Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Medal of Honor: Warfighter

23.10.2012
61
134 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Medal of Honor: Warfighter je již čtrnáctá hra, napříč herními konzolemi, ze série Medal of Honor. Ovšem nyní za ní stojí studio Danger Close (dříve známé jako EA Los Angeles), které má na svědomí single-playerovou část předchozího dílu. Hru vytvořili na enginu Frostbite 2, jenž se prvně objevil v Battlefieldu 3.

Příběh se točí opět okolo jednotek Tier 1, do nichž jsou vybíráni jen ti nejlepší vojáci z nejlepších vojenských jednotek světa (U.S. Navy SEAL, SAS, KSK, SOG, GROM atd.). Hlavní postava tohoto dílu, s volacím znakem Preacher se vrací domů po skončení tajných misí předchozího dílu. Avšak, doma není uvítán zrovna vřele, valí se na něj jeden problém za druhým. Vlastní žena mu dává ultimátum v podobě výchovy a starání se o jejich potomka, pokud tak neučiní je rozhodnutá "kazatele" opustit. Nedlouho po svém příjezdu je ale opět povolán do služby a slib, který dal rodině bere za své. Z hlášení se dozvídá, že na scéně se objevuje nebezpečná látka PETN (pentaerythrittetranitrát), trhavina, která byla převezena přes hranice a hrozba teroristického útoku, jež se v minulosti zdála jako nepravděpodobná, tu naráz je. Preacher a jeho jednotka mají za úkol tento útok překazit a zabezpečit bombu.

Díky pomoci ze strany skutečných vojáků z jednotek Tier 1, jsou mise ve Warfighetru inspirovány právě jejich příběhy napříč bojovými operacemi. A tak se Preacher se svými muži podívá na somálské pobřeží, na Filipíny nebo do Pakistánu. Na těchto místech bude nutné provádět ničivé, záchranné a hlavně tajné operace za získání velmi důležitých informací ohledně velmi špatně zjistitelných výbušnin PETN. K ruce vám budou nejen klasické střelné zbraně, granáty nebo nože, ale také nejmodernější technika boje proti terorismu (vidění nepřátel skrz zdi, díky vydávanému teplu).

K dispozici je kooperativní mód, kde jsou speciálně vytvořeny nové mise. Dále klasický multiplayer, jenž nabídne hraní za všech 12 světových elitních jednotek, rozdělených do jednotlivých tříd (Sniper, Demolitions, Point Man, Spec Ops, Heavy Gunner a Assaulter) s klasickými módy (deathmatch, team deathmach).


Poslední diskuzní příspěvek

prekvapujú ma tie nízke hodnotenia, za mňa lepší ako predchodca , nepriatelia síce nevedia obiehať ani prekvapiť, ale sú dobre naskriptovaní, majú svetlomety a je celkom zábava sa s nimi ostreľovať na detailných a prepracovaných mapách (aj keď tunelových, ale také má aj call of duty)

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 50
Jakožto velký fanoušek serie MOH jsem netrpělivě čekal na den, až mi nový díl přijde pod ruku. Minulé díly mě bavily, včetně restartu z roku 2010, trailery se mi líbily a tak jsem neviděl důvod proč se na nový díl netěšit. O to větší šok nastal po cca 3 hodinách hraní.

To, že je to jen klasická koridorovka s příběhem rádoby citovým, nechám stranou. To, že inovace v podobě honičky v autě a možnostmi vykopávání dvěří jsou zábavné jen napůl, to všechno bych přežil. Ale co jsem fakt nebyl schopen strávit, je šílená zabugovanost titulu !! Takový hnus jsem dlouho nezažil, skoro žádnou misi jsem neodhrál bez toho, aniž by se mi někde v půlce spolubojovníci nezasekli a já tak nemusel restartovat celou hru. Že nejsem jediný kdo má tenhle problém ilustrují četná videa na youtube s několika ukázkami zabugovaných misí. Např. : v misi s honičkou autem se mi stalo, že po jednom checkpointu mnou pronáslednové auto prostě zajelo do zdi, zmizelo, a konec. I po několikátem restartu hry furt to samé a tak jsem si musel dát misi od znova. Nejhorší to však je v momentech, kdy už jste na konci mise a vaši parťáci se seknou, a vy se dál nedostanete, jelikož dveře v další místnosti musejí vykopnout oni. Prostě paráda. Vrcholem pak je mise, ve které ulehnete za odstřelovačku, jednou (!) zmáčknete spoušť, spustí se animačka se zabitím nepřítele a konec. No tak to je fakt něco. Třešničkou na dortu jsou nerealistické zbraně, neuvěřitelně rychlí a neunavitelní vojáci (tím myslím nás, hráče, a naše spolubojovníky), a až přehnaně odolní soupeři, když do jednoho člověka v pohodě vyprázdníte zásobník než konečně zemře. Singl je tak záležitostí o nervy a opravdu si ho nikdy nezopakuji.

