Od vydání prvního Strongholdu uplynulo více jak deset let a během této doby se původní hra (i její pokračování) zapsaly do historie RTS žánru svým komplexním pojetím systému vylepšování, úprav, ekonomiky a vůbec správy svěřené středověké pevnosti. Třetí díl navazuje příběhem na toto původní ztvárnění.
I zde se vžijete do role středověkého vladaře, který svými správnými rozhodnutími musí spravovat své honosné sídlo. Děje se tak ve dvou kampaních (válečné a ekonomické), za měnícího se počasí, ve dne i v noci. Jak se tak praví, bez lidu (poddaných) to zkrátka nejde a nejde to ani tady. Tudíž je velmi důležité (díky ekonomické a logistické strategii - daně, příděly jídla a pití) nalákat do své zprvu malé osady pracující lid a udržet jej v ní i za snaživé intervence různých pohrom (hladomor nebo nemoci). Čím více pracujících je, tím více se v souladu s přímou úměrou osada rozrůstá.
Úplným základem je těžba surovin (dřevo, železná ruda atd.) a pěstování a hromadění plodin v daných skladištích. Za vytěžené suroviny je možné provádět následnou výstavbu účelových budov, hradebního systému (s patřičnými vylepšeními – např. vařící olej) nebo budov pro trénování vojska (lučišníci, jednotky s mečem a kopím aj.).
Důležitým, a tak typickým prvkem celé série, je obléhání hradu nebo jeho obrana a to je i v tomto díle zachováno. Děje se tak v samotné kampani nebo v zvláště vedených bitvách, čerpajících z dobových pramenů.
Hra obsahuje multiplayer po internetu.
Ta hra je tak špatná, že ani patche, kde je přidaná kampan a další věci to nespasí..
Ai totálně sprasená, ignorující.
Ai totálně sprasená, ignorující.
Pro: zvuková část hry
Proti: asi všechno ostatní...