Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

The Lord of the Rings: War in the North

01.11.2011
67
117 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Po úvodním Tolkienově knižním ztvárnění (1954), zapomenutých animácích, úspěšné filmové trilogii (2001-2003) a množství kolísavě hodnocených her, přichází další počin na bedrech oblíbené značky Lord of the Rings, tentokrát s podtitulem War in the North. Žánrově jde o akční RPG, viděné z pohledu třetí osoby a děj hry nekopíruje striktně události knižní série (nebo filmu) a ani zde není možné ovládat proslulé hrdiny známého příběhu, jako je Aragorn či Gandalf, i když tu a tam je zahlédnete. Příběh hry se začíná odvíjet ve stejné době, kdy se Frodo a Sam blíží k Orodruinu (Hoře osudu).

Ve hře se vžijete do jednoho ze tří udatných hrdinů Středozemě, lidského hraničáře Eradana, elfí kouzelnice Andriel nebo trpasličího válečníka Farina. Postavy nejsou rozdílné jen svým vzezřením, ale i vlastnostmi, které budete nejčastěji zužitkovávat a tříbit v boji se služebníky Saurona. Eradan je mrštným a rychlým bojovníkem, rozumějícím si převážně s lukem, Andriel není cizí magie a Farin, leč trochu neohrabaný, má velkou sílu a dobře se ohání sekyrou. Výsledná podívaná je potom o to více brutálnější, pokud svého reka přepnete do HERO modu.

Herní náplň se skládá hlavně z obrany proti přívržencům Saurona, to vše ve známých i méně známých reáliích (Roklinka, Temný hvozd, Mlžné hory nebo trpasličí pevnost Nordinbad). Během devastace svých nepřátel získáváte zkušenostní body, které otevírají speciální údery a schopnosti (sbírání magických bylinek, stopování nepřátel).

Oproti jiným podobně laděným hrám obsahuje War in the North kooperativní multiplayer (po síti nebo po internetu), kde zbylé dvě postavy, které v singleplayeru ovládá umělá inteligence, můžou ovládat skuteční hráči.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 40
Vcelku zarážející, že tu není moc negativních komentářů, ale hodnocení je dosti rozporuplné. Nuže je na mě, abych to napravil. Předem bych taky rád upozornil, že jsem hrou prošel v coopu ve třech lidech, což by mělo teoreticky zážitek zvyšovat.

Hra se může zdát jako RPG, ale můžu vás ujistit, že má do RPG opravdu daleko a když pominu těch pár nudných skillů, ktere si lze v průběhu hry vymaxovat, tak je to jen lineární rubačka, kde drtíte myšítko a dalším tlačítkem se můžete bránit. A když říkám lineární, tak opravdu hodně. Takový Third-person Homefront. Kdyby se vývojaři alespoň snažili prostor nějak uzavřít, ale narazíte na spoustu vedlejších cestiček a volných míst, kde není žádná zátarasa krom neviditelné stěny samozřejmě. Dalším problémem jsou schody a různe vyvýšeniny. Je to pravděpodobně největší nepřítel z cele hry, protože když sejdete 1cm schodek, tak už se nemůžete vrátit zpátky. Vcelku otravné, když máte 2 cestičky, přičemž jedna je slepá, ale na jejím konci čeká odměna a vy ji nevyberete jako první a ups, jste za schodkem. Postava neumí skákat a nedokáže vyjít sebemenší vyvýšeninu, kterou by zvládlo i batole. Jediné momenty, kdy postava může skočit jsou předurčené a moc jich tu nenajdete.

Další věc, která mě neskutečně vytáčela, jsou sakra dlouhé dialogy, které ani nejsou zajímavé, a tak vyloženě nudí a jen jsem se modlil aby už byl konec. Stejně tak vytáčející jsou souboje, kdy byste ve třech zvládli mnohem víc nepřátel najednou, ale hra je občas servíruje po ubohém množství po dobu několika minut, což zajístí, že kysnete na jednom místě zbytečně dlouho. Pochválit bych mohl občasné tajné lokace, ktere nejsou ihned viditelné a oživení v podobě střelby z obřích kuší.

No a to nejhorší na konec - Bugy. První dvě hodiny hraní se zdály být ok a pak přišel problém, který mě provázel celou hru. Kvůli pádům v jedné lokaci se mi hra neuložila a po načteni poslední pozice, se neobjevoval boss. Nasledovalo googlení a zjistění, že není jiná možnost, než zůstat závislý na savu hostitele. Vynechám, že to zapříčinilo nefunkčnost achivu, což bych ještě přežil, ale těch pádů během hry bylo tolik, že jsem pomály trávil, včetně mých spoluhráčů, víc času restartováním hry, steamu, všeho... Můžete namítat, že to je problém internetu, ale ujišťuji vás, že steam community je plné nespokojených hráčů se stejnými problémy. Těsně před koncem, aby toho nebylo málo, hra začala padat celá, takže jsem opět nervní googlil....

