teď už ovšem jenom k těm světlým stránkám. Na začátku hry jsem dostal celý ostrov a možnost dělat si na něm co chci. Už jenom volná jízda, nebo chcete-li cruisin', jak ji ve hře nazývají anglicky mluvící hráči, mě neskutečně bavila. Bavilo mě jenom tak objevovat všechny silnice. Hra mě za to dokonce odmění a tak mám Ibizu projetou na sto procent. Odjel jsem všechny singleplayer závody, nejvíc si pamatuji ty závěrečné na každém ostrově. Mají přes sto kilometrů a táhnou se kolem celého pobřeží, takže za tu hodinku, co trvá jejich zajetí, nehrozí nuda. Jako v každé openworld hře je i v TDU nějaký to hledání předmětů. Tady to jsou vraky aut za které při určitém počtu dostanu nějaký to auto, bohužel většinou zase nějaký křáp co následně hyzdí garáž.

Z celého TDU2 mám pocit, jak kdyby měli autoři hodně skvělých nápadu ale při jejich realizaci se na to v půlce vykašlali. Některé základní věci do hry nedali pro jistotu vůbec. Nebýt těchto chyb a nedodělaností, pravděpodobně bych dával stovku.
+13
  • PC 55
Už jsem s tím seknul před pár týdny, ale ke komentáři jsem nebyl schopen se dokopat. Ono... co taky psát. Tohle je totiž jedno z nejzbytečnějších pokračování. Co se mělo vylepšit, to se s výjimkou jedné věci nevylepšilo. Co mělo zůstat, to se zhoršilo.

Technická stránka
Po 5 letech stále stejný problém. V enginu zakořeněná neplynulost, která tak jako u jedničky zmizí jen při 90 (potažmo 45) FPS. Lidé bez VRR jsou v pytli. Hra loknutá na 60 vypadá odporně, nechat variabilní FPS je úplný průšvih. Stále nechápu, jak to mohlo v tomto stavu jít ven. Hra je navíc bohužel v DX9, čili dosáhnout těch 90 FPS i se současným HW je trochu problém. Řeší, jako obvykle, DXVK. Nicméně i tak hra oproti jedničce trpí záseky, některé frametimes graf neukáže (zmršený engine), některé ano (zmršená optimalizace).

Ke hře samotné... nabízí se otázka, co jsme vlastně po dvojce chtěli. Jednička se nepárala s žádným příběhem. Tady sice příběh de facto taky není, ale je tu řekněme takové příběhové pozadí. A od toho se pak odvíjí herní náplň. Takže zapomeňte na mapu se spoustou ikonek. Tady jsou autoškoly a turnaje. Autoškoly, které vás nebudou bavit už poprvé, natož až ten slalom mezi kuželkami pojedete s šestou kategorií vozidel. Koho napadlo, že tohle je zábava? Ve hře, kde jde každé auto předem vyzkoušet? Skočím do showroomu, půjčím, řídí se dobře/blbě a podle toho beru/neberu. Nepotřebuju opět jezdit mezi kuželkama, protože auto kvůli pár koním navíc skočilo do jiné kategorie. No nic, tahle inovace se nepovedla. A co je blbě na turnajích? Jsou nuda. Nejsou dost variabilní. Závod proti soupeřům (easy), závod proti času (nepochopitelně těžký), projetí všech radarů, které si nelze zobrazit na nějaké inteligentní mapě, aby člověk naplánoval trasu a nakonec ten největší vopruz - vyřazovací závod, co má třeba 12 koleček. Meh.

Z mapy samozřejmě nezmizely věci jako doručování vozidel a snad tam byly i stopařky, ale tyhle disciplíny měly často limity na hraně splnitelnosti. Zvláštní.

