Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Killing Time

Studio 3DO •  Logicware (PC)
15.08.1995
31.10.1996
72
10 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Killing Time je hororová střílečka, která původně vyšla v roce 1995 exkluzivně pouze na herní konzoli 3DO. Přestože hra byla ve své době velmi inovativní, tak se ji, kvůli pár technickým chybám a několika nešťastným krokům vydavatelské společnosti, nepodařilo výrazněji zapsat do herní historie, stejně jako konkurenčním hrám Quake nebo Duke Nukem 3D. Po prodejním neúspěchu se snažil vydavatel situaci zvrátit a proto byl Killing Time o rok později v upravené verzi portován na osobní počítače systému Windows a Macintosh. Kromě grafiky došlo k výrazným změnám také v designu jednotlivých map a nepřátel. I přes své nesporné kvality se však hra opět většího úspěchu nedočkala. Příběh je vyprávěn pomocí videosekvencí využívajících technologii FMV a jsou ztvárněné živými herci. Kromě fikce jsou v něm zakomponovány i reálie starověkého Egypta.

Hráč v roli studenta egyptologie pátrá po ztracených vodních hodinách faraóna Ramsese, o kterých se traduje, že dokáží svému majiteli zajistit věčný život. Vydává se proto na ostrov Matinicus, kde před 60 lety došlo k podivné a dosud nevysvětlené události. V roce 1932 zde totiž Tess Conway pořádala na svém rozlehlém panství velkolepou slavnost k uctění letního slunovratu. Během ní se pokusila použít vodní hodiny k dosažení nesmrtelnosti, ale místo toho všichni účastníci včetně Tess záhadně zmizeli neznámo kam. Svou roli pravděpodobně sehrála i černá magie a okultní vědy, kterými byla Tess doslova posedlá. Ostrov byl na dlouhou dobu uzavřen pro veřejnost a mladý student se na něj odhodlá vydat na vlastní pěst. Po vylodění v přístavu a prvních krocích na pevnině však zjistí, že varování před podivnými existencemi, které se na ostrově pohybují nebyla rozhodně planá. Poklidné historické bádání a vyšetřování událostí, ke kterým zde před mnoha lety došlo, se tak rázem mění v boj o holý život.

23. července 2015 vyšla vylepšená verze původní hry v digitální podobě, která podporuje systémy Windows XP, 7, 8 a 10.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 95
Moje nejoblíbenější střílečka je plná krve. A právě Killing Time se dokáže jejím nedostižným kvalitám - atmosférou a celkovým zpracováním - alespoň částečně přiblížit. Nepatřím mezi velké obdivovatele herní hudby, ale nálada, kterou dokáže místní hudba vykouzlit, je zcela unikátní. Jenom škoda, že PC verze byla až na videa a FMV scény prakticky od základů překopaná. Letmým pohledem a srovnáním s původní 3DO verzí je totiž zřejmé, že některé prvky v ní byly o něco povedenější (např. nepřátelé). Jako celek je však PC veze mnohem lepší.

Killing Time je pravděpodobně první střílečka, která se snažila vyprávět příběh jinak než obligátním intrem/outrem. Kromě videí je ve hře přítomno několik desítek krátkých skriptovaných pasáží, které postupně odhalují příběhové pozadí - co přesně se vlastně na ostrově kdysi stalo. S průchodem jednotlivými lokacemi dochází na určitých místech k jejich samospouštění. A protože jsou umístěny přímo ve hře nedochází k jejímu zastavení.

Hlavní lokací je obrovské panské sídlo a zahrady kolem něj. Kromě bohatých interiérů samotného sídla příběh postupně hráče zavede do hlubokých lesů, okolí majáku, loveckou stezku, podzemních krypt, kanálů, jeskyní, vodního chrámu, mausolea… a i malý hřbitůvek s rozkopanými hroby se ve hře objeví. Ložnice Tess je díky „ozvěnám minulosti“ nezapomenutelná. Některé lokace jsou natolik rozsáhlé a spletité, že se v nich dá velmi snadno ztratit. Naštěstí těla zabitých nepřátel nemizí, takže orientačních bodů v podobě povalujících se tlejících mrtvol je na cestě zpět dost.

Killing Time je podobně nelineární akcí jako třeba HeXen. Přepnutí páky/nalezení klíče zpřístupňuje další část ostrova, v kterém je potřeba najít několik částí hlavního puzzlu. Samotné střílení pak nejvíce připomíná klasické střílečky - doomovky - s tím, že zaměřování cíle ještě nelze plně ovládat myší. Pro pohyb kamery nahoru/dolů je proto nutné využít tlačítka klávesnice. Vzhledem k tehdy běžnému částečnému autoaimingu se však nejedná o větší problém a klávesy k tomuto účelu není ani potřeba příliš používat.

Větší výtkou by spíš mohl být menší arzenál zbraní. K zabíjení slouží pouze páčidlo, revolver, brokovnice, tommy gun, zápalná láhev, plamenomet a magická hůl. Na druhou stranu žádná zbraň není jen do počtu jako tomu v jiných střílečkách často bývá zvykem. Díky neustálému nedostatku munice je nutné až do konce hry průběžně používat všechny.

Nepřátelé jsou přesně takový, jaké je od správné hororové střílečky čekám. Rituál změnil původní lidstvo i zvířectvo k nepoznání, a tak po ostrově pobíhají zombíci, šílení lovci, kostlivci, klauni, sukuby, dvouhlavá psiska, obří vosy, brouci a další kreatury, které je nutné zlikvidovat.

Hráčům, kteří si i dnes čas od času zahrají nějakou starou dobrou střílečku a Killing Time dosud nehráli, můžu jen doporučit. Pro oldskůl šůtéry je Killing Time povinnost.
+17