Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Master of Orion

06.09.1993
85
27 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Dnes už klasická turn-based 4X stratégia, v ktorej hráč dostáva pod kontrolu jednu z rás v obrovskom vesmíre, a jeho úlohou je dosiahnuť domináciu v tomto univerze. Názov hry je odvodený od systému Orion, ktorý v hre predstavuje ultimátny cieľ, resp. zabudnutú planétu prastarej rasy a jej technológií. Avšak Orion nebol primárnym cieľom hry. Víťazstvo dosiahol hráč vtedy, ak eliminoval všetkých svojich protivníkov alebo bol zvolený najvyšším vládcom galaxie v demokratickom hlasovaní koncilu.

Podstatou hry je preskúmavanie obrovského vesmíru, obsadzovanie, kolonizovanie a následný rozvoj planét. Ako i skúmanie nových technológií, zbraní a ich následné použitie v prípadných konfliktoch, ktoré je možné riešiť i diplomatickou cestou. Vesmírne boje prebiehajú ťahovým spôsobom, zatiaľ čo invázia na planétu je real-time a prepočítavaná na základe technológií armády a počtu vojakov. Hráč má na výber z 10 rozličných druhov, z ktorých každý jeden vyniká v inej oblasti. Do udalostí v galaxii dokázali zasiahnuť i náhodné udalosti, ktoré väčšinou hráčovi (alebo jeho protivníkom) sťažovali situáciu, niektoré mohli aj pomôcť.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 95
Jo, jo, Master of Orion. Masteři určitě nebyli první, kteří přišli s koncepcí vytváření vlastního mezihvězdného imperia, ale byli určitě první, kteří nastoupili cestu k dokonalosti.

Množství ras, složitý strom výzkumu, propracovaný systém závislosti vědy, ekonomiky, vojenství a diplomacie ale hlavně neuvěřitelná variabilita při stavbě lodí a možnost vytvořit si je od základu sám.

K tomu se přičítá nádherná malovaná grafika a krásně stejně malovaná videa a člověk má hru, která se prostě nevypíná.

Nicméně i tak měla řadu chyb, které odstranila až dvojka - např., pokud jste hodně rychle vynalézali nové technologie, neměl protivník šanci (což jednu z ras katapultovalo mimo dosah ostatních, pokud jste ji nechytili v začátcích) nebo pokud jste chtěli vytvořit nový moderní typ lodě, museli jste celou jednu starší sérii zničit...což při sto- a tisícihlavých počtech, které si člověk hodinu piplal, nebylo úplně super.....

Ale i tak, nedám na ni dopustit...

Pro: Variabilita ve všech aspektech, atmosféra.

Proti: Nevyvážené rasy, nutnost ničit flotilu při vytváření nové.

+10
  • PC 85
Microprose tehdy strategie uměli a chrlili je na nás jednu za druhou. Master of Orion byla hra, která převedla principy, (dosti upravené) z klasiky ala Civilizace, do vesmíru a díky tomu jsme se dočkali obsazování planet na předem daných systémech a následně jejich obrana atd. Boje, jak je psáno v popisu, jsou řešeny tahově a to velmi originálním způsobem.

Pro: Tahová strategie ve vesmíru, různorodé rasy, každá se svými bonusy atd.

Proti: Jednodušší grafika.

+7