Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

BloodNet

BloodNet: The Cyberpunk Vampire Game

MicroProse •  Catfish (Amiga) •  Teeny Weeny Games (Amiga)
1993
1994
72
9 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Jako by nestačilo, že musel Ransom Stark přijít o svou práci v TransTechu kvůli poruše způsobené nadměrným vystavením cyberprostoru, ale ještě k tomu musel ten chlápek, co si ho najal na poslední prácičku, být upír... a hryznout ho. Pouze jeho mozkový čip mu nyní umožňuje kontrolovat své tužby a dává mu několik dní lidství k dobru, aby se mohl postarat o tu svou nepříjemnou okolnost. Tak začíná jeden z obskurnějších příběhů herní historie a zároveň pocta gibsonovskému cyberpunku.

V teorii BloodNet kombinuje adventuru a RPG s tahovými souboji. V praxi však jde o lehce okořeněnou point&click adventuru, u které se autoři více než na technickou stránku (častá výtka) zaměřili na příběh, prostředí a charaktery. Hráč tak během svého putování futuristickým Manhattanem a cyberprostorem potká snad všechny cyberpunkové archetypy, od pouličních zločinců a motorkářů, přes chladné transhumanisty a schizofrenní umělce, až po viktoriánské aristokraty. K odkrývání celé sitace mu pomáhají ilegální dealeři a najímatelní žoldáci, kteří byli ještě pár dní předtím pouze hrdinovou, na oko přátelskou, konkurencí.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 20
Ne, ne a ne! Jednoznačně nejhorší hra, jakou jsem kdy dohrál. Ta hra je dlouhá, je těžká, je neintuitivní a je o ničem.

Je dlouhá: Hru jsem dohrál za 12 hodin. Z toho 11 hodin jsem jel čistě podle návodu, protože dohrát to bez něho je nejen nemožné, ale hraničí to s masochismem. Už od začátku máte přístup k desítkám různých lokací, každá plná haraburdí na sebrání a postav, kde každá nabídne po zapředení rozhovoru tak 5 normostran textu. Jesus, man.

Je těžká: S návodem by se hra dala sfouknout za pár hodin, ale v rámci hry se musíte účastnit minimálně 4 soubojů. A tady to začíná. Každý souboj jsem musel opakovat nejméně 20x. Nepřátelé jsou přesní, vy leví, navigace po bojišti je bolest, navigace soubojovým rozhraním pak porod. Navíc nejednou, vlastně téměř pravidelně, se moji bojovníci zasekli na místě a nemohli nic dělat. Naštěstí se to stávalo i nepřátelům a tak jsem pozoroval, kde se to děje. Mou snahou pak nebylo nepřítele porazit dle pravidel, ale tím, že jsem se naučil tato místa nalézat a nepřátele tam cíleně vodit.

Je neintuitivní: Musel jsem použít video-návod, abych zjistil, jak se otevírá inventář. Na jeho plynulé používání pak asi potřebujete alespoň doktorát. Pohyb po lokacích je pak ještě retardovanější než ten v soubojích. Nestačí kliknout tam, kam chcete, aby hrdina došel. To nejde, bo se cestou o něco zasekne. Tak neustále klikáte sem a tam, vodíte svého panáčka tímto neviditelným bludištěm, abyste se dostali do další lokace.

Je o ničem: Fakt mě nenapadá jediný klad, který bych mohl zmínit. Hudbu jsem byl nucen vypnout, to se poslouchat nedalo. I grafika stojí za prd, a to i v porovnání s dobovou konkurencí. Všechny postavy vypadají stejně, všechny předměty jsou jen jakýmsi šedým tvarem, lokace jsou hnusné. Příběh nemohl nikoho zaujmout ani ve své době.

Shrnutí: Ta hra nemá dnešnímu hráči absolutně co nabídnout. Je překonaná ve všech směrech. Asi si říkáte: "No jo, na to se ale musíš dívat optikou doby." Hele, dívám a ta hra i v době vydání mohla být maximálně tak průměrná. Navíc se zpětně ke starším hrám sporadicky vracím, a tohle dokážu vzít v potaz. Taky jen z úcty ke stáři jsem Bloodnet tu nulu nedal.

9. bod herní výzvy 2020 (hardcore)
+25