Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Alan Wake's American Nightmare

22.02.2012
22.05.2012
kompatibilní
70
190 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Alan Wake si prochází svojí noční můrou v přímé návaznosti na to, co se událo u Cauldron Lake (původní hra) poblíž Bright Falls ve státě Washington. Spisovatel se ocitá na arizonském venkově a záhy zjišťuje, že byl nezvěstný téměř dva roky. Městečku, na které mezitím padl věčný soumrak, se říká Night Springs. Alan záhy pozná, že se nachází na místě vyfabrikovaném jeho temným já a že to, co prvně prožil jako tragédii, prožije opět, tentokrát jako frašku.

Alanovi jde však v této životní epizodě, připomínající díl ze seriálu Twilight Zone, o všechno. Dokáže si poradit s temnými silami, procitnout do skutečného světa a najít svoji milovanou Alici? Do určité míry se mu dostane pomoci místních, ale v tom podstatném se musí spolehnout jenom pouze sám na sebe. Ve flanelové košili, s nýtovačkou a řadou dalších zbraní v ruce, se Alan ocitne v situacích příznačných pro béčkové zombie horory zasazené do dřevěných měst amerického jihozápadu.

DLC vyšlo původně 22. února 2012 na XBLA a po skončení časové exkluzivity Microsoftu i na PC.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Akčnější verze Alana Wakea na 3 hodinky, takže imho poněkud předražená. Jistá část atmosféry z původního Alana Wakea zůstala zachovaná, ale mnohem silnější zaměření na akci (mj. nové, automatické zbraně) je zřejmé.

Uvedení do příběhu je poněkud... mizerné. Hlavně reakce postav jsou tak nějak wtf, ale možná je to i jejich odfláknutou animací - hlavně baba z observatoře vypadá, že si u ní autoři vystačili s jednou idle animačkou. Ale průběh jako takový už je zvladnutý.. hm... no vlastně se to nějak zásadně nezlepší >_> No, jako zdůvodnění recyklování lokací postačí. Každopádně je to pořád o tom samém: seber tohle, přepni támhleto, běž támhle, následuj záporáka - ani se to hra nesnaží nějak zastírat. Ale celkově vzato je American Nightmare i tak celkem zábava. Jen bych za ni teď asi víc jak 8€ nedal. (Ok, je tam ještě nějaký arcade mode, ale na to pipboy kašle.)
+33
  • PC 75
Překvapivě mně toto DLC bavilo víc jak původní hra. Bere se pěkně s nadsázkou, záchrana vnadné prsatice vystihuje parodii horrorů, svižnější akce s dostatkem munice, vtipný záporák kterej je správnej magor. Nové zbraně a zásoba munice pro ně, je vítanou změnou oproti původní hře, kde byl akutní nedostatek. Navíc souboje dostávají lepší grády, díky novým nepřátelům, kteří jsou zajímaví a už se nedostavuje stereotyp jak tomu bylo v jedničce. Odemykání silnějších zbraní za nalezené rukopisy je taktéž fajn nápad.

Hlavní záporák je opravdu solidně ulítlej, kde se lze o tom přesvědčit na obrazovkách Tv kde se prezentuje. Jeho přednáška o chladných zbraní a výběr na cestu ven neměla chybu. Škoda jen recyklace prostředí, ale nevadí to tolik jelikož pokaždé se tam odehraje něco trochu jinak. I postavy které Alan potká do prostředí správně padnou. Grafika se mi líbila nevím jak velký posun v ní je, ale hýbe se to snad ještě plynuleji. Navíc je zde parádní soundtrack, kdy to při některých větších soubojích spustí je radost ho poslouchat. Po dohrání hlavní příběhové linky je zde arkádový režim, kde hráč nasbírává body za zabití posedlých a musí po určený čas přežít. Je to příjemný bonus k hratelnosti.

Za ty dvě éčka jsem se solidně pobavil, je zde sice pár mušek, ale hratelnost se posunula směrem k lepší i díky lépe rozvrženám checkpointům, bandě nových nepřátel a zbraní, a hlavně atmosféře kterou vytváří a dělá si srandu z běžných klišé. Takže smělě do toho jestli Vás zmíněné věci lákají.

