Eador: Genesis vyšel v roce 2009 v Rusku a trvalo přes tři roky, než byl přeložen a vyšel i pro západní svět skrze GOG.com. Eador: Genesis nejvíce připomíná křížence Heroes of Might and Magic III: The Restoration of Erathia a Master of Orion II: Battle at Antares. Z prvního si bere žánr a podobu, z druhé si bere propracovanost a sandboxový přístup, kde příběh hraje minimální roli.
Jako nesmrtelný vládce ve věčné hře si vybíráte tzv. "Shardy", území hodící se do vaší říše a pokoušíte se skrze ovládnuté smrtelníky danou zemi připojit skrze porážku ostatních Vládců snažících se o totéž. Na výběr jsou 4 druhy hrdinů, kteří se na 10. levelu vybírají další ze čtyř specializací. Bitvy probíhají stejně jako u HoMaM na taktické obrazovce, byť na menší škále, kdy jedna jednotka je jedna osoba a celkový počet jednotek se odvíjí od zvoleného povolání a levelu hrdiny (Commander bude mít vždy nejvíce jednotek). Na boj má vliv i prostředí, větší dostřel z kopců, lepší kryt v lesích, horší obrana v bažinách...
Hráč má na daném Shardu jedinou tvrz, kde může stavět jen omezený počet budov co se vojenských jednotek, obchodů a magický škol týče, takže není šance mít na jednom světě všechny.
Další věcí je rozdělení obsazovaného Shardu na jednotlivé provincie. Ty mají vlastní obyvatelstvo, které může mít rozdílné názory na vaši okupaci nebo na najmutí lapků jako místních obránců. Provincie lze také obsazovat nevojensky, skrze diplomacii (uplácet, otravovat studny, páchat rituály a to včetně těch zakázaných) či plnění questů (po dobrém či masakrovat stráže a řešit události na globální úrovni). Žádná z provincií není plně prozkoumána a tak je i další průzkum důležitou činností. Jednak se tím rozšiřuje místo pro obyvatelstvo (a tím i případné zdroje), ale také vede k odhalení zajímavých lokací (bojů o poklad) či nějaké speciální lokace s questem.
Hra více hráčů jak na jednom počítači, tak i přes internet je samozřejmostí.
hm to mám na gog vlastně! a obrázky vypadají k světu. Dík za info, že tomuhle dát šanci :)
Pro: Slušná myšlenka i zpracování, nápaditost, rozmanitost
Proti: Nevyvážená obtížnost, zdlouhavost, přeplácanost