Grafika není na rok 2011 žádná sláva, ale nejhorší taky ne. Jednotlivé urovně jsou odfláklé a ničím zajímavé. Takže jdete jedním dlouhým nudným koridorem. Soundtrack jsem pro jistotu ani nějak nepostřehl.

Co k tomu dodat.. podprůměrná, ničím vyjímečná či zajímavá rubačka. Ve všech ohledech nezáživná a vzhledem k ceně i směšná. Kdejaké béčko si pravděpodobně užijte víc.
+27 +28 −1
  • PC 75
Vzhůru zachránit Středozem a zničit Prsten moci a nebo ne? Naše parta tří hrdinů reprezentující tři důležité rasy dostává úkol trochu jiného ražení, musí vyrazit na sever a podívat se na trochu jiná bojiště a hrozby než kterým čelilo Společenstvo prstenu. Příběh který se točí okolo pobočníka pána zla Saurona, Agandaura, je i celkem zajímavý a poutavý, hlavně díky tomu co hrdiny potká a s kým se setkají.

War in the North je mixem mezi RPG a mlátičkou, vaše výbava a zbraně co naleznete ovlivňují dost účinnost vaší postavy, stejně tak i schopnosti a body zkušeností které vrazíte do vlastností. Takže bych hru obyčejnou mlátičkou nenazval. Přesto se na obrazovce objevují solidní masakry nepřátel, kdy hrdinova družina prosekává do řad nepřátel solidní díry, a z nich lítají hlavy a různé končetiny. Díky změnám prostředí, nepřátel a posunu v příběhu se naštěstí tato zábava neomrzí.

Graficky hra taky vypadá pěkně, ať už od designu nepřátel, až po nádherné scenérie které předvádí. Boj a masakry které se na obrazovce objeví jsou pěkné pokoukáníčko, zvláště zakončovací údery ve zpomaleném čase. Dabing je slušný a hudební doprovod správně grandiózní.

Hra se opravdu příjemně hraje a je škoda že skončí po 12 hodinách, naštestí znovuhratelnost má velkou. Je s podivem jak hra zapadla a že málo hráčů o tomto výborném kousku ví, rozhodně stojí za nákup a nezklame svojí kvalitou.

Pro: Atmosféra Lotra, masakr nepřátel, solidní hratelnost, dabing, grafika, hudba, lokace, postavy

Proti: Mohlo to být přeci jen delší dobrodružství

+20
  • PC 70
War in the North je fantasy rubačka s pár RPG prvky, jejíž děj se odehrává paralelně s hlavní dějovou linií Pána prstenů. Je možné si vybrat mezi elfskou kouzelnicí, trpasličím válečníkem a dunadanským rangerem, tomu také odpovídá styl hry. Mezi postavami lze na určitých místech ve hře přepínat, což vřele nedoporučuji (bude rozvedeno dále). Pouť za poražením Sauronova pobočníka Agandaura začíná v hostinci U Skákavého poníka, družina pokračuje přes pevnost Fornost a pohřebiště do Roklinky, pak se vydá bažinami a skalami do trpasličího města Nordinbad a nakonec přes les a doupě Urgothů do finální lokace Carn Dun. Jednou z kladných stránek hry je rozhodně rozmanitost lokací.

Bez ohledu na vybranou postavu budete dostávat zkušenosti za každý boj (a navíc za speciální finesy typu doražení nepřítele) a hlavní nebo vedlejší úkoly. Jakmile má postava dostatek zkušeností, zvýší se jí klasicky level, je možné rozdělit tři body mezi čtyři základní vlastnosti (síla, obratnost, stamina, moudrost) a jeden bod přidělit do speciálních schopností. Variabilita vývoje postavy je značná, je jen na vás, jestli se například s kouzelnicí specializujete na útoky na dálku či se vrhnete do bitevní vřavy s holí v jedné a s mečem v druhé ruce.

Paralelně s vývojem postavy je nutné postavu vybavovat zbraněmi a brněním. Výbavu je možné nacházet v truhlicích, různých rozbitných sudech, bednách, vypadává také z nepřátel, případně je možné ji koupit v obchodech v Bree, Roklince a dalších. Vybavení se postupně opotřebovává a je tak třeba platit kovářům za opravu. První problém nastává v momentě, kdy chcete vybavit jinou postavu než tu, za kterou právě hrajete. Nikde není vidět, jaké vybavení spolubojovníci používají (podle všeho se jim zlepšuje vybavení automaticky dle průchodu hrou) a když jim jednou nějaký předmět přidělíte, tak nemáte žádnou jistotu, že jej budou opravdu používat a nedostanete jej za žádných okolností zpátky. Přepnutí se do jiné postavy na daných místech má za následek rozházení inventáře při přechodu zpátky (suše mi zmizelo všechno, co jsem zrovna neměl na sobě), o resetování skillů a vlastností nemluvě (musel jsem takto jeden boj s bossem absolvovat se spolubojovníky s vlastnostmi téměř na nule, chuťovka). Další problém spočívá v tom, že vybavení se objevuje v bednách a obchodech značně nevyváženě (výskyt je náhodný) a od poloviny hry jsem tak zásadně nacházel výrazně horší kusy, než jsem právě používal.