Pro: Atmosféra, ženské NPC, nové zbraně a dostatek munice, soundtrack, akce, hlavní záporák, noví nepřátelé

Proti: Krátkost, recyklace prostředí, původní cena je přestřelená

+26 +27 −1
  • PC 55
Pro někoho horší, pro někoho lepší Alan Wake, sám se řadím do první skupiny, protože celou dobu jsem dumal nad tím, jestli je to recese či to Remedy myslí doopravdy. Naroubování příběhu dává smysl jen při velké představivosti, přičemž jeho konec to naprosto devastuje Byl to sen, záblesk budoucnosti, nebo to nebylo nic? Panebože :D.

Alan se dobře prodává, fajn, tak uděláme nějaká DLC, ... viz komentář Garreta. Narozdíl od něj ale dávám průměrné hodnocení 50 %, protože hra nebyla příliš dlouhá aby mě nějak zvlášť začala nudit, ovšem všechno je oproti původní hře ořezané, až na chabé výjimky jako rozšířený arzenál, kde se představí například M4, útočná brokovnice, upilovaná brokovnice, samopal... Chvilkama jsem si připadal jak při hraní GTA: American Nighmares. Souboje jsou překvapivě fajn, Alan toho vydrží víc a hlavně už se na vás nesesype obrovská hromada nepřátel jako strouhanky na vepřové řízky oplácané babičky. Aj pavouci jsou OK, arachnofobií sice netrpím, ale že bych je zrovna miloval, to taky ne.

Jsou tu jen tři lokace, které se třikrát zrestaurují... Ne, to je špatné slovo. Zkrátí se. Ano, zkrátí. Každé vrácení do lokace je kratší a kratší a možná je to tak dobře, protože jinak bych to asi ani nedohrál :) . Tři NPC působí jako kdyby si vývojáři po úspěchu Alana Wakea nakoupili od amerických policajtů hromadu ganji a zhulili se jak papriky, stejně tak systém checkpointů.

Je to vcelku zbytečná hra, nepřinášejíc k pochopení Alana Wakea nic, co byste nemohli oželet, avšak jedná se o poměrně zábavnou hru, která staví na své krátkosti. Buď si to přeberte sami, nebo to nechte na Popelce.

Achievs: 5/12

Pro: dobré souboje, pavouci, trochu atmosféra

Proti: krátké, nehodnotný příběh, NPC

+25
  • PC 80
Akčnější Alan Wake v líbivém prostředí béčkových amerických filmů „kdesi uprostřed pouště, v tajemném motelu osvětleném bzučivými lampami, kde se oblast 51 nachází asi někde za kopečkem“. Alan je zde pronásledován svým démonickým dvojníkem Scratchem, který v mých očích pobral nemalé množství charismatu a uvrhne Alana do jakési časové smyčky, kvůli které nás přinutí několikrát poslouchat písničku od skupiny Kasabian. Fanoušky původní hry musím upozornit – nejedná se o pokračování původní hry, a ačkoliv to původně měla být dvojka (jsem rád, že ne) nakonec je to jen takový bonusový spin-off.

I když se kvůli časohrátkám podíváme do lokací postupně třikrát, nikdy mi to nepřišlo jako zbytečná recyklace, naopak to otevíralo nové otázky a cítíte gradaci. Líbila se mi nová zbraň – nastřelovač hřebíků a k tomu i skvělý nový druh nepřítele, který se může efektivně rozdvojit a transformovat do hejna vran. Na různých místech k nám promlouvá Scratch a spolu s Alanem tvoří hezké dynamické duo, které je radost poslouchat, protože jejich dabér je naprosto perfektní. Oproti původní hře zde také přibyly hrané scény a celá epizoda vlastně připomíná díl nějakého seriálu. Dejme tomu třeba taková vánoční speciální epizoda – akorát bez těch Vánoc.

Pro: Tajemno, hudba, Scratch

+24
  • PC 80
American Nightmare je jiný. Proti původnímu příběhu autoři jasně sází na akčnější notu. Na jednu stranu je to fajn, na druhou stranu se vytrácí hororová atmosféra. Nevadí.
Tohle je totiž parodie. Parodie na samotného Alana Wakea, na béčkové horory a na různé tajmné seriály 90. let. Kdo tohle nepochopil, tomu bude připadat AW:AN jako odfláknutá blbost. Opak je pravdou a právě jednání opsat, výskyt je krásných žen a podobné reálie tomu skvěle nasvědčují.
Bohužel jsem s celou dobu hraní nějak nezbavil pocitu, že animace postav je 50% horší než v předchozím díle. Že je krajina odfláknutější a že nás hra až moc vede za ručičku.
Tohle je jen pokračování.

Pro: akčnější pojetí, opakování sekvencí, hudební doprovoad

Proti: animace postav

+23