Co se MP týká, to je vydatné zlepšení. Bugy se taky najdou, např. když se všem na mapě seknou zbraně a přestanou se pohybovat. Ale budiž, neni to první hra s tímhle nešvarem. Mapy jsou hezké, grafika taky, možnost upgradu zbraní rozmanitá a volení si z několika sepciálních jednotek s možností jednotlivé národy porovnávat v žebříčcích je také vítána. I když ani v tomhle ohledu není MOH kdovíjak nápaditý, přeci jen se jedná o solidní zábavu.

Když to vše shrnu, lituji toho, co EA dokázala udělat, a jakým způsobem zprasila kdysi věhlasnou značku. Odradila mě tak od toho, abych s touhle serií pokračoval dál.
Připomínám, že jsem zaritým fandou MOH serie, mam rád i COD a BF a v žádném případě hry neporovnávám.

Pro: grafika, možnosti v multiplayeru, snaha o alespoň nějaké inovace v žánru (honičky, možnosti vykopávání dvěří)

Proti: neuvěřitelná zabugovanost, demence spolubojovníků

+23
  • PC 50
No, takže jen ve zkratce. Od nového MoH jsem vlastně ani moc nečekal. A bohužel ani nedostal. O příběhu tady nic psát nebudu, neboť není co. Byl divný, nepřehledný a oproti předchozímu dílu o dost slabší. Námět je v dnešní době už velmi ohraný, boj s teroristy je prakticky v každé druhé akční hře. Mise byly často nudné, občas i docela nelogické. Co mě vážně dostalo, je skutečnost, že máte prakticky neomezenou munici. Do sekundární zbraně máte nekonečně zásobníků, do primární zbraně vám vždy doplní munici vaši spolubojovníci. Nemluvě o spoustě bugů a nedodělků, které hru doprovází. Strašné AI, mizející textury, teleportující se nepřátelé nebo například skutečnost, že primárním cílem všech nepřátel jste prakticky pořád jen vy, i když jsou vaši kolegové nepřátelům mnohem blíž a jsou pro ně i „dosažitelnější“.
Ale abych jen nehanobil. Grafika byla hodně pěkná a docela dobře optimalizovaná, neboť i na mém obstarožním PC mi to jelo 40 – 60 fps při „high“ nastavení. Jako poslední bych ještě zmínil, že jedna mise byla docela i zábavná, přesněji honička v autech přes celé město.
Ke konci ve mně vlastně převládal pocit, jako bych hrál nějaké novější Call of Duty v odlišném a o něco hezčím kabátku, hratelností a zábavností však rozhodně za CoD zaostávající.
Za to všechno hře nemůžu udělit více než slabých 50% a zařadit mezi ty horší, které jsem ve své „kariéře“ hrál.

Pro: +Grafika +Některé mise

Proti: -příběh -námět -nudné a nelogické mise -bugy a nedodělky -neomezená munice

+14
  • PC 50
Tohle je jedním slovem PARADOX. Osobně nevím, co si mám o tom myslet. Začnu třeba od "motoru". Engine je tu použitý z BF3 neboli FrostBite 2 a přesto jsem neměl takový audiovizuální zážitek jako v BF3 (mluvím teď samozřejmě o Singlu), zvuky v novém MoH jsou lepší než v CoD sérii, ale na BF3 to opravdu nemá. Pak je tu nedodělaná fyzika kdy neprostřelíte překližkou udělanou zeď ale plotek z masivu prostřelíte jak nic.

Další věcí co mě osobně kazí herní zážitek je to, co by ho podle vývojářů mělo spíš nabudit: řízené scenérie. Už první mise mě neskutečně nasr*la, hned na začátku vás hra stopne a požaduje, abyste zmáčkli tlačítko pro střelbu a někoho zastřelili, PROBOHA PROČ?? Hned po tom následuje rádoby epická scéna s výbuchem, kde vás hra nutí se na to dívat - opravdu realistické, místo toho abych se kryl, se na to budu dívat…
Hned po tom scéna s vrtulníkem, tam se vám lockne zaměření na tu heli, ale hýbat se můžete, tohle už ani nekomentuju.

