Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Mortal Kombat II

Midway Games •  Probe Software (Amiga, GB, PC, SegaGG, SegaMS, SegaMD, Saturn, PS1) •  Sculptured Software (SNES)
1993
duben 1993
září 1994
28.09.1994
28.03.1996
02.08.1996
12.04.2007
80
176 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Shang Tsung po porážce od Liu Kanga dosáhl ušetření svého života u Shao Khana, vládce Jinozemě (Outworld), ten zpochybnil platnost předchozího turnaje a společně vyzvali pozemské válečníky v čele s pánem hromů a blesků Raidenem opět k souboji. Nabídka nesmí být odmítnuta, "záporáci" mají výhodu domácího prostředí Jinozemě, turnaj začíná.

Mortal Kombat II je pokračování úspěšné bojové hry Mortal Kombat. Herní systém jednotlivých her zůstal nezměněn, na výběr je ale více charakterů, vyměnili se bossové a k fatalitám přibyly alternativní fatality, babality a friendshipy. V některých arénách je navíc možný ještě třetí typ fatality, tzv. pit; ten využívá zvláštnosti prostředí, např. nabodnutí na hřeby nebo shození z mostu či do kyseliny. Z původní hry "se dochovalo" pět hratelných postav, celkový počet dvanácti doplňuje sedm nových. Za všechny jmenujme zubatého pána mečů Baraku, mistra klobouků Kung Laa, nevlastní sestru princezny Kitany Mileenu a ještěrčího muže z rodiny Scorpiona a Sub-Zera Reptila. Jedním ze sedmice nových hratelných charakterů je kupodivu i Shang Tsung, který se nepodobá své postavě v první hře.

Kromě toho, že rozšíření zasáhlo i počet arén, kterými jsou mj. mučírna, létající pevnost, les nebo most, grafické zpracování nedoznalo velkých změn. Je ovšem zajímavostí, že vizuální zpracování bylo založeno na fotkách a snímání pohybů reálných herců. Hra představila in-game melodie a jakožto celek nabrala svižnější spád. Osvojení všech posloupností kláves využitých pro speciální pohyby zde vzhledem ke svému počtu bylo několikanásobně náročnější než v původnímu titulu. Přičinila se o to i skutečnost, že Shang Tsung je schopen se dočasně transformovat na jakoukoliv jinou hratelnou postavu.

Série pokračuje hrou Mortal Kombat 3.


Poslední diskuzní příspěvek

@90210 (20.04.2021 13:14): V podstatě souhlasím s tou atmosférou, ta je parádní a nový postavy nemají slabé místo. Ale hrát mě to prostě ke konci nebavilo, ten Kintaro byl neporazitelný a prostě už nemám nervy zkoušet něco 20* než se to podaří. Proto mám radši trojku, ta je vyváženější.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 75
Mortal Kombat 2 přišel rok po jedničce a přinesl spoustu věcí, které chyběly v první díle. Mám ho spojený především s létem 1997 a jednou Sega hernou uprostřed zapadlého domku v brněnských Bohunicích.

Dvojka začíná příběhově na konci prvního dílu. Shang Tsung prohrál Mortal Kombat, ale císař Shao Kahn mu dal druhou šanci, omladil ho aby vedl jeho skvadru bojovníků proti válečníkům ze Země. Ty nalákal do Jinozemě na další, rozhodující Mortal Kombat.

Z jedničky se vrací Liu Kang, Raiden, Johnny Cage, Scorpion. Je tu i Sub Zero s totožnými pohyby, i když v jeho případě jde o mladšího bratra toho původního vlastním jménem Kuai Liang. Chybí tak pouze unesená Sonya a Kano. Šestým navrátilcem a hratelnou postavou, je výše uvedený Shang Tsung, který využívá všeho co uměl v jedničce jako boss - chrlení fireballů i proměny, dlužno říct že to rozhodně není tak silné.

