Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Phantasie

Phantasy

Strategic Simulations •  Logical Design Works (PC, At8bit, AtST, C64) •  Andromeda Software (Amiga)
1986
srpen 1986
1988
65
1 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

When sorcery ruled, and trolls and minotaurs still walked this Earth, a party of six intrepid heroes adventurers set out to find Nine Rings and use them to destroy the Dark Lord. This is your quest. This is your...PHANTASIE.

Ostrov Gelnor býval místem prostým svárů a nedostatku. Vše změnila až invaze černých rytířů páně temnot, Nikadéma. Lidu libá vzpomínka na léta klidu se při zpětném pohledu zdá být jen snovou fantazií. Loupeživé bandy zámořských okupantů táhnou od města k městu, násilím si vynucují naturálie a berou zajatce pro nucené práce. Pokud je něco rozzuří, dochází i na kruté obětování bezbranných. Doposud se zdálo, že na ostrově není síly, která by řádění učinila přítrž. Nyní však nastal čas, kdy i mordýře opustí štěstí. Jeho temnému lordstvu se vydá zhatit plány šest statečných, o jejichž charakterech a schopnostech si rozhodnete sami.

Hrdiny sice pojí záměr vypudit Nikadémovy lotry z ostrova, jinak se ale může jednat o rasově i profesně značně nesourodou partu dobrodružných povah, která se nemusí nutně skládat jen z lidí, trpaslíků či elfů. Do boje proti útisku se rádi zapojí i gnomové, gnollové, orkové, trollové, minotauři, ještěrané a dokonce i víly. Do klasických šesti povolání spadá zloděj, bojovník, ranger, mnich, kněz a kouzelník. V případě, že kdokoliv padne, bude nahrazen jiným. Izometrické RPG plné statistik využívá několika druhů interface. Samostatné okno pro nakupování ve městech střídá „top-down“ náhled k průzkumu dungeonů, na nějž přirozeně navazuje bojové rozhraní.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 65
Bezesporu na svou dobu zajímavé RPG, které se inspirovalo slavnější sérií Ultima. Nabízí velký počet ras pro vytvoření družiny, taktické tahové souboje a v některých dungeonech překvapuje vtipnými puzzly a především možností ukládat automapu jednotlivých dungeonů! Putování mezi městy připomíná první díly Ultimy, ale město je zobrazeno jako jedna velká obrazovka (PC nabízí stále stejný obrázek). Dungeony jsou zpracovány trochu jinak, také z 2D ptačího pohledu, kde jsou používány jednoduché symboly pro dveře, schody, klíčové NPC, předměty a podobně. Již prozkoumaný dungeon pak vzdáleně připomíná známou hru Had :)

Na obrazovce pro tahové souboje je družina zobrazena ve spodní řadě a nepřátelé se vrství v několika řadách proti družině, což má svůj taktický prvek, protože fyzicky lze útočit pouze na první řadu a nepřátelé se často mezi jednotlivými tahy přeskupují. Možnosti fyzického útoku se zde odlišují podle četnosti úderu a jeho síly včetně pravděpodobnosti zásahu. I zde je možné si téměř vyhrané souboje ulehčit a provoláním hrozeb donutit zbytky nepřátel k útěku.

Příběh je předestřen v manuálu a ve hře je rozvíjen pomocí svitků, které je hráč nachází v dungeonech nebo v obchodech ve městech. Dohrát hru nedá příliš velký problém. Hra patří mezi ty kratší. Obtížnost mi nepřijde vysoká a to i přestože ukládat je možné pouze ve městech.

Co bych hře ale vytkl, je práce s inventářem. Když při cestování nasbíráte nějaké předměty, nemůžete je začít používat, dokud nepřijdete do města a tam v hostinci neprovedete přiřazení zbraní (nebo věci neprodáte) postavám. Jenže ono nelze jen tak vyměnit například jednu zbraň u jedné postavy. Musíte provést přiřazení u všech předmětů znovu!

Závěrem bch jen dodal, že dnes už tuto hru má cenu hrát pouze, pokud jste fanoušci žánru či samotné firmy SSI (tak jako já).

P.S. Dohrál jsem PC verzi, která je graficky s přehledem nejhorší :) Asi proto i na PC nevyšel druhý díl.

Pro: výběr ras a povolání, tahové souboje, automapa

Proti: práce s inventářem

+18