Loco Commotion je hrou od brněnského týmu Plastic Reality Technologies. Tento logický rychlík je hodně podobný hrám typu Lemmings, nebo Incredible Machine. Pokud Vám tento styl vyhovuje, pak je toto hra právě pro vás.
Loco Commotion přináší svět vlakových modelů s přídavkem puzzle. Hra obsahuje devět světů s více jak padesátkou hádanek, které prověří vaše schopnosti na maximum. Máte několik druhů vlaků: Stavaře, Bombardéra, Blokaře, u kterých musíte využívat jejich specifické schopnosti. Principem hry je ježdění s vlaky, přičemž v každé misi musíte dostat vlak z jednoho nádraží na druhé. Zní to jednoduše, ale tak lehké to nebude. Výhybky nejsou automatické, mosty jsou nestabilní, po průjezdu vlaku padají a tunely nejsou vyhloubeny. Jako by toho nebylo málo, indiáni k tomu ještě často trhají koleje, nebo na ně umísťují překážky. Hráči mohou také použít editor a vytvořit si svoji vlastní trať.
Puzzle ve 3d jsou těžší / méně přehledné než ty ve dvou dimenzích, o tom není potřeba pochybovat. Loco Commotion (neboli Modelleisenbahn Simulator, jak je hra prodávána v německy mluvících zemích) se snaží zatraktivnit koncept převedením do podoby vláčků, ale výsledek je spíše rozpačitý...
Možná za to může mnou zvolené (a hrou oficiálně podporované) rozlišení, nicméně ovládání kamery mi přišlo nepříliš responzivní a ve výsledku spíše potírá než podporuje pocit dobře vykonané práce poté, co překonáte všechny překážky a vláček jede krajinou do cíle.
Dále mi (vzhledem k tomu, že jde o vlaky) přišel velmi nešťastně zvolený způsob použití jednotlivých pomocných vlaků - poté, co tento přijede na místo, kde má vykonat svůj účel, vlak zkrátka exploduje, zmizí a místo je nahrazeno např. novou kolejí nebo tunelem. Jistě, jedná se o stylizaci, ale ve výsledku jde o poměrně rušivou věc, zvláště když tento způsob "stavění" srovnám např. s RollerCoaster Tycoon.
Možná za to může mnou zvolené (a hrou oficiálně podporované) rozlišení, nicméně ovládání kamery mi přišlo nepříliš responzivní a ve výsledku spíše potírá než podporuje pocit dobře vykonané práce poté, co překonáte všechny překážky a vláček jede krajinou do cíle.
Dále mi (vzhledem k tomu, že jde o vlaky) přišel velmi nešťastně zvolený způsob použití jednotlivých pomocných vlaků - poté, co tento přijede na místo, kde má vykonat svůj účel, vlak zkrátka exploduje, zmizí a místo je nahrazeno např. novou kolejí nebo tunelem. Jistě, jedná se o stylizaci, ale ve výsledku jde o poměrně rušivou věc, zvláště když tento způsob "stavění" srovnám např. s RollerCoaster Tycoon.