Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Dishonored: The Brigmore Witches

13.08.2013
25.08.2015
kompatibilní
83
136 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
rozšíření
Multiplayer
ne

The Brigmore Witches je posledným DLC k Dishonored a dejovo priamo nadväzuje na Dishonored: The Knife of Dunwall. Znova sa ujímate legendárneho vraha Dauda na jeho ceste za vykúpením a uzavriete jeho príbeh. Hrateľnosť zostáva po všetkých stránkach identická. Rovnako ako v prvej časti príbehu vás čakajú 3 väčšie misie, nové lokácie, charaktery, či schopnosti. Je možné implementovať aj save z predchádzajúceho DLC, čo má menší vplyv na samotné misie (záleží na vašich rozhodnutiach). Taktiež je možné si zvoliť úroveň chaosu, ktorá ma vplyv na samotný záver. Ten odhalí, akým spôsobom Daud zodpovie za svoje činy.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 100
Toto DLC plně dostálo svému názvu. Jak já tu bábu Hadrovou nesnášel v původní hře :-). Ještě, že ji šlo ignorovat a souboji s ní se vyhnout. To jsem ale netušil že tady takových podařených madam bude celý jeden barák. No ale co už, co je v domě, není pro mě a naštěstí čarodějnice se odebraly k poklidnému spánku po chvatu zezadu, popřípadě po ošetření uspávací šipkou.

Toto jen dokazuje, že ani zde se tvůrci nebáli mírných inovací a znovu nepolevili v level designu. Už první mise návratu do vězení ze začátku původní hry měla své specifické kouzlo. Nebyla moc dlouhá, bez hluchých míst a znovu dala vzpomenout na Corva a atmosféru při útěku. Druhá mise, rozsáhlá, nedržící se jedné návrhové šablony, znovu svědčila o tom, že při návrhu úrovní někdo přemýšlel nad rámec typu: máme scénář, udělej to a to a to a tak to propoj chodbama. Celý příběh přídavku dává smysl a rád bych ze světa Dishonored viděl i nějakou knihu, film atp.

Za celý první díl této hry včetně přídavku nezměrně chválím překladatele do češtiny. Perfektní, citlivý překlad. Dokonce se odvážím vyslovit možná pro někoho kacířskou myšlenku. Líbí se mi více než anglický originál (i když teda Arkane jsou francouzi, tak je to trochu sporné, co je originální jazyk této hry :-)) v tom smyslu, že lépe vystihuje ducha Dunwallu, jeho historii, průmysl, zvyky a životní styl tamějších obyvatel.

Pro: Všechny mise jsou neskutečná designérská pecka. Zakončení jednoho celku Dunwallského příběhu. Nově vytvořené univerzum pro tuto hru dostává větší hloubku.

+26
  • PC --
Není divu, že první DLC vyznívalo do prázdna, když teprve až to druhé uzavírá příběh kolem Dauda a Delilah. Bylo zajímavé vnímat počínání vraha královny a poté se vrátit zpět do momentu původní hry , kde ho Corvo drží pod krkem a rozhoduje se, jestli kuchnout nebo nechat jít. Možná bych se rozhodl úplně jinak vědět, co se skutečně stalo... ale v tom je právě to kouzlo.

Brigmore Witches je cirka stejně dlouhé jako Knife of Dunwall, tedy tři mapy, přičemž ta první je použita z původní hry. Zároveň KoD přináší možnost importu savu z prvního DLC. Zůstanou tak skilly, výbava i Chaos Level.

Bohužel mám ale takový hořký pocit, že obě DLC měl být vlastně jen jeden solidní nášup. Ačkoli jsou mi ekonomické záměry jasné, stále mi tahle politika přijde odporná.

Obě DLC za zahrání stojí, ale pouze jako celek.
+22 +23 −1
  • PC 95
Druhé a poslední a nutno podotknout, že nejlepší a nejdelší příběhové DLC k dnes už kultovnímu Dishonored. Nebudu dlouho okecávat a dle mého dojmu toto DLC obsahuje sice jen tři, ale obrovské a rozmanité mise. Dokonce mi nedělalo problém v každé z nich strávit 2-3 hodiny, pokud dohledáváte všechny runy a prolézete i místa, kam nemusíte. První mise, Coldridge Prison, opět se dostáváme do známého vězení, nyní ovšem s plnou stráží a v jiném bloku než prvně, opět několik možností řešení situace, dokonce se dá projít v přestrojení za důstojníka stráže. Parádní mise.

Druhá mise, jedna z nejlepších z celého Dishonored, celé se odehrává u prázdného kanálu, kde na obou stranách jsou znepřátelené gangy, spousta opuštěných budou a v nich podivné živly, tahle mise pro stealth jako dělaná, další lokace je nádherný přístav s lodí, atmosféra přímo odkapává z monitoru. Poslední mise je ta, alespoň z mého pohledu to nejatmosferičtejšího a po výtvarné a desigenové stánce nejkrásnějšího, co jsem za poslední roky na monitoru viděl. Předzámčí, zahrady, samotné polorozpadlé sídlo Bigmorovic, skleníky, prostě vše na co se člověk podívá je radost se pohledět. Čarodějnice na každém kroku, nádech tajemna tak, jak k Dishonored patří. To je prostě kombinace která dělé z tohodle kousku parádní závěr cele hry, lepší jsme si ani nemohli přát.

