Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Of Orcs and Men

11.10.2012
12.10.2012
08.09.2016
kompatibilní
58
17 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Lidé si vůči sobě i jiným druhům vždy počínali panovačně a bezohledně. To spolehlivě platí jak ve skutečném světě, tak i v zemi kouzel a čar jako je Iserie. Právě tam došlo k výraznému narušení mocenské rovnováhy, jistý Damokles se prohlásil císařem, aby následně ohněm a mečem sjednotil všechna království lidí. Spojená vojska pak vtrhla na jih, tady však samozvaný světovládce poprvé narazil, konkrétně na zelené, svalnaté a až osm stop vysoké Orky, kteří si lítým odporem uhájili svobodu a císařští museli odtáhnout zpět. V obavě z odvety nechal Damokles jižní hranici obehnat valem a zároveň nepřestal ani na okamžik přemýšlet o tom, jak by vzdorný jih ovládl.

Když selhalo hrubé násilí, rozhodl se zkombinovat mocenský nátlak s výdobytky lidské kultury a vizí války pro mír. K podmanění Orků mají přispět doposud nepodmaněné národy elfů a trpaslíků. Byl by však takový mír v zájmu nelidí? Elfové ani trpaslíci nestojí o to být obyvateli druhé kategorie a pro Orky by znamenalo vítězství lidí vybití osadníky a rozmáhající se inkvizicí, prodlouženou Damoklovou rukou. Ti si čas před novou invazí na jih krátí potíráním goblinů, kteří svůj domov už ztratili a likvidací starobylého řádu mágů, který odmítl být loutkovou institucí císaře.

Nepřízeň osudu svede na společnou cestu orka Arkaïla a goblina Styxe. Oba jsou výjimeční a proto byli vybráni pro téměř sebevražednou misi vraždy samotného císaře. Arkaïl z klanu Bloodjaws je válečný hrdina, ale také "řezník z bitvy od Bay Harbor". Tento vztekloun v zápalu boje, v nepříčetnosti, pobil i několik svých spolubojovníků. Je to silák, který zrovna když nedrtí nepřátele, tak si s nimi pohazuje. Nesmí ovšem schytat příliš ran, jinak ztratí nervy a přestane znát v boji bratra. Styx je jediný známý Goblin, který si obléká šaty a mluví, je ten chytřejší z rozporuplné dvojice a libuje si zákeřných metodách boje. Dýky, plížení a jedy jsou pro něj denním chlebem, je malý a mrštný, proto se pro loot vyškrábe i na místa, kam by se těžký Arkaïl nikdy nedostal. Jak už je z popisku patrné, jedná se o lineární RPG s notnou dávkou hack´n´slash akce.


Poslední diskuzní příspěvek

Maximalni nesmysl. Dishonored ma 177 ratings, novy XCOM 171 a to se daji sehnat na netu mnohem snaz nez Of Orcs and Men. Ani jiz vydane hry nemaji vic hodnoceni. Datac k WoWku cca 600 hodnoceni. Snad jen Guild Wars 2 jich ma vic.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 60
Nepamatuji se na příklad, kdy by mě nějaká hra tak štvala a já ji přesto začal mít dost rád. Orcs and Men se hraje příšerně. Každý level je vzor všech koridorů, jeden jako druhý, jen s jiným grafickým kabátkem a nepřáteli, naprosto bez nápadu. Souboje umožňují zastavení času a rozdělení příkazů, podobně jako třeba KoToR, ale utápí se v chaosu. Jsou nepřehledné, smysl drtivé většiny různých variant útoků vůbec nepochopíte, ergo ani nevyužijete, a ve výsledku jen čekáte na náhodný výsledek krkolomné bitky. Postupem jsem se sice naučil pár schopností využívat (Styxovo poškození brnění), ale bylo to jen pár kapek v rybníku prudy. RPG systém moc možností nenabízí a neměl jsem ani dojem, že by hru zvlášť ovlivňoval. Jediný slušný kus gameplaye nabídlo Styxovo plížení a možnost zbavovat se nepřátel stealh způsobem – i to ale jde jen v některých situacích a do omezené míry.

Hru jsem nesmazal a dohrál jen kvůli příběhu, respektive postavám. Setting je drsný a z pohledu hlavního hrdiny – orka Arkaila, jde o jakousi fantasy dystopii. Atmosféra bídy a zmaru byla příjemně cítit. Hlavním a výhradním kladem jsou dialogy mezi zelenou bestií Arkailem a jeho šeredným kumpánem Styxem. Mají šťávu i vtip a oba bad-ass borci jsou také skvěle dabovaní. Oba také svojí živostí dávají jinak vcelku běžnému příběhu šmrnc a byli důvodem, proč mě bavilo jej sledovat. Cynický hláškař Styx se pro mě stal jednou z možná nejlépe udělaných herních postav vůbec. Konec konců i proto si asi vysloužil vlastní spin-off. Je vážně škoda, že hra je tak mizerně udělaná, protože kvůli tomu spousta lidí o tuhle prima dvojku přijde.

Pro: setting, Arkail a Styx

Proti: hrozný gameplay

+25
  • PC 60
Hned při oznámení si člověk řekne, paráda konečně něco jiného a nového, lidé jako národ agresorů a těch co se snaží vše ovládnout a zničit ostatní. Navíc i pojetí orků, velkých monster stvořených pro zabíjení vypadá lákavě, i ten příběh má něco do sebe. Ustřední duo bručouna Arkaila a hláškaře goblina Styxe taky vypadá fajn, jenže se záhy objeví jedno velké ale.