Na nových postavách si tvůrci dali záležet - máme tu ještěřího ninju a Shang Tsungova zabijáka Reptila, Jinozemskou princeznu a vražedkyni Kitanu s ostrými vějíři, její zubatý klon Mileenu s neméně ostrými sai. Je tu prastarý šaolinský mistr Kung Lao s vrhacím kloboukem (inspirace v Goldfingerovi?), další voják maj. Jackson "Jax" Briggs a moje nejoblíbenější postava v dětství - zubatý tarkatanský mutant Baraka s noži vysunujícími se z paží.

Zlepšila se i grafika, prostředí jsou barevná, různorodá a smrtící (most přes kyselinové jezírko), animace jsou stále stejně kvalitní jako v prvním díle.

A nejvíce novinek je v hratelnosti. Postavám přibyly nové útoky, každá má nyní zhruba 3-4. Upřimně, spousta z nich je opět nepoužitelných, typickým příkladem jsou útoky postavené na držení tlačítka 3-4 sekundy, na což v boji nemáte čas, nebo útoky s mačkáním nahoru, které slouží jako skok, takže jsou prakticky neproveditelné. Hlavně přibyly zakončení - pro pedofily jsou tu Babality, na třech místech je možno provést Pit Fatalitu, každá postava má Friendship, což je více či méně trapná srandička místo očekávané brutality. Pozor, friendship či babalitu lze provést pouze pokud ve vítězném kole nepoužijete žádný box, jen kopy.

A každá postava má dvě fatality, Shang Tsung dokonce tři. Tady se tvůrci vyřádili nejvíce a oproti sucharským kouskům z jedničky už nechybí nic co na sérii miluji - trhání rukou, půlky těla, rozpůlení, sežrání, exploze, spálení. Moje nejoblíbenější byl Liu Kang, který se promění na draka a dá si půlku soupeře jako svačinku.

Největším průserem hry tak stejně jako v první díle je obtížnost. Ta není o skillu, ale o sadismu počítače, který strojově přesně reaguje na každý Váš pohyb, drtivou většinu útoků vykrývá a čte myšlenky. Pokud si nastavíte cheat na freeplay a obtížnost very easy, stane se z turnajového střetnutí s dvanácti oponenty procházka růžovým sadem.

A pak narazíte na Kintara, čtyřrukou bestii, která je prostě neporazitelná. Zkusil jsem všechno a marně - skok+kop skončí krytem a přehozem, střílecí kouzla opětuje vlastními či skokem na hlavu, jakýkoliv útočný pohyb skončí opět přehozem. I když se mi něco povedlo, damage mým útoků byla poloviční, navíc stačí 3-4 skoky na hlavu, kterým se prakticky nedá utéct ani bránit a konec. Nakonec jsem objevil taktiku, která tak jednou za 5-10 kol se štěstím zabrala - spodní firebally s Liu Kangem.

Shao Kahn po něm je už "jen" kurevsky těžký, porazit se dá i když má také svoje (série ramenních útoků v rohu, proti kterým se nedá bránit ani vstát), kupodivu nejvíce zabírají obyčejné podkopy.

Můj původní plán dohrát všech 12 postav díky šílené obtížnosti padl. Dohrál jsem to se třemi postavami (Liu Kang, Jax, Baraka) s ostatními si zkusil zahrát, zkusil "kouzla" i "zakončováky" a stačilo.

Mortal Kombat 2 je stále zábava, ale díky té obtížnosti na konci se rychle mění na frustraci.
+18
  • PC 70
Ke druhému dílu série Mortal Kombat jsem se bohužel dostal mnohem později a oproti jedničce i trojce jsem měl v dětství odehráno až po hříchu málo. I proto mám k tomuto dílu mnohem méně nostalgických vzpomínek a při dnešním hraní je to hodně znát.

Výběr bojovníků je oproti jedničce rozsáhlejší, nejvíce mě bavilo hrát za Raidena, Jaxe a Shang Tsunga, tedy end bosse z jedničky. Trošku mě zamrzeli chybějící Kano a Sonya, jsou alespoň vidět přivázaní v jedné aréně.

