Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Speedball 2: Brutal Deluxe

The Bitmap Brothers •  Crawfish Interactive (GBA) •  Razorworks (X360) •  Spacehopper Studios (J2ME)
1990
1992
2001
15.07.2002
17.08.2005
17.10.2007
03.05.2013
80
5 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Pokračování hry Speedball vyšlo v roce 1990 primárně na Amigu a na PC bylo portováno o dva roky později. Koncept futuristického brutálního sportu připomínající házenou, ve kterém je vše dovoleno, byl ve druhém díle zachován, nicméně došlo i k nezanedbatelnému rozvoji hry. Počet hráčů v týmu se zvýšil na devět plus tři náhradníci za zraněné hráče. Na mantinelech se objevily terče, jejichž zásah přinesl týmu další body. Body za skórování se dají znásobit pomocí násobičů umístěných na pylonech uvnitř hřiště. Ve hře zůstalo i sbírání žetonů s různými výhodami pro tým. Některé se ovšem dají proměnit za peníze. Peníze jsou také nově získávány za výsledky zápasů.

A právě díky penězům se ve hře objevila nová manažerská složka. Mezi zápasy tak můžete vylepšovat atributy stávajících hráčů, nebo dokonce nakupovat hráče nové. Kromě herních módů známých z předchozí verze (Knockout, League a Two Player), které nicméně doznaly také drobných úprav, se zde objevily i dva nové módy: Practice a Cup. První je samozřejmě trénink bez soupeře, kde si v klidu můžete vyzkoušet rozmanité herní možnosti a styly. Ten druhý, jak je z názvu patrné, nabízí vyřazovací pohár ve 4kolových knockout hrách.

Hra se dočkala několika remaků na různé platformy a v roce 2007 byl vydán remake na PC s názvem Speedball 2 Tournament.


Poslední diskuzní příspěvek

Tak dělám pokroky, 6 výher a 8 proher s tím, že ještě dva týmy byly docela hratelné a mohl jsem je dát, ale udělal jsem pak hodně chyb.

Zjišťuji, že vývoj statistik je asi docela důležitý a nevyplatí se šetřit a čekat na jednoho nabušeného hráče, ale lepší je nabušit si celý tým postupně. Akorát to chce nedávat tupě All, kde to rozdělí poměrně do všech statistik, ale zainvestovat si ze startu pořádně něco do rychlosti, útočnosti a házení. Dost se zpřesní přihrávky.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 65
Achich ouvej, nechápu jak jsme to na tý Amize mohli hrát. Sice to nikdy nebyla nijak intenzivní pařba, ale hráli jsme to. Dnes večer jsem tomu věnoval přes dvě hodiny a mám toho plný zuby. Přitom na svou dobu ta hra nabízí úžasný věci. Máme tu ligu, je tu pohár, pak je tu knockout, což je vlastně rychlá hra, kdy hrajete zápasy dokud vás někdo neporazí. A je tu trénink bez protivníka. To je docela slušná nabídka.

Ani samotné zápasy nejsou pouhou honbou za futuristickým balónem, ale jde tu sakra taktizovat. Standardně se můžete snažit rvát za každou cenu do brány. Nicméně tu jsou různé žetony a power-upy objevující se ve hřišti, někdy je tedy vhodné si cestu do brány trochu prodloužit. Pak jsou tu různé multiplikátory skóre, možná je tedy výhodné si je nejdřív nabít a pak teprve skórovat. A nebo se soustředit na likvidaci soupeřových hráčů, i za to jsou body a pokud udržíte obranu, můžete vyhrát i tímto způsobem.

Kromě zápasů je tu navíc na svou dobu zajímavá manažerská složka. Za peníze ze zápasů můžete totiž vylepšovat atributy svých hráčů a atributů tu je pro každého hráče 8, to už je slušný RPG. A to ještě není vše, protože v průběhu ligy se vám začnou nabízet noví hráči ke koupi (nutno říct, že pěkně namakaní), takže je potřeba vážit, jestli budu vylepšovat hráče stávající, nebo to pár zápasů s nimi vydržím a ušetřím na nějakou megahvězdu do útoku.

Co je tedy kamenem úrazu této hry? Nic jiného než ovládání. Klávesy nejsou definovatelné a defaultní nastavení je velmi nepříjemné. Na šipkách to skutečně přednastavené není. Dopředu dozadu je na klávesách Q a A, a kde je ovládání do stran teď ani nevím, ale rozhodně musíte pohyb ovládat obouma rukama, což je mi značně nepřirozené. Nicméně všude je doporučován joystick, a protože jeden mám, tak jsem se tomu nebránil. Ale ani to není žádná výhra. Průšvih je totiž v tom, že přepínání mezi hráči provádí hra sama automaticky. Chcete dopředu nahrát útočníkovi, přihrajete, a než k němu balón doletí, hra na něj přepne, on udělá vpravo v bok, protože nahrávající obránce mu běžel naproti, a krásně se té přihrávce vyhne. Mnohem "zábavnější" je pak defenzíva, kdy se s posledním stoperem snažíte sestřelit útočícího hráče, tomu se ještě podaří vystřelit na bránu, a v tu chvíli aniž to čekáte, hra přepne na brankáře a než stačíte zareagovat tak se té střele brankář pod vaším nechtěným vedením poslušně uhne, aby skončila v bráně.

No nerozmlátili byste vzteky joystick? Ten můj měl dnes večer dost namále!

Pro: V podstatě všechno kromě...

Proti: Ovládání!

+12