A teďka jenom čekat na oficiální druhý díl.

Metascore:80

Pro: Herní doba, lokace, samotné mise, Daud

Proti: Nic mě nenapadá

+21
  • PC 85
V Dishonored jste byli za svůj soucit/brutalitu po zásluze odměněni příhodně šťastným nebo nešťastným koncem – a mohli jste tak posléze zalitovat, že jste tamtomu chudákovi onehdy tak bez rozmyšlení usekli hlavu – rozšíření Knife of Dunwall/Brigmore Witches (jedná se o jeden příběh rozpůlený marketingovou strategií) vás zase přiměje zamyslet se nad tím, jaký osud jste jako Corvo přichystali nájemnému vrahovi, co vám zabil císařovnu. O odstíny morální šedi tedy opět není nouze – i když jsem v Dishonored hrála jako co nejhodnější a poslušně omračovala i ty největší skvrny společnosti, prostě mi pokaždé přišlo fér Dauda zabít – a teď si říkám, tak sorry, no.

Nebudu přehánět, když řeknu že Knife a Brigmore dávají dohromady jednu další hru, která se odehrává paralelně k hlavnímu příběhu a představuje příběh nejprve trochu nejasný, ale neméně důležitý. Jak se totiž ukazuje, Corvo není výjimečná sněhová vločka a Outsider navštěvuje ve snech i další vyvolené; Daud navíc dostane velmi užitečně upgradovanou schopnost teleportu a spolu se zvýšenou kapacitou uspávacích šipek a nově zavedených omračujících min se tak může stát tím nejhodnějším zabijákem v Dunwallu. Anebo si může na pomoc přivolat kolegy a nemusí. Lokace jsou zčásti recyklované ale zčásti úplně nové (kdo by si nepřál vidět umírající velrybu?, na druhou stranu čarodějnický dům je nepřehlednost sama), vedlejších úkolů a zajímavých postav je taky dost (do Dunwallu jak se zdá zavítaly i gangy z New Yorku), takže celkově spokojenost.

Pro: paralelní příběh k Dishonored se všemi kvalitami

Proti: zbytečně rozdělené na dvě části

+20
  • PC 100
Oba dva datadisky vnímám, hrál jsem a proto také i hodnotím jako jeden rozšiřující příběh.

Daud pro mne měl charisma už v původní hře a také jsem ho, na rozdíl od takového Slackjawa nechal pokaždé naživu. Za mistra cechu assassínů, hláškujícího hlasem Michaela Madsena se mi proto hrálo ještě líp, než za celkem bezcharakterního Corva. Popravdě, celé pátraní po Delilah a cesta k duševnímu vykoupení na mě jako dějová motivace působilo také líp. A pár nových vychytávek našlapávajících hratelnost pro hráče na obou frontách (Rambo style i Thief style) rozhodně naškodu nebylo.

Recyklace lokací je trochu pěst na oko, ale díky obohacení o nové zákoutí a sidequesty jsem si alespoň rozšířil vědomosti o světě Dunwall City, který stejně ve všech dílech hraje prim. Nové lokace, jsou pak absolutní herní nirvánou. Jednak luxusní jatka s dechberoucí velrybou a především pak moje asi vůbec nejoblíbenější mapa, Nábřeží Drapers Ward se dvěma válčícími klany. Jestli každá mise v Dishonored je jedním velkým hřištěm, u téhle to platí dvojnásob! Poslední úsek je už jen jedna velká rubačka, která bohužel nefandí tolik stealth postupu, za to mi však však nechala spadnout čelist svým nádherným provedením.

Jediné co bych hře vytkl je, že ačkoli opět nabízí možnost rozhodnutí a voleb, (a to mnoha voleb) už méně se hledí na následky. Maximálně ukončení má své odchylky, ale už tu není tak pružně reagující svět jak v originálním Dishonored.

Verdikt:
DLCéčko je prostě herní náser a vše co vás bavilo na původní hře máte tady v koncentrované dávce. Sice s jen asi poloviční dobou hratelnosti a rozdělení na dvě části je přečin proti lidskosti. Já si ale kulisy Dunwallu vyloženě zamiloval, takže jsem možnost návratu do jeho ulic uvítal s otevřenou náručí a celý dovětek s docela překvapivým vyústěním si užil na 200%!

Pro: Charismatický Daud, Rozšiřující a poutavý příběh, Nové zbraně a schopnosti, Nábřeží Drapers Ward!

Proti: Rozdělení na dvě části, Znovupoužití původních lokací, Minimální vliv vašich rozhodnutí

+18