Co se hratelnosti týče, tak mi to přijde podobné jako v jedničce. AI začne po pár vítězstvích zase slušně podvádět, to jsem ale tak nějak očekával. Trošku zamrzí chybějící "Test your might" minihra, na druhou stranu jsem rád, že tu tentokrát nejsou handicapy. Nová nálož fatalit je povedená, přibyly speciální stage fatality, friendshipy a babality. Babality jsem celkově tak nějak nepochopil, stejně jako fakt, proč se pro friendship nebo babalitu nesmí v průběhu souboje použít punch.

Finále je pak docela o hubu. Porazit Shang Tsunga je celkem snadné, ale na následujícím Kintarovi jsem slušně narazil a to samé se vlastně dá říct i o Shao Khanovi. I na very easy jsem měl problémy, protože mi většinu speciálních útoků vždy buď vykryjí nebo rovnou udělají devastující kontra útok. Jako bonus na ně některé útoky vůbec nepůsobí, např. ledová kaluž Sub Zera. Zkoušel jsem na ně i různé taktiky, co jsem našel na youtube, ale povedlo se mi pouze jednou porazit Kintara. Shao Khana jsem už potom ale nedal, takže jsem nakonec s ostudou přistoupil k cheatům.

Hra je i dnes zábavná, ostatně jako jednička. Je zde více postav, více pohybů a zakončováků, ale ta obtížnost v závěru mi fakt pila krev.

Pro: Více postav, více zakončováků

Proti: Obtížnost v závěru

+16
  • PC 85
K Mortal Kombatu II jsem přišel jako slepý k houslím, tak urputně jsem sháněl pro svoji novou 486 Mortal Kombat 1, až se ke mně dostalo 7 disket s druhým dílem. Nadšení bylo tedy dvojnásobné a důvodů, proč k sobě zvát kamarády bylo taky rázem víc.

Charakterů bylo rovnou 12, počet jejich specialit se v podstatě zdvojnásobil, takže před tehdejším hráčem se rozprostíral celý bojový svět plný různorodých možností, jak vybarvit monitor zevnitř načerveno. Kombinace úderů jsem si poctivě zapisoval, a i když hra stále nepodporovala comba, dalo se již v základu taktizovat jaký sled úderů a specialit je asi nejlepší. Celkově hra mi přišla krapet svižnější než její předchůdce, takže bitky začínaly občas i docela cool vypadat.

Mortal Kombatem II jsem z celé série strávil asi nejvíc času, hratelnostní pokrok od jedničky byl znatelný a jelikož MK3 jsem dlouhou dobu na své 486 nějak nemohl rozchodit, byla MKII jedna z mála her, kterou jsem z disku nikdy nesmazal a ke které jsem se vždy po čase vrátil…

PS: Až po letech jsem se dozvěděl, že hra vlastně měla i něco jako babality. :) Pamatuju, že jednou se mi chaoticky podařilo namačkat friendship, což mě spíše zklamalo, protože jsem se těšil na nějakou pořádně brutální fatalitku. Např. Reptile měl „lahůdku“, kterou 10 letý kluk z hlavy jen tak nevymaže…
+12
  • PC 60
Panebože, tak tady je ta AI snad ještě debilnější jak v jedničce, sice tu už na jednu stranu trochu funguje nastavení obtížnosti, jenže na very easy je hra zase až příliš snadná a nepřítel se dá v podstatě udolat klidně pouze uppercutama (až na ty 2 přehnaně hardcore bosse v závěru), ale už od nastavení „easy“ se podobně jako v jedničce příliš nemění a později je AI stejně neomylná a reaguje na každý váš pohyb snad ještě dříve, než jej použijete. Největší fail je, když použiji scorpionovo kopí těsně před ksichtem nepřítle a on zareaguje ve zlomku vteřiny skrčením...fakt naprostá strojová přesnost v každém jeho pohybu. Je tu sice několik spec. pohybů, které moc dobře vykrývat neumí (například Kitanin "Fan lift" a další), ale pak se boje dost často zvrhávají opět jen ve spamování jednoho, či několika málo pohybů.
Navíc AI nemá problém cheatovat, jeho "grab" pohyby jsou tak nějak účinnější a s větším dosahem jak ty vaše (AI nedělá problém vás grabnout klidně i během kopu, když ležíte na zemi apod.), prodlevy mezi speciálními útoky u něj neexistují, takže spamuje projektily, aniž by byl byť jen chvilku zranitelný. Gameplay se tak mnohdy zvrhává spíše v hledání exploitů v AI, než k standardně vypadajícímu souboji (nejvíce na hlavu je pak souboj s Shang Tsungem, kde již AI dosáhla určitého "vrcholu", neboť se jedná vždy zpravidla o poslední souboj před boss fighty). Zkrátka a jednoduše ta AI působí opravdu hrozně lacině a ani nemám kvůli tomu moc chuť to hrát dál.
Zde je třebas hezký, podrobný popis, jak AI na arcade automatech a v PC verzi (kterou aktuálně hraji) funguje. Zde je zase názorně ukázána AI grab priorita.