Přesto že tu máme zajímavý svět, dobrou dvojici a fajn příběh, kámen úrazu je v hratelnosti. Každá oblast je hroznej tunel, s minimem odboček, takže je potřeba vymlátit oblast od nepřátel, kteří jsou ve většině případů lidi plus jejich Orčí pohůnci, ono celkově moc typů nepřátel ve hře není, no a po vyzabíjení protivníků, dojde na nějaký rozhovor, menší posun v příběhu a znovu do další oblasti vymlátit další bandu v dalším koridoru.

Občas pro zpestření lze aktivovat Styxův stealth režim, a podřezávat hlídky nepřátel a vyhýbat se psům kteří Styxe vyčmuchají. Jenže zase problém, působí to celé divně, když sejmete jednoho strážného, jeho kolega co stojí dva metry vedle vůbec nereaguje, pokud kolem mrtvoly projde hlídka, vůbec se nevzrušuje nad tím že má před sebou 4 mrtvá těla kolegů. Tyto pasáže je ale nutné absolvovat, jinak proti přešile si ani neškrtnete.

On i ten boj je takovej všelijakej, svým dvěma hrdinům dáváte akorát příkaz jaký typ útoku provést, případně hodíte pauzu a naplánujete další sérii úderů na nového protivníka. A během toho sledujete jak to celé dopadne. A hráč si musí hlídat hněv Arkaila, jelikož pokud dosáhne bodu varu, naštvě se a dostane se do berserk módu, kdy je hráčem neovladatelný, a klidně zaútočí na Styxe pokud je u něj blízko. Což je někdy docela ve vypjatých situací docela problém.

Co se týče vývoje postav a předmětů pro výbavu, tak schopnosti co mají nejsou někdy žádný zázrak ani po vylepšení. Zbraně a brnění taky není moc typů a druhů, jdou o jeden stupeň vylepšit u obchodníků, jenže oni na skladě většinou mají horší výbavu než naleznete na svých cestách, a i odměny za úkoly jsou občas mizerné.

Rozhodně za pochvalu stojí grafika a prostředí. Některé scenérie které hra představí nemají chybu jako džungle, ostrov plný padajícího podzimního listí zalitý pozdním Sluncem, zimní klášter nebo mučivé kobky Inkvizice. Modely hlavní dvojice též vypadají k světu, jen ti lidi vypadají tak nějak stejně a tuctově. Hudební stánka je taky parádní, je vidět že si zde někdo s melodiemi docela vyhrál a dabing se taky celkem povedl.

Takže nadprůměrem hru drží příběh, netradiční dvojice, zajímavý svět kde je to lidstvo to zlé, grafické zpracování a pěkné lokace, a hudební doprovod. Kdyby se více zapracovalo na bojích, došlo na něco víc než prostý koridor a zlepšili se schopnosti a předměty hlavních hrdinů, mohlo se jednat o výborný titul. Takhle se jen jedná o nadprůměrnou záležitost kdy hráč musí přistoupit na hodně kompromisů, a leccos překousnout.

Pro: Netradiční svět, lidí jsou ti špatní,příběh, hlavní hrdinové, prostředí, grafika, hudba

Proti: Boje, stealth pasáže jsou nedotažené, tunnelovitost, málo předmětů a výbavy, RPG prvky mohli být lepší

+12 +13 −1
  • PC 70
Hra ve mě zanechala rozporuplné pocity i když musím říct že ty kladné převládají.
Jde především o akční rubačku. Je to koridorová záležitost kdy je třeba prostě jenom zabít všechno co stojí v cestě. Občas je sice možnost jít a udělat nějaký další úkol a získat tak lepší výbavu nebo se vyhnout střetu ale hlavně jde o ten boj. A je zbytečné od toho čekat něco víc.

Nejdříve začnu s negativy.
První jsou nepřátelé. Je pravda že se jich tu vyskytuje několik druhů od toho jakou mají zbroj a jak bojují ale neviděl jsem prakticky velké rozdíly. Buď to byli obyčejní pěšáci, střelci a nebo ti opravdu silní (orci). Ani jsem neměl potřebu moc měnit taktiku.
Dále umělá inteligence. I když jsem před začátkem boje polovinu vojáků podřezal tak si těl nikdo nevšiml a vesele chodili kolem nich dál. Také spolubojovník (ať jsem byl přepnutý na kohokoliv) moc inteligence nepobral. Používal jenom základní útoky a jinak ani ťuk.

A teď to dobré. Hlavní dvojice Arkail a Styx byla bezvadná. Dobře se oba doplňují. Co nezvládne jeden dokáže druhý. Jeden drsný válečník a druhý nebezpečný zabiják.
Styx je sice prohnaný ale do boje se moc nehrne a je spíše zbabělec. Taky tomu odpovídají jeho reakce a vtípky. Také některé plíživé pasáže s ním trochu odlehčují všechny ty bitky.
Příběh je zajímavý a nenudil jsem se. Nešlo o žádné klišé ve které jde o záchranu světa nebo poražení hlavního zloducha (jistě je tu někdo takový ale je to jen obyčejný člověk). Je možné dělat různá rozhodnutí i když na konec myslím žádný vliv nemají. Alespoň má člověk nějaký ten pocit volnosti. Navíc není moc her kdy se na vše díváte z té druhé strany těch kteří jsou obvykle bráni jako ti špatní.
Vývoj postav je slušný. Výbava také ujde ale nemám moc co bych k těmhle věcem řekl. Nic vážného mi na nich nevadilo ale nic mě na tom nezaujalo.

Celkově jsem se bavil. A i když hra nepatří mezi ty epické fantasy a jde jenom o běžnou rubačku bez nějakých zajímavých prvků nebo novinek tak stojí za zahrání. S jinými hrami se nemůže měřit ale řekl bych že se alespoň drží v těch lepších číslech.

Pro: Hlavní duo

Proti: Umělá inteligence

+10