Další na řadě je fakt, že podle reklamy a trailerů se jedná o realisticky pojatou střílečku s moderními taktickými prvky jako například pevné uchopení pistole oběma rukama, breaching, můžete nést jen 2+1 zbraně (vždy budete mít 2 původní a jednu k tomu můžete sebrat po mrtvolách, ale nedostáváte do ní munici a jakmile si budete chtít zbraň přehodit tak ji vlastně zahodíte), taktické dvojité zaměřovače (např: M4 s ACOGem, ale i Iron Sightama na boku), tactical reload u brokovnice ale už ne u M4 a pak nastává ten paradox: Celé tohle snažení padá na tom, že vždycky máte do sidearm weapon nekonečno munice a prakticky máte nekonečno munice i do hlavní zbraně (prostě je to střílečka jako CoD, jenže CoD si na nic takového už dávno nehraje :D). Dále je tu šíleně nepoužitelné AI spolubojovníků – vy střílíte po nepřátelích a váš team je často desítky metrů za vámi. Další pro mě dost brutální zjištění je účinnost některých zbraní – párkrát jsem zkusil CoD styl vletět na ně, tak sem vzal USAS a šel dávat hedky. A tady jsem narazil – stojím před teroristou 30cm, dávám mu hedky, ale on pořád stojí (a ne nebyl to ten obrněný), občas má USAS takový rozptyl, že na 3 metry nedá ani jednou DMG do 3 teráčů stojících krásně v řadě. Leaning je vám tu k ničemu, neboť nepřátelská AI o vás téměř vždy ví a tak jako v CoD sérii jde vyloženě po vás – v některých situacích, když už byl teda můj team předemnou, jsem si hledal lepší pozici a dostával sem hity od teráča který předtím útočil na jednoho mého spojence, který mu byl blíž než já. Navíc má AI dost dobré reakce a ani rychlý lean mi nepomohl se vyhýbat hitům.

Některé mise mě vyloženě nudily, jiné mě bavily. Asi nejvíc mě bavily mise v autě. Jakoby si vypůjčili jízdní model a modely aut ze hry NFS: The Run (tady to beru jako obří + jelikož když se podíváte na jízdu v autě v CoD tak je to něco strašně směšného :D). A pak zvrat o 180° - akčnost tu má přednost před realitou a tak ve druhé auto misi zdemolujete půl města, jakoby jste byli hlavní protagonisti seriálu Kobra 11.
Já vím co je to za hru a kam směřuje, navíc mě tyhle mise bavili, ale přesto to zkritizuju, protože si hra hraje na něco, co nikdy nebyla, není a asi nikdy nebude.

Celkové pojetí m hodně připomíná Medal of Honor: Underground, tenhle díl byl na PSX a zezačátku se to tvářilo jako seriózní hra, kde jste stáli sami proti celé německé armádě a k tomu s naprostým hendikepem: můžete jen střílet a chodit, němci se můžou krýt, střílet z poza rohu, můžou odkopnout/zalehnout granát nebo ho chytit a hodit vám ho z5. Ale na konci najdete tančící psy se samopalama, psi s raketometem, psi coby řidiči transportéru a roboti. Prostě mám dojem, že je to stejně rádoby reálný díl jako teď Warfighter.
Když nový Wafighter srovnám s BF3, což nebylo nějak ultra-epické dílo, tak z toho vyjde MoH jako hodně špatné. Když ho srovnám s GR:FS tak z toho MoH:W vyjde taky jako poražený, i přes fakt že Future Soldier je graficky nepěkný, místy až hnusný, zvukově normální a co se týče optimalizace tak odfláklý titul. Jedním z důvodů proč je FS lepší je samozřejmě funkční AI spolubojovníků a celkové průběhy misemi (teda až na poslední ta celou hru shodila na dno mého zájmu).

Právě proto že to je paradoxní hra ji ani nemůžu hodnotit, na jednu stranu se mi líbí a na druhou stranu je zase ubohá a nudná.

Pro: Grafika, Taktické možnosti, Válka proti teroristům

Proti: Taktické možnosti, zvuky horší než v BF3, hra si hraje na něco co není, AI

+11 +15 −4
  • PC 70
Když jsem si tuhle hru kupoval. Tak jsem čekal, že to bude pecka, ale moje očekáváni se změnilo.Hra Medal of Honor: Warfighter mě velmi zklamala. Proč ? To se dozvíte právě ted‘.

