Další přírůstek do početné rodiny herních strategií, nesoucí si v názvu výrazný letopočet, jehož součet se vždy rovná devíti. Tentokráte jde o letopočet 2070. Pryč je minulost a všudypřítomný středověk, přichází nová epocha a s ní 21. století.
Pozadí příběhu začíná ve chvíli, kdy v roce 2070 postihne planetu Zemi katastrofa v podobě obrovských záplav (zaviněných globálním oteplováním) a následného zvednutí mořské hladiny. Jedinou záchranou pro lidstvo se stávají ostrůvky a uměle vytvořené archy. Na jednom takovém pustém ostrůvku začínáte svou pouť za vznikem nové civilizace, a to ve třech kapitolách o dvanácti misích, rozdělených podle trojice frakcí (ekologové, průmyslníci a vědci), s nutností vzájemné spolupráce.
Stavíte budovy (s futuristickým vzhledem) a zabezpečujete přísun nedostatkových surovin a energii (z větru, slunečního svitu, vodní síly, uhlí nebo za pomocí ropy) a to buď obchodem skrze otevření obchodních tras nebo ne úplně legitimní cestou, na černém trhu.
Každá z energií má své výhody i nevýhody. Jedna je snadno dosažitelná, ale devastující, jiná je šetrná vůči životnímu prostředí, ale o to hůř se získává. Tyto efekty způsobují změny samotného místa žití (uhelný prach v ovzduší nebo ostrov plný života, hrající všemi barvami?). Další důležitou složkou je potom obyvatelstvo a uspokojování jeho potřeb (např. za pomocí masových médií).
tak jsem to po dlouhé době , co to mam ve wishlistu, konečně koupil a nainstaloval. A musim říct, že sotva mi to najelo do maimenu, mam sto chutí to zase vypnout a ani to nehrát. proč mi přijde, že jakákoliv hra od ubisoftu, nebo ubisoftem podporovaná, je naprosto nepřehledná, hnusná a neintuitivní co se ovládání týče. ani jsem nezapl misi a už nevim, co dělat :D
Pro: Grafika, hudební doprovod, design, složitější Settlers, dva způsoby hraní
Proti: Zdlouhavost, podivný příběh, stereotyp