Se spolubojovníky je vůbec legrace, občas v bojích pomáhají, občas se vás tvrdohlavě pokoušejí oživit v momentě, kdy by stačilo dorazit posledního žijícího nepřítele. Velet jim jde pomocí dvou příkazů, které jsou vesměs k ničemu. Občas se také někde zaseknou, naštěstí je hra automaticky teleportuje k vám na speciálních přechodových místech. Ovšem z hlediska kooperativního hraní je takové Hunted: The Demon's Forge úplně jiná liga, na War in the North je opravdu hodně vidět původní záměr kooperativního hraní ve třech lidech.

Systém ukládání lze nejlépe popsat jako chaotický, hra se automaticky ukládá na nevyzpytatelných místech (přechody mezi částmi levelu zdaleka nejsou pravidlem, na druhou stranu se umí uložit několikrát ve městě, kde nehrozí žádné nebezpečí). S tím je spojený další bug, na některých místech je možné se vrátit do různých měst a zase zpátky, občas to má ovšem za následek respawn již vybitých nepřátel.

Největší problém hry ovšem spočívá v leveldesignu. Nijak zvlášť mi nevadí, když je tuneloidní rubačka udělaná tak dobře jako první půlka hry (vedlejší úkoly, odbočky, tajné chodby). Ovšem v momentě, kdy se autoři snaží hru vygradovat tím, že z tunelu vyrobí ještě větší tunel a počty nepřátel a jejich životy prostě jen vynásobí třemi, s tím už problém mám. Čtyři kapitoly ve druhé polovině hry mají poloviční délku než první čtyři a díky výše popsanému bohužel těžce táhnou hru směrem k průměru.

Pro: variabilita prostředí a vývoje postavy

Proti: vybavování spolubojovníků, chyby, systém ukládání, druhá polovina hry

+18
  • PC 70
War in the north i přes to, že se snaží tvářit se jako nějaké rpgčko, je spíše jen další tuctovou mlátičkou. Za zmínku stojí snad jen ukázka hlavních charakterů z LOTR jako je například Frodo, Aragorn, nebo Elrond se kterými prohodíte pár slov.

V první řadě se jako u každé mlátičky nejdřív podívám na bojový systém. Hrál jsem za Rangera a boj je prakticky stejný jako v Zaklínači 2, takže po chvíli hraní jsem si připadal jako kdybych hrál za pomalejšího bráchu zaklínače. Dále za zmínku stojí lukostřelba, která mi zprvu přišla originálně vyřešená způsobem, že prostě stisknete "alt" a on bleskurychle vytáhne luk a zamíří, ale po chvíli hraní vám dojde, že luk se tu bere jako zbraň na odstřelování lučištníků, ke kterým se nedá dostat s mečem.

Ani samotní nepřátelé nejsou zrovna nejzajímavější. Většinu z nich už budete znát z filmu, ale přibylo i pár nových. Bohužel žádný z nich mi nepřijde natolik zajímavý, aby stál za zmínku, protože prakticky každého nepřítele jde usekat standardním způsobem.

Příběh hry se docela i zajímavě ubírá ve stínu pána prstenů což poměrně potěší při pohledy na ty ne příliš úspěšné hry co se snažili příběh přímo převzít (snad až kromě bfme, kde to stálo za to).

Nakonec snad jen ještě vyzdvihnu kooperace, kdy při třech hráčích musí hra stát určitě za to. A například takové sbírání setů také potěší, i když pro mě rozhodně nejlepší mlátička tohohle roku je Hunted: The Demon's Forge, která War in the north předčí v každém směru snad jen kromě výbavy pro postavu.

Pro: rychlá výměna luku/meče,

Proti: neviditelné stěny

+16
  • PC 80
Škandalózne dobrá akčná bojovka s príjemným combatom, obstojnou grafikou a parádnou atmosférou. Svojím designom viacmenej pripomína Dragon Age alebo Mass Effect (tj filler combat na každom kroku) bez tých zbytočných telenoviel a súbojom Witchera 2. Lokácie sa rýchlo striedajú, majú fantastickú atmosféru a celkovo sa je na ne radosť pozerať.

V tomto smere niet čo vytknúť. Čo sa však dá vytknúť sú značne stupídne dialógy -- za všetky spomeniem len keď sa moja postava - Ranger sa opýtala Elronda priamo v Rivendell "Imladris? What is Imladris?", prípadne Gandalfa "Carn Dum? I have never heared of Carn Dum. Tell me more about it", no všetko ostatné je viacmenej prvotriedne. Tiež mi nie je jasné dokedy plánujú vývojári kopírovať Diablov troj-talentový character building, ale budiš, pre účely akčnej hry sa to dá strpieť.
+14 +15 −1