Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

ArmA II: Private Military Company

ArmA 2: Private Military Company

01.12.2010
74
15 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
rozšíření
Multiplayer
ano

Private Military Company je druhým stahovatelným přídavkem pro Arma 2: Operation Arrowhead. Odehrává se jeden rok po tom, co síly NATO definitivně porazily zbývající síly takistánských rebelů. Hráč se opět ujme role Briana "Frosty" Frosta, hrdiny předchozího přídavku British Armed Forces, který se přidal k agentuře ION, Inc. - soukromé armádě najaté k ochraně vyšetřovatelů OSN, kteří hledají informace o takistánském jaderném programu.

Mezi novinky patří singleplayerová kampaň čítající celkem jedenáct misí. Kampaň jde také projít kooperativně ve dvou hráčích. Samozřejmostí jsou nové zbraně v čele s brokovnicí AA-12 a nová vozidla jako vrtulník Ka-60 a obrněné SUV. Přídavek přináší také novou frakci do multiplayeru (ION, Inc.).


Poslední diskuzní příspěvek

Zdá se mi to, nebo je PMC kampaň docela zabugovaná? V BAF jsem skoro nenarazil na chybu, tady na nějaký menší či větší podivnosti narážím prakticky v každý misi. A to byly mise v BAF výrazně komplexnější a poskytovaly řádově větší volnost a možnosti něco rozbít.:/

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 75
Po všech stránkách netradiční přídavek, ze kterého musí hardcore armařům vstávat vlasy na hlavě hrůzou.

Jedenáct krátkých misí se soustředí na vyprávění příběhu malé jednotky soukromých kontraktorů při zdánlivě rutinní službě - poskytovat ozbrojený doprovod inspektorům OSN při pátrání po zbraních hromadného ničení. Brzy však začne být jasné, že není vše tak, jak vypadá, a jednotka se bezděčně zaplétá hlouběji a hlouběji do kolotoče mezinárodních konspirací, zkorumpovaných armád a tajemných frakcí v pozadí.

To vše sledujete očima Briana Frosta, hrdiny předchozího přídavku BAF, který se vykašlal na vlast a královnu a rozhodl se přivydělat si v soukromém sektoru. V průběhu PMC kampaně je už zjevně na pokraji duševního zhroucení, což jen přispívá atmosféře rozkladu a beznaděje, která se táhne celou hrou.

I po stránce hratelnosti se jedná o značný odklon od standardů série. Mise oddělené spoustou předrenderovaných cutscén jsou převážně hodně svázané a některé neposkytují o moc více volnosti než průměrné Call of Duty. Ani na realismus se tentokrát moc nehledí, takže nepřátelské tanky T-72 vybuchují po pěti zásazích ze sniperky, bráníte se překvapivému útoku bezpilotních minivrtulníčků a podobně.

Jedna věc bohužel připomíná, jaká firma za PMC přídavkem stojí, a to jsou bugy. Zatímco v BAF a ani ve vanilla Arrowheadu moc chyb není, tady jsem na menší či větší nedodělky narážel dost často, což ještě víc zamrzí s přihlédnutím k poměrně prostým a nalajnovaným misím.
+5
  • PC 60
Udělat cosi jako příběhovou atmosferickou hříčku jsem na začátku kampaně nepovažoval za šlápnutí vedle. Počínání několika žoldáků uprostřed Tákistánu - to zní prostě COOL a taky to tak ze začátku na hráče působí. Bohužel, některé aspekty tento pokus zkazí.

Nové zbraně a vybavení přídavek samozřejmě obsahuje (jako každý DLC), tentokráte toho však není zdaleka tolik, jako v předchůdcích. Přesto třeba XM8 od precizních HK potěší. Taky jednu novou mapu jsem zaznamenal "kráter" a není vůbec špatná, ač se nejedná o nic rozlehlýho.

Samostatné mise autoři přidali tři, dvě z nich se celkem povedly (záchrana rukojmích v mlze a zničení scud-launcherů). Třetí je potom pilotní - zkusil jsem to asi 5x a vždy mě sestřelili - letadlo jsem tedy vzdal. Někoho však může bavit i tato mise.

Největším tahounem však pro mě zůstávala SP kampaň. Zde si musím postěžovat víc jak obvykle:

1) Mise jsou krátké a (povětšinou) i snadné - třeba jednu jsem dokončil asi za osm minut. (jednu dokonce za 20 vteřin).
V původní Armě přitom zabrala jedna mise (Manhattan) třeba i několik hodin!

2) AI se chová nějak podivněji než obvykle (a to už je co říct, pánové!) - především velící team SHIELD - hráčův velitel.
- například místo plnění úkolu "ochraň letiště" se chlapi vydaj poklusem kamsi 3 km na sever pouští, kde se nesmyslně zformují do rojnice a Reynolds po mě neustále řve "Return to formation!," přitom jsem jediným, kdo misi dokončí na místě určení. Bohužel se toto nestalo pouze jednou, ale hned dvou misích.

3) A to nehorší - jen těžko stravitelné: Aby to mělo cool příběh s vostrýma cutscénama, muselo se vědět, kdo umře předem. Takže ano: spolubojovníci jsou nesmrtelní s vyjímkou poslední mise, kdy ten jeden panák buď zařve, nebo ne. Tomu říkáte "simulátor" kluci?

Takže na place je to asi takto: Borec stojí vedle mě jako osel (nemůžu mu říct aby zalehnul, ukryl se - nevelím). I napere to do něj samozřejmě nepřátelský APC z těžkýho kulometu, během 5ti vteřin dostane tak 40 zásahů do hlavy a hrudi, krev jenom lítá, přesto tupě stojí dál na místě. A pak prej:

"ENEMY APC, FRONT, 100 METERS!" Jo? Taky sis všiml?

Opravdu by se měli kluci rozhodnout, kudy dál. Pokud chtěj dělat hry s příběhem, cutscénama a "propracovanýma" charakterama, řešit jejich vzájemný vztahy a zrady - pak by se asi slušelo vymyslet něco lepšího, než nesmrtelný panáky postávájící na place kolem hráče!

Kdo hodně přivře oči, dostává jakousi zásobárnu několika krátkých misí, pár novejch zbraní a mapu. Kampaň tentokrát bohužel není kvalitní, ač se to tak snaží působit. Především nesmrtelnost kolegů mě vytočila tak, že jsem dokončoval poslední mise jen s jakýmsi sebezapřením.

Hru lze asi doporučit jen těm, kterým se předtím ARMA zdála příliš komplexní a těžká. Tedy člověk téměř nevelí a pokud ano, jeho svěřenec až na jedinou vyjímku nemůže zemřít. Smutné.

60%

Pro: pozitiva původní hry, nová mapa, XM8 od HK

Proti: negativa původní hry, nesmrtelnost kolegů!!!, pohaněnej simulátor vojenství, odfláknutý a krátký mise, UI bugy

+5