No nic, k tomu nejhoršímu se dostaneme. Jízdní model a pocit jízdy je u prvního dílu veleben a já nemůžu nesouhlasit. Pocit z jízdy byl super, navíc umocněn pohledem z kokpitu. A teď budu trochu za pitomce, ale dvojka se řídí jinak a já nejsem schopen rozumně popsat, v čem se to liší, ale vím bezpečně, že to není zábava. Asi ty auta nemají hmotnost či co, nevím. Vodítkem je, že v jedničce jsem měl zapnutý sportovní režim (trochu asistenti byly), tady jsem jel na hardcore a stejně se to nedalo vůbec srovnávat. V jedničce jsem i na tom gamepadu byl schopen se tak nějak sžít s autem, tady to prostě nešlo bez ohledu na to, s čím jsem jel.

Jdeme dál. Vizuál přešel do oranžovo-žlutých tónů a byť musím s ohledem na přidání dynamických stínů prostředí uznat, že hra je teoreticky technologicky vyspělejší, prakticky mi přišel realističtější a oku lahodící víc první díl. Se zvuky problém nebyl, jen byl vopruz stále se opakující hlášky před každým závodem. Že vám říkají, jaký je krásný den, i když chčije... no nic. Ohromný průšvih je soundtrack. Měla jednička 3 rádia? Tak tady dáme jen dvě. Jedno, co v jinglech říká, že je hard and heavy, aby pak hrálo sotva pop-rock, a druhé, které je snad ještě horší. Kde je moje klasika? Ta tam tak sedla! Poprvé jsem využil hudebního přehrávače ve Steamu. Jakože fakt poprvé. Kombinace příliš barevného vizuálu, nesympatických keců a téhle přitroublé muziky způsobila, že ta hra nemá absolutně atmosféru jako jednička a je vlastně velice nesympatická.

Furt kritizuju, tak jdeme na to dobré. Silnice už nejsou hranaté! Hurá, už to není letecký simulátor. I v kopcovitém terénu se dá jet, aniž by člověk neustále přicházel o adhezi. No... a jdu zase kritizovat.

Na jedničce byl úžasný pohled z kokpitu. Co máme zde?

- Uplynulo 5 let a stále jsou jedinými funkčními budíky otáčkoměr a rychloměr. Teploměr? Ukazatel výkonu? Kdepak, jedete s Veyronem 400 a on na to potřebuje 0 koní. Neskutečné. Přitom vzhledem k tomu, že máte možnost ovládat okna, střechu, rádio i navigaci, bože jak by bylo super to naanimovat, aby to ta postava skutečně udělala (mám pocit, že ani ručku netahá). Byla by to fakt taková práce s ohledem na vývoj celé té hry?
- Ve hře přibyl déšť. Ale funkční stěrače? Nechtěli byste toho trochu moc?
- Pamatujete si, jak jste si v jedničce mohli nastavit sedačku, díky čemuž jste mohli mít to správné FOV? Zapomeňte. Jedna přednastavená pozice, v mnoha autech tak blbě, že věnec volantu jde přímo přes budíky. Omg...

Jak zjišťuju delší dobu, dobrá hra se pozná tak, že se k ní chci vracet. Do tohohle jsem se nutil, nicméně všechny otevřené turnaje jsem nakonec projel. Říkám otevřené, protože hodinový závod na Ibize jsem nebyl schopen zajet. Hra pokaždé po pár minutách spadla. Ona padala i normálně, ale po restartu se to vždy dalo zopakovat. Tenhle závod se ovšem dokončit nedal. A tak jsem se ani dál nedostal, pokud měly následovat ještě další turnaje nebo nějaké kulervoucí vyústění příběhu.

Takže asi jste pochopili, tohle je za mě vysloveně zklamání. Krom opravených hopsavých silnic nemám moc co chválit. Technická stránka na prd. Soundtrack hrůza. Jízdní model změněný a nezábavný. Pohled z kokpitu zmršený. Pojetí kariéry nezáživné. Asi budu krutej, ale po započtení očekávání a po srovnání s jedničkou: 55 %.

Pro: Silnice už nehopsají

Proti: Domršený engine, soundtrack, ovládání, pojetí kariéry, pohled z kokpitu, nuda

+12