Když jsem hru poprvé zapl. Tak se mi zdála v poho. Dám si příběh, a chci si vybrat obtížnost. Chci si dát těžkou obtížnost, a tady mě to hnedka vytočilo. Když ono si to musím odemknout za projetí celé kampaně na střední obtížnost. Jako já nechápu, že u některých her se musí odemykat obtížnost. Mě se to zdá zbytečná ztráta, ale někomu to nevadí, a někomu jo. Také zaleží zda-li by sté tu hru chtěli hrát dva krát. Dále když jsem pokračoval. Tak první cutscene mě překvapil tím cinematikem, který byl nádherný, ale každou cutscenu tam nemáte cinematiky, ale i normální cutsnceny ze hry. Z herní grafikou. Hratelnost je dobrá. Teda mě se zdála dobrá, i když hratelnost je přenesená z BF3. Nebot‘ jsem to hrál na xboxu 360, a nevím jaká hratelnost je na PC. Příběhová linka. No, na to fakt nevím co bych řekl. Příběh se mi zdál celkem obyčejný. Jako je v BF3. Celkem jsem si myslel, že je to fakt jako BF3 až na to, že jste tam neovládali tanky, stíhačky, lodě atd. Jediné co jste tam ovladali je auto, a to tam celkem bylo dobré. Dále se mi na příběhu líbilo změna prostředni np: poušt‘, městě a na moři. Což se mi tam líbilo. Potom bych dále schrnul arzenál zbraní. Zbraní bylo dost. Od kulometu až po odtřelovaci pušky. Byly tam skoro všechny druhy zbraní, ale až na to. Menší nedostatek nábojů, které sté si mohli doplnit u kamoše. Sice jste měli druhou zbraň. Kde jste měli neomezeně nábojů, ale ta zbraň. Vám byla na nic. Úplně se zní blbě střílí (jedná se o kulomet nebo pistol). Dále jste si na zbrani mohli nastavit. Zdali chcete střílet po jedné kulce nebo neomezeně, a to se mi na to líbilo. Na delší vzdálenost po jedné, a na krátkou po více. Konečně jsme se dostali na inteligenci kámošu a nepřátel. Inteligence nepřátel byla dobrá, a inteligence kámošu blbá. Zase se neuměli trefit do nepřítele, který byl půl metru před ním. Tak jste na to zase sami.

Dále se dostáváme na shrnuti grafické a zvukové. Hra jede na vylepšenem enginu BF3. Takže to na PC vypadá velmí úžasně, ale na PS3 a xboxu 360 už ne, protože jak jsem to hrál na tom xboxu. Tak jsem tam měl malé grafické bugy. Berte to tak, že ty konzole už jsou staré, ale zachvili je nahradí nové. Zvuky ve hře. Mi připadají v pořádku. Hlavně u zbraní. Tam mi to připadalo skoro reálné. Sice ji u aut a exploze. Zvuky byly dobré.

Finálové hodnocení. Hra byla dobrá až na to blbe střílení a příběh nebyl úplně dokonaly. I to, že to bylo skoro jako BF3. Jinak bylo tam zase dobré změna prostředí, a velký arzenál zbraní, a ovládaní vozidel Ještě tam byly dobré cinematiky, které se mi líbili, protože mi připadali reálné. Potom ještě se mi nelíbilo to, že jste si museli odemknout obtížnost. Tak proto hře dávám 70%
+11 +14 −3
  • PC 95
Možná si řeknete že jsem blázen ale sérii Medal of Honor jsem ze všech stříleček měl nejradši na PS2 jsem vlastnil všechny díly a na PC jsem hrál všechny a nejlepší mi přijde Warfighter a dokonce o trošku lepší než Allied Assault ale o malinko. No vrátím se k Warfighteru strašně se mi na něm líbí že mise jsou inspirovaný podle skutečnosti, třeba hlavní padouch fakt existoval, jako další klad jsou zvuky a grafika, taky jako klad bych bral že na rozdíl od Battlefieldu mě tu bavily všechny mise i ty ve kterých jsem řídil auto a nebo člun. O proti Battlefieldu je tu menší destrukce prostředí ale to nevadí ale hudba v titulcích od Linkin Park je skvělá a když jsem hru dohrál tak jsem se pohodlně posadil a vychutnával jsem si písničku. Tak a menší varování když si hru koupíte dejte si pozor na třetí misi když jdete odstřelovat je tam bug který ale lehce obejdete tím že nahrajete poslední uloženou pozici. Tak a celkové hodnocení hru jsem si užil a můžu jí doporučit mé vysoké hodnocení nemusíte brát vážně ale já jsem na teto serii vyrostl hra se mi moc líbila a je to moje srdcovka proto 95%.

Pro: příběh, grafika, zvuky, hratelnost, mise jsou inspirovaný skutečnými událostmi, možnosti vykopávaní dveříí, hudba od Linkin Park.

Proti: par drobností.

+11 +12 −1