Ano, oproti jedničce už to vypadá lépe, je tu více bojovníků, více pohybů, více backgroundů, více fatalit, více babalit a kdečeho, souboje už se nezvrhávají v pouhé spamování základních úderů, je to o něco vyváženější, zkrátka a jednoduše, jedná se o mnohem propracovanější hru, která toho nabízí mnohem více jak první díl snad ve všech ohledech. Ale ta AI to prostě naprosto zabíjí, to nechť se na mě nikdo nezlobí.... snad se zadaří do třetice, jinač to s tou Mortal Kombat sérií moc růžově nevidím. Byť u dvojky už si alespoň dokáži představit, že může být poměrně dost zábavná alespoň ve dvou hráčích, když už ne v singlu.

Hmm... možná tomu věnuji ještě trochu času, ale opět, nejedná se o žádnou hitparádu, byť tentokrát to boří už asi jen ta AI, která je vážně ještě otravnější jak v jedničce (na tu teď po téhle zkušenosti ještě vcelku rád vzpomínám :p) a hra se kvůli tomu stává opět nepříliš dobře hratelnou, alespoň co se týče single-playeru. Jinak tu ten pokrok od prvního dílu ale znát je, o tom žádná. A vlastně by to ve výsledku ani nebyla vůbec špatná hra, nebýt té laciné AI či absence větší diverzity v nastavení, resp. funkčnosti obtížnosti.

Pro: Oproti prvnímu dílu jistě větší rozmanitost a pokrok prakticky ve všem.

Proti: Opravdu hodně laciná AI.

+12
  • PC 90
Pokračování brutální bojovky může v očích osoby neznalé nepřinášet nic nového. Opak je ale (částečně) pravdou. Samotný koncept, či přímo základní stavební kámen, zůstal nezměněn. Stále je to ta výborně hratelná, krvavá záležitost, plná useknutých končetin (ne zřídka i té koule na krku), a stále jde také o nepokořeného krále tohoto žánru. Také je to jedna ze dvou her, okupující ve své době 7 (!) kusů disket (a běda, jestli měla některá z nich chybu integrity dat).

Ke změnám tady patří líbivější grafika a o něco lepší zvukové podaní. I animace pohybu doznala změny k lepšímu a celkově je hra stabilnější. Příběh, rozehraný v předchozím díle, tady pokračuje, i když v době mého prvního hraní této hry byl pro mne zbytečnou složkou, které jsem začal věnovat pozornost snad až se stejnojmenným filmem.

Z mého pohledu bylo zde nejzajímavější změnou přidání nových postav. Hlavní devizou hry potom ovšem zůstávají fatality, ke kterým přibily ještě babality a friendship.

Hra si svou zábavnost zachovává i dnes. Chuť, zahrát si za mou oblíbenou postavu Sub-Zera opět pár kol, zůstává prakticky konstantní.

Pro: postavy, hratelnost, brutalita, stabilnější

Proti: brutalita a pár maličkostí v podobě disket jako medium

+11